ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و رونمایی از SSD های 960PRO و 960EVO برای بازار خرده فروشی

سامسونگ طی رویداد SSD Global Summit خود در کره جنوبی، به صورت رسمی از نسل بعدی M.2 PCIe SSD های خود رونمایی به عمل آورده است. سامسونگ در این رویداد از SSD جدید 960Pro رونمایی  ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

سامسونگ طی رویداد SSD Global Summit خود در کره جنوبی، به صورت رسمی از نسل بعدی M.2 PCIe SSD های خود رونمایی به عمل آورده است. سامسونگ در این رویداد از SSD جدید 960Pro رونمایی  کرده که در واقع، مدل جدید 950Pro تلقی می شود؛ 950Pro اولین M.2 SSD کره ای ها برای بازار خرده فروشی به شمار می رفت. از سوی دیگر، مدل 960EVO هم قرار است با بهره گیری از فلش TLC NAND، به عنوان گزینه ای ارزان تر در اختیار مشتریان قرار گیرد.

اولین M2.3 PCIe SSD های سامسونگ، برای کمپانی های دیگر تولید می شدند. برای مثال XP941 یکی از اولین PCIe SSD هایی بود که برای استفاده پردازشی توسعه یافته بود و به جای پروتکل جدید NVMe، از پروتکل AHCI برای کنترلرهای SATA بهره می برد. نسل بعدی این قطعات که مدل های SM951 و PM951 را شامل می شد، از کنترلرهای جدیدی بهره می گرفت که از عملیات PCIe 3.0 x4 و پروتکل NVMe پشتیبانی می کرد.

اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ نسل جدید M.2 PCIe SSD هایش را برای کمپانی های شریک معرفی کرد که در قالب دو مدل SM961 و PM961 شناخته می شدند. این دو SSD، تکنولوژی 3D V-NAND را وارد سری جدید محصولات سامسونگ کردند و بعد از آن با معرفی کنترلر SSD «پولاریس» از سوی کره ای ها، شاهد افزایش چشمگیری در عملکرد بودیم. ناگفته نماند که با توجه به پرفورمنس قدرتمند این دو SSD، تقاضا برای آنها بسیار زیاده بود اما واحدهای بسیار محدودی در اختیار خرده فروشی ها قرار گرفته بود.

960 PRO_A_Label_575px-w600

حالا سامسونگ می خواهد با عرضه 960PRO و 960EVO، مشکل عدم مطابقت عرضه و تقاضا در بازار را را برطرف نماید. 960PRO مشخصاً چیزی بیشتر از نسخه خرده فروشی همان SM961 به شمار می رود و قابلیت های بهبود یافته ای نسبت به آن دارد. بیشترین ظرفیت این SSD معادل 2 ترابایت خواهد بود که به شکل قابل توجهی از ظرفیت 1 ترابایتیSM961 و 512 گیگابایتی 950PRO بیشتر است.

SSD های جدید سامسونگ، مشخصاً سرعت انتقال متوالی بیشتری نسبت به نسل های پیشین با خود به ارمغان می آورند، با این حال سرعت دسترسی تصادفی اندکی کمتر است. ضمناً با خرید این قطعات از 5 سال گارانتی نیز برخوردار خواهید شد که البته از گارانتی 10 ساله 850PRO بسیار کمتر است.

960 EVO_A_Label_575px-w600

960EVO هم درست مثل 960PRO برای عرضه به بازار خرده فروشی ساخته شده و قرار نیست در اختیار شرکای شخص ثالث قرار گیرد. ظرفیت های 960EVO مثل سایر SSD های EVO سامسونگ، اندکی کمتر از مدل Pro است و در بازه 250 گیگابایت الی 1000 گیگابایت به دست خریداران می رسد. در نهایت، سرعت انتقال اطلاعات متوالی در این SSD از PM961 و حتی 950PRO پیشی می گیرد که بخشی از این موفقیت را می توان ناشی از بهره گیری از تکنولوژی «توربورایت هوشمند» سامسونگ دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pasha.ir
    pasha.ir | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    تیتر زومیت برای این خبر

مطالب پیشنهادی