ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمونه تصاویر پرتره ثبت شده با ماژول دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس را تماشا کنید

همان طور که می دانید یکی از ویژگی های برجسته آیفون 7 پلاس نسبت به برادر کوچکترش، بهره مندی از دوربین دوگانه است. این موبایل با دریافت آپدیت بتای عمومی iOS 10.1 به قابلیت عکسبرداری پرتره ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

همان طور که می دانید یکی از ویژگی های برجسته آیفون 7 پلاس نسبت به برادر کوچکترش، بهره مندی از دوربین دوگانه است. این موبایل با دریافت آپدیت بتای عمومی iOS 10.1 به قابلیت عکسبرداری پرتره مجهز شده، که از تکنیک نرم افزاری برای کاهش عمق میدان استفاده می کند.

اپل با این قابلیت، تلاش می کند تصاویر پرتره ثبت شده توسط دوربین های DSLR گران قیمت را تا حدودی شبیه سازی کند، یعنی سوژه اصلی که معمولاً یک شخص است، در مقابل پس زمینه ای تار قرار می گیرد.

وجود پس زمینه شلوغ همواره آزاردهنده خواهد بود و نگاه را به جای تمرکز بر سوژه اصلی، در محیط به گردش در می آورد، اما با محو شدن عناصر غیر اصلی، توجه بیننده به سوژه مورد نظر عکاس معطوف خواهد شد.

گفتنی است برای خلق این حالت، پردازشگر سیگنال تصویری اختصاصی به کار رفته در ماژول دوربین، با اسکن محیط اقدام به تشخیص افراد حاضر در صحنه کرده، سپس آنها را از پس زمینه جدا نموده و نتیجه نهایی را حاصل می نماید.

در ادامه می توانید نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون 7 پلاس در حالت پرتره و بهره گیری از قابلیت مورد بحث را تماشا کنید:

iphone7-plus-portrait-sample-8 iphone7-plus-portrait-sample-7 iphone7-plus-portrait-sample-6 iphone7-plus-portrait-sample-5 iphone7-plus-portrait-sample-4 iphone7-plus-portrait-sample-3 iphone7-plus-portrait-sample-2 iphone7-plus-portrait-sample-1 iphone7-plus-portrait-sample-0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • jahanjkb
    jahanjkb | ۵ مهر ۱۳۹۵

    خداوکیلی یه چی بگم ب دور از حق نیست
    xperia xz کجا بقیه پرچمدارایه امسال کجا خداوکیلی?

  • Shahriar
    Shahriar | ۴ مهر ۱۳۹۵

    ماشاءالله همه انقد لاكچرین كه همه مدل گوشی گوشی رو داشتن،اونم پرچمدارهای 2برند برتر رو،6s و s7! من نمیدونم با این وضعیت پس چرا میگین بی پولیه تو این مملکت!!!?

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۴ مهر ۱۳۹۵

    يه قدم به دوربيناى DSLR نزديك تر .. /m

  • Nasir Mohamad Tardast
    Nasir Mohamad Tardast | ۴ مهر ۱۳۹۵

    کاش یکی پیدا بشه و یه مقایسه بین کیفیت اجرای این ایده بکر دوربین دوگانه در آیفون و هواوی بکنه. هنوز خیلی نگذشته از زمانی که شایعات فینگر پرینت در آیفون 5اس منتشر شد و به فاصله چند ماه گوشی هواوی با قابلیت اسکن اثر انگشت با عجله به بازارها روانه شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی