ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با AirGig آشنا شوید؛ پروژه مبتکرانه AT&T برای انتقال اینترنت با استفاده از خطوط انتقال برق

رساندن اینترنت پر سرعت به مناطق دور افتاده کاری پرهزینه و طاقت فرسا به حساب می آید که شرکت های مختلفی تلاش می کنند راه حل مناسبی برایش دست و پا کنند، از جمله AT&T ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

رساندن اینترنت پر سرعت به مناطق دور افتاده کاری پرهزینه و طاقت فرسا به حساب می آید که شرکت های مختلفی تلاش می کنند راه حل مناسبی برایش دست و پا کنند، از جمله AT&T Labs که امروز برای این منظور از پروژه AirGig پرده برداشته است.

به طور خلاصه، باید بگوییم این سیستم جدید، خطوط انتقال برق را برای تامین اتصال اینترنت مورد استفاده قرار می دهد، آن هم بدون اینکه با سیم های برق تماس داشته باشد.

در حقیقت این شرکت قصد دارد روی دکل های تلفن و برق فرستنده های رادیویی نصب کند و بدون نیاز به کابل کشی و کندن زمین، اینترنت را به مناطق مورد نظر خود برساند.

البته پروژه ی AT&T در حال حاضر در مرحله ی آزمایشی قرار دارد، اما سازنده می گوید پتانسیل موفقیتش بسیار بالاست، چرا که برای ساختش آنتن های ساده و پلاستیکی ارزان قیمت مورد استفاده قرار گرفته که به راحتی در دسترس هستند.

با استفاده از این روش می توان با کمترین هزینه اینترنت پر سرعت و با کیفیت را به هرجایی که خطوط انتقال برق و تلفن وجود داشته باشند رساند، ضمن اینکه سرعت اجرای پروژه هم بسیار بالاست و ظرف مدت کوتاهی می توان فرستنده های متعددی را بالای دکل های موجود اضافه کرد.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدیوی معرفی این پروژه را مشاهده نمایید، ضمناً توجه داشته باشید که اپراتور آمریکایی اعلام کرده نخستین آزمایش های میدانی این سیستم در سال آینده میلادی انجام خواهند گرفت تا میزان موفقیت ایده در دنیای واقعی مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی