ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر Google Allo؛ هر آنچه باید درمورد این اپلیکیشن پیام رسان بدانید

چند ماه گذشته بود که گوگل طی کنفرانس سالانه ی توسعه دهندگان I/O برای اولین بار اپلیکیشن پیام رسان خود به نام Allo (الو) را به صورت رسمی معرفی کرد. اپلیکیشن الو دارای جدیدترین ویژگی ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

چند ماه گذشته بود که گوگل طی کنفرانس سالانه ی توسعه دهندگان I/O برای اولین بار اپلیکیشن پیام رسان خود به نام Allo (الو) را به صورت رسمی معرفی کرد. اپلیکیشن الو دارای جدیدترین ویژگی های امنیتی بوده و دستیار جدید گوگل را با خود یدک می کشد؛ پیام رسانی از سوی گوگل که پیش بینی می شود امن ترین اپلیکیشن سال اهالی کالیفرنیا باشد.

اما چه چیزی پیام رسان الو را در فروشگاه گوگل پلی از دیگر پیام رسان های منتشر شده متمایز می کند؟ آیا ارزشش را دارد که وقت گرانبهای خود را صرف آن کنید؟ اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم؛ در طی این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید درباره ی پیام رسان جدید گوگل بدانید را برای شما بازگو کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

الو، فراتر از یک اپلیکیشن پیام رسان

در ظاهر این اپلیکیشن همانند دیگر پیام رسان های موجود در بازار است. با استفاده از آن می توانید با دیگر دوستان خود گفت و گو کرده (روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS)، برای آن ها تصاویر و ویدیوهای مورد علاقه ی خود را ارسال و حتی پک های استیکر را چاشنی بحث های خود کنید.

اپلیکیشن پیام رسان گوگل جدیدتر است و با دارا بودن یک دستیار هوشمند در هر گوشه ی آن سبب می شود تا بدون باز کردن اپلیکیشنی دیگر بسیار سریعتر به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید. الو این امکان را به شما می دهد تا پاسخ مخاطبین خود را بسیار هوشمندتر بدهید؛ با استفاده از این ویژگی، گوگل کلمات و اصطلاحاتی که فکر می کند می خواهید در پاسخ به مخاطبتان ارسال کنید را به شما پیشنهاد می دهد.

به غیر از این مورد، الو به استیکر پک های فراوان دسترسی داشته و ویژگی های جدیدی را در ارسال تصاویر در خود پرورش داده است. الو یک قدم پا را فراتر گذاشته و قادر است قسمتی از متن های نوشته شده توسط شما را با استفاده از قابلیت Whisper/Shout شخصی سازی کند.

دستیار هوشمند گوگل

Google-Allo-Google-Assistant-840x560-w600

دستیار گوگل بسیار هوشمند است و در واقع نسخه پر حرف تر Google Now به شمار می رود. البته قبل از استفاده از آن بد نیست بدانید که دستیار هوشمند الو در مرحله ی پیش نمایش به سر می برد؛ بنابراین در صورت مشاهده ی برخی باگ ها و تأخیرهای احتمالی تعجب نکنید.

برای دسترسی به دستیار هوشمند الو می توانید با وی در یک گفت و گوی اختصاصی به صحبت پرداخته و یا به هنگام بحث و گفت و گو با دوستانتان با نوشتن دستور google@ این دستیار را در میان مکالمه ظاهر کنید و پرسش های خود را از او بپرسید. البته ما گفت و گوی اختصاصی با این دستیار هوشمند را کاربردی تر می دانیم.

اگر به پاسخ خاصی نیاز دارید آن را از دستیار هوشمند الو بپرسید؛ این ربات تلاش می کند تا بهترین نتایج ممکن را پیدا و برای شما ارسال کند. در مقابل شما نیز می توانید در صورت نیاز پرسش خود را پیگیری کنید.

Google-Allo-Google-Assistant-Weather-840x560-w600

برای امتحان قابلیت های این ربات پرسشی را برای او مطرح کردیم. از دستیار الو پرسیدیم که «فکر می کند وضعیت آب و هوا در ادامه ی روز چگونه باشد؟» او نیز در پاسخ به ما گفت «ممکن است باران ببارد». در ادامه پا را فراتر گذاشته و از او خواستیم تا وضعیت آب و هوایی را به صورت روزانه به ما اطلاع دهد؛ دستیار هوشمند الو نیز از ما ساعت ارسال اعلان وضعیت آب و هوایی را درخواست کرد.

دستیار هوشمند الو مانند یک موجود زنده عمل می کند؛ با او می توانید در زمینه های مختلفی چون فیلم، سگ های بامزه و حتی فیلم استار وارز گفت و گو کنید. از ربات مذکور می توانید در یک گفت و گوی جداگانه نیز استفاده کنید. به عنوان مثال وقتی دنبال مکانی برای صرف شام به همراه دوستانتان هستید.

