ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه 49 مرورگر فایرفاکس منتشر شد؛ مدیریت بهتر زبانه ها و پایداری بیشتر

نسخه 49 مرورگر محبوب و منبع باز فایرفاکس از امروز در دسترس علاقه مندان قرار گرفته، و امکاناتی از قبیل مدیریت بهتر زبانه ها و مرور آفلاین صفحات وب را فراهم ساخته. البته طبق معمول ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

نسخه 49 مرورگر محبوب و منبع باز فایرفاکس از امروز در دسترس علاقه مندان قرار گرفته، و امکاناتی از قبیل مدیریت بهتر زبانه ها و مرور آفلاین صفحات وب را فراهم ساخته. البته طبق معمول اصلاح پاره ای ایرادات و افزایش پایداری نیز در این به روز رسانی لحاظ گشته.

مرور آفلاین صفحات وب جزء عملیات داخلی این مرورگر قرار دارد، و فایرفاکس 49 صفحات وب اخیر را به صورت خودکار ذخیره می نماید. بنابراین در این حوزه می توان این نرم افزار را نسبت به کروم، که نیازمند ذخیره سازی دستی صفحات است، جلوتر در نظر گرفت.

در وبلاگ رسمی موزیلا می خوانیم:

در سیستم عامل اندروید، کاربر می تواند تعدادی از صفحات وب که پیش تر بازدید شده را به صورت آفلاین و بدون دسترسی به اینترنت پایدار، مرور نماید. یعنی شما بدون اینکه به شبکه متصل باشید، قادر خواهید بود با وب سایت های قبلی تعامل داشته باشید. این ویژگی برای صفحات مختلفی فعال است، اما استفاده از آن به قابلیت های دستگاه اندرویدی شما بستگی دارد. برای آزمودن آن، می توانید موبایل را در حالت هواپیما قرار داده و مرورگر فایرفاکس را باز نمایید.

گفتنی است نسخه 49 فایرفاکس با سیستم مدیریت ورود جدیدی عرضه می شود که امکان استفاده از اطلاعات ذخیره شده در سایت های مبتنی بر پروتکل HTTP را روی نسخه های HTTPS آنها نیز فراهم می سازد.

همچنین مدیریت زبانه ها در این نسخه ساده تر از قبل است، و موقعیت نشانگر در صفحه و سطح بزرگنمایی آنها همواره به خاطر سپرده خواهد شد. همچنین با کنترل رسانه ای، دیگر با پخش همزمان محتوای مالتی مدیا از صفحات مختلف روبرو نخواهیم بود.

برای دانلود نسخه 49 مرورگر فایرفاکس می توانید از این لینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 123456
    123456 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    فایرفاکس تو ویندوز عالیه ولی رو گوشی به لحاظ رابط کاربری اصلا خوب نیست!!

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    همچنان حرفی برا گفتن نداره کروم یه چی دیگس انصافاً

مطالب پیشنهادی