ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با بهره گیری از هوش مصنوعی در پی ریشه کَنی سرطان است

به باور مایکروسافت سرطان را می توان به یک ویروس کامپیوتری تشبیه کرد که با کرک کردن کدش هم از بین می رود. این غول نرم افزاری اخیرا خبر داده که محققانش تلاش دارند در چهارچوب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

به باور مایکروسافت سرطان را می توان به یک ویروس کامپیوتری تشبیه کرد که با کرک کردن کدش هم از بین می رود. این غول نرم افزاری اخیرا خبر داده که محققانش تلاش دارند در چهارچوب یک طرح سلامت و با استفاده از هوش مصنوعی، سلول های سرطانی را هدف قرار داده و این بیماری را برای همیشه ریشه کن کنند.

البته طرح جدیدی که توسط شرکت ساکن ردموند کلید زده شده، پروژه های متعددی را شامل می گردد اما یکی از آنها به استفاده از یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی برای غربالگری کلیه داده های تحقیقاتی موجود و رسیدن به یک برنامه درمانی برای تک تک افراد مبتلا به سرطان مربوط می شود.

آی بی ام نیز هم اکنون روی پروژه ای مشابه کار می کند و تلاش دارد با استفاده از برنامه ای به نام واتسون آنکولوژی که اطلاعات سلامت بیماران را با داده های تحقیقاتی مقایسه می کند، به نتیجه ای مشابه دست پیدا کند.

از دیگر طرح های سلامت مایکروسافت می توان به کاربرد دید کامپیوتری در رادیولوژی اشاره نمود که با هدف تشخیص میزان پیشرفت تومورها با گذشت زمان صورت می گیرد و البته پروژه دیگری که مایکروسافت آن را «بلندپروازانه» خوانده و سعی دارد به لطف آن، علم زیست شناسی (درست مانند برنامه نویسی برای کامپیوترها)را کدنویسی کند. در واقع پژوهشگران مشارکت کننده در این طرح تلاش دارند سلول ها را به گونه ای از نو برنامه ریزی کنند که تشخیص بیماری های مختلف برای سیستم ایمنی بدن ممکن شود.

غول نرم افزاری دنیا سرمایه گذاری خود در حوزه رایانش ابری را از ملزومات طبیعی این دست پروژه ها قلمداد کرده و اعلام داشته که می خواهد برای ارائه این نوع ابزارها به مشتریانش بر حجم سرمایه گذاری هایش در این زمینه بیافزاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali.m
    ali.m | ۲ مهر ۱۳۹۵

    به کجا چنین شتابان

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    انشالله موفق بشه در این صورت خدمت بسیار بزرگی به بشریت میکنه

مطالب پیشنهادی