ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خیز اپل برای خرید یک خودروساز بریتانیایی؛ مک لارن تکذیب کرد

در ساعات گذشته خبری در رسانه های فعال حوزه فناوری منتشر شده که بسیاری را متعجب کرده و آن مذاکره اپل با خودروساز بریتانیایی و تیم فعال در مسابقات فرمول یک یعنی مک لارن برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

در ساعات گذشته خبری در رسانه های فعال حوزه فناوری منتشر شده که بسیاری را متعجب کرده و آن مذاکره اپل با خودروساز بریتانیایی و تیم فعال در مسابقات فرمول یک یعنی مک لارن برای خرید آن است.

فایننشال تایمز گزارش داده که رقم پیشنهادی اپل برای انجام این معامله حدود ۱.۳ تا ۱.۹ میلیارد دلار بوده و ظاهرا این غول فناوری آمریکایی درصدد است که مک لارن را به صورت تمام و کمال از آن خود کند یا اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی را در آن انجام دهد و از این طریق به شایعات قبلی دال بر فعالیت هایش در راستای ساخت ماشین های خودران قوت بدهد.

گفته شده که اپل در وهله نخست به تکنولوژی های مرتبط با خودرو، دانش مهندسی و گنجینه پتنت های این شرکت بیش از هر چیز دیگری علاقمند است.

در گزارش فایننشال تایمز آمده است:

براساس اعلام سه شخصی که معتقدند مذاکرات در این باره از چند ماه پیش میان این دو شرکت آغاز شده، گروه فناوری مستقر در کالیفرنیا که حالا مدت دو سال است روی پروژه ماشین های خودران کار می کند در نظر دارد مک لارن را به صورت تمام و کمال خریداری کند یا یک سرمایه گذاری استراتژیک روی آن انجام دهد.

روشن است که همکاری نزدیک اپل با مک لارن که در زمینه های مختلفی نظیر مهندسی خودرو، سیستم های کامپیوتری آنبورد، ابداع مواد مبتکرانه برای استفاده در بدنه نظیر فیبر کربنی و آلومینیوم تخصص دارد می تواند پروژه پنهانی این شرکت برای ساخت ماشین های خودروان را سرعت ببخشد.

مک لارم هم که مقر اصلی اش در سوری قرار دارد در زمینه تولید ماشین های اسپورت فعالیت می کند که عموما هم در مسابقات فرمول یک مورد استفاده قرار می گیرند.

این خودروساز سال گذشته تنها ۱۶۵۴ اتومبیل را تولید کرد که برخی از آنها یک میلیون دلار قیمت داشتند. این را هم اضافه نماییم که مک لارن برای خود یک تیم فرمول یک دارد که تحت نام مک لارن هوندا به رقابت در این مسابقات می پردازد و از سال ۱۹۶۶ میلادی تا به الان بیشتر از هر تیم دیگر موفق به دریافت جایزه شده است.

البته در پایان باید اضافه کنیم مک لارن هرگونه شایعه در این باره را تکذیب کرده و اعلام نموده که هم اکنون در حال مذاکره با اپل در این رابطه نیست.

علاوه بر این، نیویورک تایمز نیز گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد اپل علاوه بر مک لارن با شرکتی به نام Lit Motors هم در حال مذاکره است. این کمپانی در زمینه ساخت موتورسیکلت های خودتعادلی فعالیت دارد و هم اکنون چندین تن از مهندسان سابقش در اپل کار می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱ مهر ۱۳۹۵

    این حرکت اگه واقعیت داشت احتمالا باعث میشد تمام خودروسازهای جهان دست به دامن ماکروسافت و گوگل و ... بشن تا بتونن کاری درمقابل اپل انجام بدن

  • hamid
    hamid | ۱ مهر ۱۳۹۵

    دیجی خواهش میکنم واسه کامنت قابلیت ویرایش بذار

  • hamid
    hamid | ۱ مهر ۱۳۹۵

    خو چیز خل تو قبلا سهامدارات التماست میکردن که بری تسلا رو بخری الان یادت افتاده که بری یه کمپانی اتومبیل سازی رو بخری اونم الان مک لارن ینی هرجور فک میکنم که مک لارن پتنتی رو راجع به خودروهای الکتریکی یا خودران ثبت کرده باشه شک میکنم البته مشکلی نیست برا اپل ماشاالله همچین تپل خوابیده تو ایرلند خیلی وقت هم هست دس نخورده است

    • سعید
      سعید | ۱ مهر ۱۳۹۵

      ایلان ماسک هیچ وقت راضی نمیشد تسلا رو بفروشه

    • | ۱ مهر ۱۳۹۵

      بد تایپیدی.... دست به دامن قابلیت ویرایش شدی

مطالب پیشنهادی