ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های پیکسل گوگل با روش های رایج فعلی روت نخواهند شد

آزادی عمل و باز بودن پلتفرم اندروید، یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم را به سیستم عامل گوگل علاقه مند کرده است. با روت کردن دستگاه های بهره مند از اندروید، روترها می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

آزادی عمل و باز بودن پلتفرم اندروید، یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم را به سیستم عامل گوگل علاقه مند کرده است. با روت کردن دستگاه های بهره مند از اندروید، روترها می توانند به قابلیت هایی دسترسی یابند که در حالت عادی امکان استفاده از آنها وجود ندارد و اگر جرئت لازم برای اعمال چنین تغییرات گسترده ای در دیوایس خود را داشته باشید، مطمئناً بهره زیادی از آن خواهید برد.

موبایل های هوشمند نکسوس گوگل تا پیش از این به شکل گسترده ای از قابلیت های روت و ROM های شخصی سازی شده پشتیبانی می کردند. در حالی که این موبایل ها به روزرسانی های سیستم عامل اندروید را زودتر از هر دستگاه دیگری دریافت می کنند، به مرور زمان اثبات شده که پشتیبانی از رام های شخصی سازی شده و دیگر قابلیت های مرتبط به روت نیز زودتر از سایرین به نکسوس های مختلف می آیند.

با تمام این تفاسیر، اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی باشید که موبایل های خود را روت می نمایید، مطمئناً برای عرضه موبایل های پیکسل گوگل لحظه شماری می کنید؛ اما به نظر می رسد که با وجود مشخصات بسیار چشمگیر پیکسل های اهالی مانتین ویو، روت کردن آنها امری بسیار دشوار خواهد بود.

boot_red-w600

گوگل با عرضه اندروید 6.0، روت کردن دستگاه ها را بسیار دشوار ساخت و برای روت دستگاه های بهره مند از اندروید 6.0 یا بالاتر باید عملیاتی به نام «Systemless Root» را به انجام می رساندید که در واقع بدون اعمال تغییراتی در پارتیشن سیستم دستگاه صورت می گرفت. و اگر تلاش می کردید که پارتیشن را دستخوش تغییر کنید، با نوعی ارور مواجه می شوید و از بوت موفقیت آمیز دستگاه ممانعت ورزیده می شد؛ به بیان واضح تر، دستگاه تان بریک می شد.

کاربران مدتی بعد پی بردند که با اعمال تغییراتی در رم-دیسک، می توان به همان نتایج اصلاح پارتیشن دست یافت. اما حالا برخی از توسعه دهندگان متوجه شده اند که رم-دیسک هم حالا بخشی از پارتیشن سیستم به شمار می آید و امکان اصلاح آن وجود ندارد. البته این بدان معنا نیست که دیگر امکان روت کردن دستگاه های پیکسل وجود نخواهد داشت، بلکه دیگر به روش های سابق نمی توان این امر را محقق کرد.

در نهایت باید افزود این اولین باری نیست که اهالی مانتین ویو در تلاش بوده اند تا از روت دستگاه های اندرویدی جلوگیری کنند. گوگل اخیراً رابط برنامه نویسی جدیدی به دست توسعه دهندگان رساند که به آنها اجازه می داد از اجرای اپلیکیشن های خود روی دستگاه های روت شده یا «ناامن» جلوگیری کنند. برای مثال بازی پوکمون گو یکی از همین اپلیکیشن هایی بود که روی دستگاه های روت شده به اجرا در نمی آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۱ مهر ۱۳۹۵

    همین نسخه ۶هم اوایل سختبود ولی راهش پیدا شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی