ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت MarkerBot از دو پرینتر سه بعدی برای مصارف حرفه ای و آموزشی رونمایی کرد

استفاده از چاپگرهای سه بعدی در کلاس های درس، هر روز بیشتر از قبل می شود و به همین دلیل MarkerBot هم می خواهد نقش پررنگ تری در این زمینه ایفا کند. این کمپانی امروز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

استفاده از چاپگرهای سه بعدی در کلاس های درس، هر روز بیشتر از قبل می شود و به همین دلیل MarkerBot هم می خواهد نقش پررنگ تری در این زمینه ایفا کند. این کمپانی امروز اعلام کرد نسل جدید پرینترهای Replicator را با سرعت و دقت بالاتر و سر و صدای کمتر به بازار عرضه کرده.

اولین مدل که Replicator Plus نام دارد، تقریباً شبیه به نسل قبلی به نظر می رسد اما به گفته سازنده، تمامی قسمت های آن دستخوش تحول شده اند. این وسیله با دقت بسیار بالا، عملکرد ساده و سر و صدای کمتر، می تواند ابعاد 16×19×30 سانتیمتر را چاپ نماید که نسبت به مدل قبلی بسیار بهتر است.

marketbot-replicator-plus

این پرینتر در حال حاضر با احتساب تخفیف اولیه به قیمت 1999 دلار قابل سفارش است، اما پس از 31 اکتبر (10 آبان) به قیمت اصلی یعنی 2499 دلار خواهد رسید.

مدل بعدی که Replicator Mini Plus نام دارد، فعلاً قیمتی 999 دلاری داشته و به ادعای سازنده، 10 درصد سریع تر و 58 درصد کم صدا تر از نسل قبلی خواهد بود.

marketbot-replicator-mini-plus

شرکت مورد بحث در کنفرانس خبری خود اعلام کرد سر و صدای زیاد، مانع از کاربرد گسترده مدل قبلی در کلاس های درس شده بود، بنابراین کاهش نویز می تواند مورد توجه معلمان و محیط های آموزشی قرار گیرد.

علاوه بر این، MarkerBot سیستم جدید Education را به اکوسیستم رایگان Thingiverse افزوده است که به معلم ها اجازه می دهد طرح درس و مدل های مربوطه را برای کار در کلاس بیابند. همچنین نرم افزار مخصوص و اپلیکیشن موبایل این پرینتر نیز برای استفاده در محیط های آموزشی و صنعتی ارائه شده.

با این تفاسیر، ظاهراً کمپانی مورد بحث قصد دارد فناوری چاپ سه بعدی را از اتاق های مخصوص به روی میز و سر کلاس ها بیاورد، و با ارائه تخفیف های فوق العاده می خواهد جایگاهش را در این صنعت استوار سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی