ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروهای جنجالی فارادی فیوچر از باتری های LG نیرو می گیرند

کمپان آمریکایی فارادی فیوچر یکی از شرکت های نوپا در صنعت خودرو است که از سال 2014 پا به عرصه رقابت گذاشته است. این کمپانی که از حمایت چینی ها نیز برخوردار است، بر روی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

کمپان آمریکایی فارادی فیوچر یکی از شرکت های نوپا در صنعت خودرو است که از سال 2014 پا به عرصه رقابت گذاشته است. این کمپانی که از حمایت چینی ها نیز برخوردار است، بر روی طراحی و توسعه خودروهای برقی تمرکز کرده و از رقبای آتی تسلا به شمار می رود.

Faraday Future

اخیرا گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه فارادی فیوچر باتری های لازم برای خودروهای تولیدی خود را از کمپانی LG Chem تهیه خواهد کرد.

بر اساس اخبار موجود در پایگاه خبری  Korea Herald، این دو کمپانی در ماه آگوست قراردادی 2.4 میلیارد دلاری امضا کرده اند؛ اما به دلایل ظاهرا امنیتی و سردی روابط چین و کره رسانه ای نشده است.

LG CHEM (1)

اگر چه نمایندگام کمپانی LG Chem تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند، اما منبع نزدیک به قرارداد اشاره کرده که باتری ها در چین و در کارخانه جدید فارادی فیوچر واقع در Huzhou ساخته خواهند شد.

این گزارش حاکی از آنست که تامین کننده کره ای سرمایه گذاری های خود را در کارخانه اشاره شده آغاز کرده است.

LG CHEM (3)

در حال حاضر فارادی فیوچر در مرحله جذب نیرو قرار دارد و در ماه های اخیر اخبار مختلفی مبنی بر استخدام مهندسین با استعداد و مدیران سابق سایر شرکت ها توسط این کمپانی منتشر شده است.

اگر چه تولید اولین خودروی برقی با برند فارادی فیوچر شاید نیاز به زمان زیادی داشته باشد، اما بدون شک سرمایه گذاری ها و حمایت های مالی چینی ها نقشی پررنگ در این قضیه خواهد داشت.

کانسپت فارادی فیوچر با نام FFZERO1
کانسپت فارادی فیوچر با نام FFZERO1

این قرارداد در صورت امضا شدن می تواند خونی تازه در رگ های LG Chem تزریق کند، چرا که به دلیل کاهش تقاضا وضعیت مالی این شرکت چندان در وضعیت خوبی قرار ندارد.

البته در این بین هیچ یک از طرفین در مورد قرارداد مورد بحث نظری ارایه نکرده اند؛ بنابراین احتمال می رود حداقل مذاکراتی بین دو طرف صورت گرفته باشد.

کانسپت فارادی فیوچر با نام FFZERO1
کانسپت فارادی فیوچر با نام FFZERO1

برخلاف شرکت کره ای، فارادی فیوچر اوضاع مالی بسیار خوبی داشته و در حال احداث کارخانه خود در آمریکاست که طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 2018 آماده بهره برداری خواهد شد. نکته جالب اینکه مواد به کار رفته در ساخت این کارخانه اکثرا سازگار با محیط زیست هستند.

کانسپت فارادی فیوچر با نام FFZERO1
کانسپت فارادی فیوچر با نام FFZERO1

بر اساس گمانه زنی ها انتظار می رود اولین خودرو با برند فارادی فیوچر در سال 2019 به مشتریان تحویل داده شود؛ خودرویی که یقینا در آن زمان باید با رقبای جا افتاده ای مثل محصولات تسلا دست و پنجه نرم کند. ناگفته نماند تسلا، باتری های مورد نیاز خود را از کمپانی ژاپنی پاناسونیک تامین می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهمان ناخوانده11
    مهمان ناخوانده11 | ۲ مهر ۱۳۹۵

    بیا یه شرکت 2ساله داره همچین طراحی هایی میکنه و قبل از استخدام مهندس کانسپت داده اونوقت تو ایران شرکت ها نیم قرنه دارن ماشین مونتاژ میکنن نتونستن یه داشبرد بسازن همش چینیه حالا ساخت موتور و شاسی پیشکش...بین این همه هم فقط مردم ضرر کردن و جورشو کشیدن وگرنه هم شرکت های دزد و هم حامیان دزد اونا توی دولت میلیون میلیون پول به جیب میزنن...........

  • mohsen R.B.J
    mohsen R.B.J | ۲ مهر ۱۳۹۵

    عجب ماشینیه ها کرک و پرم ریخت

  • سامان
    سامان | ۲ مهر ۱۳۹۵

    دنیا دیگه داره میره سمت خودروهای برقی و رقابت خودروسازا قیمتارو حسابی پایین میاره و کیفیتو بالا ، طبیعتم نفسی میکشه

  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۲ مهر ۱۳۹۵

    بازم الجی ایول همیسه کارش درسته

  • سعید
    سعید | ۲ مهر ۱۳۹۵

    فارادی حسابی ترسیده ها
    قرار بود باطری ها رو سامسونگ بسازه ?

مطالب پیشنهادی