کافیست دستور google@ را نوشته و سپس از او رستوران های نزدیک به خود را درخواست کنید. این دستیار هوشمند پس از بررسی تمامی جوانب لیستی از رستوران های نزدیک به شما را برایتان ارسال می کند؛ پس از تصمیم گیری می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید، با آن ها تماس بگیرید، مکان دقیق دسترسی به این رستوران را پیدا کرده و حتی از منوی یک رستوران خاص با خبر شوید.

Google-Allo-Google-Assistant-Smart-Reply-AA-840x560-w600

یکی دیگر از ویژگی های پیام رسان الو پاسخ های (Reply) هوشمند است. کاربرانی که از Google Inbox استفاده می کنند احتمالاً از این ویژگی آگاه هستند. در گفت و گوی خود با دوستان و یا دستیار هوشمند، گوگل کلمات و اصطلاحاتی که فکر می کند می خواهید در پاسخ به مخاطبتان ارسال کنید را به شما پیشنهاد می دهد.

به عنوان مثال فرض کنید با همسر و یا مادر خود در حال گفت و گو بوده و او به یک باره از شما می پرسد که چه چیزی برای شام درست کند؛ دستیار هوشمند الو پیش از این که شما پاسخ دهید مواردی چون «هر چه دوست داری» و یا «نمی دانم» را به شما پیشنهاد می دهد. در این بین او رستوران های نزدیک را نیز به شما پیشنهاد می کند، که بسیار کاربردی به نظر می رسد.

پس از این اقدام اگر از پیشنهاد گوگل راضی هستید می توانید با استفاده از شکلک thumbs up رضایت خود را از انتخاب او اعلام کنید. در غیر این صورت از شکلک thumbs down به عنوان یک بازخورد منفی استفاده نمایید؛ با این کار دستیار هوشمند الو اطلاعات مورد نیاز برای اقدام مناسب در گفت و گوهای بعدی را فرا می گیرد.

ویژگی های جالب و اضافه ی دیگر

اگر از پیشنهادات دستیار گوگل در مورد دیدن فیلم و یا رستوران پیشنهادی راضی نیستید، می توانید از دیگر ویژگی های جذاب و سرگرم کننده ی آن در گفت و گو با دوستانتان استفاده کنید. یکی از ویژگی های موردعلاقه ی ما قابلیت Whisper/Shout است. گاهی دوست دارید چیزی را با تأکید خاصی به کسی بگویید.

در این بین دوست ندارید منظور خود را کامل نوشته و یا از علامت تعجب های بسیار استفاده کنید. اینجاست که ویژگی Shout خود را نشان می دهد. کافیست پیام خود را نوشته و سپس روی گزینه ی ارسال لمس طولانی کنید. با بالا بردن انگشت خود قادر به بزرگتر کردن متن خود هستید.

Google-Allo-Whisper-Shout-AA-1-840x560-w600

همین کار را می توانید برای بیان آهسته تر منظور خود به کار گیرید. تنها کافیست متن خود را نوشته و روی گزینه ی ارسال لمس طولانی کنید؛ پس از آن انگشت خود را به سمت پایین هدایت و سایز متن را کمی کوچک تر کنید؛  قابلیتی که به آن Whispering گفته می شود. از ویژگی Whisper/Shout علاوه بر متن ها می توانید برای شکلک ها استفاده کنید.

متأسفانه این قابلیت برای تصاویر و استیکر ها در دسترس نیست.

Google-Allo-Whisper-Shout-AA-2-840x560-w600

از استیکر پک ها گفتیم. در پیام رسان الو قادر هستید مجموعه ای عظیم از استیکر پک ها که توسط هنرمندان مختلف از سراسر جهان طراحی شده اند را انتخاب کنید. برای استفاده از استیکرها در پیام رسان الو روی آیکون «+» واقع در بخش چپ مکان نوشتن پیام کلیک کنید.

پس از آن روی آیکون استیکر که روی نوار آبی پایین صفحه واقع شده است، کلیک کنید. با سوایپ کردن به سمت پایین به دنبال استیکر موردنظر خود بگردید. همچنین برای دانلود استیکرهای بیشتر می توانید روی آیکون اضافه کردن استیکر واقع در سمت راست منوی استیکرها ضربه بزنید.

دانلود هر استیکر با توجه به سرعت اینترنت شما تنها چند ثانیه طول می کشد. توجه داشته باشید که به جز استیکرهای ساده، استیکرهای متحرکی نیز برای دانلود وجود دارند. این استیکر ها با نمایش کوچکی از آن ها علامت گذاری شده اند.

Google-Allo-sticker-packs-AA-1-840x560-w600

اگر ترجیح می دهید به جای ارسال یک استیکر از تصاویر شخصی خود استفاده کنید، شانس با شما یار است. ویژگی جدید گوگل به نام Ink شما را قادر می سازد پیش از ارسال تصاویر خود روی آن ها نقاشی کشیده و یا متنی را به آن ها اضافه کنید. پس از انتخاب یک تصویر برای ارسال روی دکمه ی مداد کلیک نموده و پس از ایجاد تغییرات لازم تصویر خود را ارسال نمایید.

Google-Allo-sticker-packs-screenshot-AA-w600

گفت و گو در حالت ناشناس

Google-Allo-Ink-screenshot-AA-w600

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز پیام رسان الو قابلیتی است که به وسیله ی آن می توانید با مخاطبان خود یک گفت و گو را در حالت ناشناس آغاز کنید. گفت و گو در حالت ناشناس این امکان را به شما می دهد تا از مزایای انقصای گفت و گو و اعلان های خصوصی برخوردار شوید.

به علاوه این مورد، تمامی پیام های شما در حالت ناشناس از رمزنگاری end-to-end پشتیبانی می کنند. اگر می خواهید به توضیحاتی کامل در مورد گفت و گو در حالت ناشناس دست پیدا کنید، حتماً این لینک را چک نمایید.

همچنین لازم به ذکر است در زمان معرفی الو در I/O 2016، قرار بود پیام های ارسال شده در این پیام رسان به صورت گذار روی سرور های گوگل ذخیر شوند. این در حالی بود که در پیام رسان هایی چون هنگ اوت و جیمیل پیام های ارسال شده توسط کاربران به صورت دائمی روی سرورهای گوگل ذخیره می شدند.

اما در زمان عرضه ی این پیام رسان با چیزی بسیار متفاوت از آن چه که گفته شد مواجهیم. به طور پیش فرض تمام پیام های ارسال شده در الو (به جز پیام هایی که در حالت ناشناس ارسال می شوند) به صورت نامحدود روی سرورهای گوگل ذخیره می شوند. البته این کار سبب می شود دستیار هوشمند الو برای هر چه بهتر شدن بتواند اطلاعات بیشتری را از شما جمع آوری کند. خبری بد برای کسانی که به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت می دهند.

پیام رسان الو و پیامک

google-allo-chat-notification-840x431-w600

پیام رسان الو یک پیام رسان آنلاین بوده و قادر به ارسال پیامک نیست. اما با این حال گوگل تمهیدات ویژه ای را برای این بخش در نظر گرفته است. با ثبت نام در الو و ورود به آن به بخش مخاطبین خود مراجعه کنید. در اینجا می توانید مخاطبینی که در پیام رسان الو ثبت نام کرده اند و آن هایی که هنوز به سراغ این اپلیکیشن نرفته اند را مشاهده کنید.

با کلیک روی گزینه ی Invite می توانید متنی را با استفاده از یک شماره ی 5 رقمی منحصر به فرد برای آن ها ارسال کنید. این پیام حاوی شماره تلفن و نام شما بوده و مخاطبتان را برای گفت و گو با شما دعوت می کند. همچنین لینک دانلود برنامه از فروشگاه گوگل پلی نیز از طریق این پیام برای افراد مورد نظرتان ارسال خواهد شد.

آیا اپلیکیشن پیام رسان الو را دانلود کرده اید؟ چه میزان از کارکرد آن رضایت دارید؟ بدمان نمی آید تجربیات خود در خصوص اپلیکیشن پیام رسان الو را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

Google Allo

Google Allo

سازنده: .Google Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Aureliano
    Aureliano | ۱۶ مهر ۱۳۹۵

    بهترین برنامه پیامرسان الو هستش، امکاناتی که این اپ داره کمتر اپی داره و همینطور امنیت بالای الو از هر برنامه ای بیشتر هستش دیگر هوش مصنوعیش بماند. برنامه ای مثل تلگرام امکانات پیش پا افتاده ای داره که بود و نبودش مهم نیست ، اینجا مهم امنیت و هوش مصنوعیه که الو حرف نخست رو میزنه

  • morteza_n
    morteza_n | ۴ مهر ۱۳۹۵

    دستیارش عالی و پر سرعته. جالبه که مودبم هست، جواب تشکر رو هم میده? فکر کنم بترکونه

  • Hossein Sanaei
    Hossein Sanaei | ۲ مهر ۱۳۹۵

    با این همه پیام رسان کی میاد اینو نصب کنه این همه پیام رسان میخایم چیکار؟؟والا همین واتس اپ و تلگرام بسه یه چیز دیگه بسازن

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲ مهر ۱۳۹۵

    خیلی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی