ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن همراه «نوبرانه» و «واردات چمدانی»؛ آیا قرار است آیفون 7 قاچاق هم رجیستر شود؟

موضوع واردات آیفون به کشور مدتهاست نقل محافل خبری و سرمنشأ سردرگمی کاربران و علاقمندان به خرید این تلفن هوشمند است. پس از زمزمه های اجرایی شدن طرح رجیستری و پلمپ شدن برخی عرضه کنندگان این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۹:۴۵

موضوع واردات آیفون به کشور مدتهاست نقل محافل خبری و سرمنشأ سردرگمی کاربران و علاقمندان به خرید این تلفن هوشمند است. پس از زمزمه های اجرایی شدن طرح رجیستری و پلمپ شدن برخی عرضه کنندگان این تلفن همراه پیش از عرضه ی آیفون 7 و معرفی شرکت های مجاز وارد کننده ی این محصول، غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه‌ های مخابراتی روز دوشنبه ی هفته ی جاری از ورود غیر قانونی آیفون 7 به بازار خبر و هشدار داد آیفون های قاچاق وارد شده به کشور رجیستر نمی شوند.

حال تنها به فاصله ی چند روز ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه ی دستگاه‌ های صوتی و تصویری و موبایل گفته است آیفون 7 و 7 پلاس در تمام ظرفیت‌ ها از ۳ روز پیش با «واردات چمدانی» در بازار موجود شده و از آنجا که هنوز طرح رجیستری اجرا نشده، آیفون های به قول ایشان «نوبرانه» در شبکه فعال شده‌ اند. درستی تأکید داشته از آنجایی که طرح رجیستری تلفن‌ همراه هنوز اجرایی نشده، آیفون های جدید پس از خرید در شبکه ی مخابراتی فعال شده‌ و همچنان که پیش از این نیز تأکید شده بود، موبایل هایی که پیش از اجرای طرح فعال شوند محدودیتی نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه ی دستگاه های صوتی و تصویری و موبایل در این خصوص افزوده است: «قرار بود این تلفن ها در کمترین ظرفیت با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان در بازار عرضه شوند اما هم اکنون قیمت‌ فروش از ۴.۵ میلیون تومان آغاز می‌ شود». وی در ادامه گفته است: «تا کنون صحبتی درباره ی غیرفعال شدن این تلفن ها پس از اجرای رجیستری مطرح نبوده و تصمیمی گرفته نشده است و قطعاً تصمیمی به ضرر مصرف‌ کننده اتخاذ نخواهد شد. همچنین هر اظهار نظری در این باره خارج از اتحادیه ی دستگاه های صوتی و تصویری، و تلفن همراه از نظر قانونی فاقد اعتبار است».

گفته های ابراهیم درستی در حالی مطرح شده اند که غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه‌ های مخابراتی، آیفون های وارد شده را صریحاً قاچاق و غیر قابل رجیستر شدن خوانده بود و از واردات آیفون های ثبت شده از سوی شرکت های مجاز با کف قیمت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در آینده ی نزدیک خبر داده بود.

گفتنی است تلاطم های به وجود آمده در مدت اخیر بر اثر ضد و نقیض گویی ها و برخورد های متناقض مسئولان ذیربط که بعضاً به نظر می رسد حوزه های وظایفشان با یکدیگر همپوشانی و تداخل نیز دارد، قیمت این کالا را از ارزش واقعی آن بسیار فرا تر برده است؛ امری که تنها می تواند به نفع عرضه کنندگان و ضرر مصرف کنندگان باشد و بس.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • min
    min | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    آخه تا کی باید به یک بهونه ای ملت رو از پیشرفت وتکنولوژی محروم کنید. انگار از سادگی و سکوت مردم مطمئن شدید که مردم رو ی مشت دیوونه فرض کردید. یادش بخیر زنده یاد استاد استیو جابز که میگفت بعضی ها مارو دیونه خطاب کردنند.
    و این داستان ادامه دارد...

  • moh3n.as
    moh3n.as | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    چه خبره دو میلیون هفتصد؟قیمتا دقیقن هم قیمت ۶اس هست.الان چند ماهه ۶اس ۶۴ گیگ دو میلیون ششصد و پنجاهه.چرا باید مدل پایه از دو میلیون و هفتصد شروع بشه؟همین قاچاقی بمونه یکی دو ماه دیگه از قیمت دولتی اینا کمتر میشه.


  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    من که طرفدار جنس های قاچاق هستم. چون میدونم چیزی تو جیب گمرک و... نمیره. و گمرک نباشه تو ایران چیزی نیست و یا خیلی گرون هست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی