ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایده های فضایی ناسا
علمی

ناسا از هر ایده جدیدی برای زنده ماندن بر سطح مریخ استقبال می کند

آیا در میان شما کسانی هستند که تصور می کنند ایده ای بسیار خلاقانه برای ایجاد تحولی بنیادین در سفرهای فضایی دارند؟ خب، حالا ناسا آماده است که این ایده ها را بررسی کند. آژانس ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

آیا در میان شما کسانی هستند که تصور می کنند ایده ای بسیار خلاقانه برای ایجاد تحولی بنیادین در سفرهای فضایی دارند؟ خب، حالا ناسا آماده است که این ایده ها را بررسی کند.

آژانس فضایی آمریکا، ناسا، به تازگی برنامه «NASA iTech» را راه اندازی کرده و در طی آن فراخوانی را برای جذب انواع ایده ها به منظور فراهم نمودن شرایط زندگی انسان ها بر روی سیاره مریخ، اعلام کرده است. همه افراد عادی، سازمان های دولتی، مراکز دانشگاهی و کمپانی های فضایی از سرتاسر دنیا می توانند در برنامه فوق شرکت کنند.

برای شرکت در این برنامه کافیست طرح و توضیحات مربوط به راهکار و ایده مورد نظر در ۵ برگ و برای حل چالش های زیر ارائه گردد:

  • محافظت رادیواکتیو
  • سیستم های پشتیبان ادامه حیات
  • حفظ سلامتی فضانوردان
  • پیشرانه های فضایی
  • ابزارهای اندازه گیری فوق دقیق برای سنجش میزان گازهای گلخانه ای

لازم به ذکر است که این فراخوان به آن معنی نیست که ناسا خود روی این موضوعات به شکل جدی کار نمی کند، بلکه آنها امیدوارند خلاقیت ها و ظرفیت های خارج از این سازمان بتواند در تسریع این تحقیقات و رساندن آنان به راهکارهای خلاقانه یاری برساند.

متاسفانه فرصتی که ناسا در اختیار علاقه مندان قرار داده بسیار کوتاه است، چرا که آنها تنها تا روز ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) پذیرای ایده ها خواهند بود.

قرار است در طی چند ماه بعد از آن ۱۰ ایده و راهکار برتر شناسایی و اعلام شوند. این ۱۰ رتبه برتر امکان آن را خواهند داشت تا در ماه دسامبر سال آینده در مقر اصلی ناسا از طرح خود دفاع نمایند. از این میان، ۳ ایده نخست از طرف ناسا منابع مالی و علمی لازم را برای توسعه دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی