ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

محققان چینی توانستند تسلا مدل S را هک کنند

یک تیم تحقیقاتی چینی با نام Keen Security Lab با انتشار ویدیوی مدعی هک کردن اپلیکیشن تسلا شده اند و بدین گونه توانسته اند کنترل این خودرو را در دست خود بگیرند، در واقع آن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

یک تیم تحقیقاتی چینی با نام Keen Security Lab با انتشار ویدیوی مدعی هک کردن اپلیکیشن تسلا شده اند و بدین گونه توانسته اند کنترل این خودرو را در دست خود بگیرند، در واقع آن ها مدعی این هستند که بدون هیچ گونه تغییر فیزیکی توانسته اند این خودرو را هک کنند.

در اولین حمله که به نظر چندان هم مهم نیست، سانروف خودرو را جمع و حافظه صندلی خودرو را به دست می گیرند. سپس به سراغ بخش سامانه سرگرمی مدل S می روند و همه این ها در حالی اتفاق می افتد که خودرو پارک شده است.

2017-Tesla-Model-S-rear-three-quarter-view-lights-on-w600-h600

سپس این محققان به داخل خودرو می روند و با این صحنه مواجه می شویم که کنترل صفحه نمایش لمسی را به کلی در اختیار دارند و تنها لوگو این تیم تحقیقاتی را نشان می دهد.

سپس درب ها را به کمک یک لپ تاب باز می کنند و پس از آن کنترل برف پاکن و سپس آینه های جانبی، درب صندوق عقب و...را در حین حرکت خودرو انجام می دهند و در نهایت حتی کنترل ترمز خودرو را هم بدست می گیرند.

این تیم تحقیقاتی اذعان داشته که آخرین نسخه نرم افزاری عرضه شده توسط تسلا در حین انجام این هک بر روی خودرو نصب بوده است و حتی با صحبت هایی که با تیم امنیتی تسلا داشته اند، آن ها هم این مسئله آسیب پذیری را تایید کرده اند.

تسلا هم سریعا به این موضوع واکنش نشان داده و یک بروزرسانی جدید را عرضه کرده است.

Tesla-Model-S-hack-demonstration-screen-w600-h600

در عرض 10 روز پس از دریافت گزارش، تسلا نسخه آپدیت جدیدی (V7.1،2.36.31) را عرضه کرد و طی ایمیلی که از طرف شرکت تسلا دریافت کرده ایم، "این مورد تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که راننده در حال استفاده از مرورگر بر روی صفحه نمایش لمسی در مرکز کنسول باشد، در حالی که خودرو از نظر فیزیکی نزدیک و به یک وای فای هات اسپات مخرب  متصل شده باشد.

مسئله ای که درصد استفاده از آن توسط مشتریان بسیار کم است اما این باعث نشده تا ما پاسخی به این مشکل ندهیم."

Autonomous-Testing-Cadillac-CT6-Hyundai-Genesis-Mercedes-AMG-S65-Tesla-Model-S-front-end-w600-h600

این اولین مورد هک محصولات شرکت تسلا نیست، قبلتر هم گروهی دیگر توانسته بود ترمز خودرو تا سرعت 5 مایل بر ساعت و روشن خاموش کردن صفحه نمایش و کنترل رادیو را در دست بگیرد.

حتی سنسورهایی که در زمان رانندگی خودکار نقش ایفا می کنند را فریب داده و هک کنند. تسلا پیشنهاد جایزه 10 هزار دلاری را به هک کنندگان تسلا مدل S داده بود و حتی با این گروه هم همکاری های در زمینه امنیت آن انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    فقط كم مونده بود ماشينا رو هم هك كنن .. فك كن وسط جاده چالوس هك شى ?

مطالب پیشنهادی