ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش دیجیاتو از اولین روز نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۱۶ [تماشا کنید]

همان گونه که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، موسوم به «ایران تلکام ۲۰۱۶»، صبح امروز یکشنبه چهارم مهرماه ۱۳۹۵ با حضور محمود واعظی، وزیر محترم ارتباطات ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ مهر ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰

همان گونه که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، موسوم به «ایران تلکام ۲۰۱۶»، صبح امروز یکشنبه چهارم مهرماه ۱۳۹۵ با حضور محمود واعظی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال نیز همچون سالیان گذشته، به ارائه ی آخرین دستاورد های خود در حوزه ی ICT می پردازند و فرصت را برای تعامل بیشتر با بزرگ‌ ترین و فعال‌ ترین شرکت‌ های دولتی و خصوصی در عرصه ی مخابراتی غنیمت می شمارند.

تلکام را باید در کنار الکامپ، مهمترین و بزرگ ترین رویداد نمایشگاهی کشور در حوزه ی ارتباطات و مخابرات دانست که ظرف چند سال گذشته به جایگاه خوبی میان اهل فن دست یافته است. حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون وزیر و دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه ی این نمایشگاه بین المللی حاکی از اهمیت آن برای مسئولین امر و بار سنگینی است که در تحقق رسالت خود بر دوش دارد.

معرفی انواع سامانه ها، تجهیزات و خدمات مخابراتی اعم از آنتن‌ های مختلف و کابل های مخابراتی، فناوری ارتباطات و تجهیزات ماهواره‌ ای، تجهیزات سنجش، و سامانه های ارتباطات کابلی از جمله موضوعات مهمی هستند که در نمایشگاه امسال نیز به آنها پرداخته می شود. در کنار مسائل سخت افزاری، نرم‌ افزار های مخابراتی و ارتباطی، وسایل و تجهیزات انتقال و ادغام داده‌ ها و تجارت الکترونیک نیز از جمله موضوعات مرتبط با حوزه ی تمرکز این نمایشگاه عنوان شده اند.

لازم به ذکر است در کنار غرفه ها و معرفی سرویس ها و محصولات تازه، برگزاری نشست‌ های تخصصی و کارگاه‌ های آموزشی نیز از جمله برنامه های مهمی است که در خلال برگزاری تلکام ۲۰۱۶ برای علاقمندان در جریان است.

تلکام ۲۰۱۶ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

photo_2016-09-25_21-39-19

واعظی در افتتاحیه ی تلکام با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد شرکت کنندگان داخلی و به خصوص خارجی در نمایشگاه امسال، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را به سرعت در حال پیشرفت دانست. وی در ادامه نقش شرکت‌ های دانش بنیان و دانشجویان را در این عرصه مهم ارزیابی و نسبت به نتیجه بخش بودن سرمایه گذاری روی جوانان ابراز امیدواری کرد. وزیر ارتباطات اذعان داشت بخش دولتی نیز باید به جای رقابت با بخش خصوصی، با آن همکاری داشته باشد.

به گفته ی وزیر ارتباطات، مطابق آمارها ظرف چند سال اخیر علیرغم محدودیت های اعمال شده در دولت های پیشین، در بخش‌ های مختلف شبکه ی ارتباطاتی کشور شاهد رشد سه تا هفت برابری بوده ایم. واعظی با اشاره به راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات ابراز امیدواری کرد این زیرساخت موجبات تقویت توانمندی های داخلی را فراهم کند. دکتر محمود واعظی اظهار داشت برای رسیدن این شبکه به بهره وری مورد نظر، تمام قطعات پازل‌ آن به خصوص دولت الکترونیک باید کنار هم قرار گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در ادامه ضمن حضور در برخی غرفه های نمایشگاه، از آخرین دستاورد های شرکت کنندگان در تلکام ۲۰۱۶ بازدید به عمل آورد.

رشد قابل توجه شرکت های خارجی حاضر در تلکام ۲۰۱۶

بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی (به بیان دقیق تر ۲۲۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۹۵ شرکت خارجی یا نمایندگی آنها) از ۲۲ کشور جهان در فضای ۳۲ هزار متر مربعی و متشکل از ۱۱ سالن نمایشگاه امسال حضور دارند که از این میان حضور چینی ها و هندی ها، شرکت هایی از آلمان، روسیه و چندین کشور دیگر قابل توجه بود. به گفته ی مسئولان برگزاری نمایشگاه، نمایندگان کشور های اسپانیا، اسلوونی، امارات متحده ی عربی، انگلیس، افریقای جنوبی، جمهوری چک، ژاپن، سوئد، فرانسه، فنلاند، قزاقستان، کانادا، کره ی جنوبی، کویت، لهستان، هلند، ویتنام و یونان نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.

به طور کلی می توان گفت نمایشگاه امسال از لحاظ فضای نمایشگاهی و به خصوص حضور شرکت های خارجی به نسبت دوره های پیشین رشد چشمگیری داشته است که فضای ایجاد شده پس از توافق های سیاسی و رفع تحریم های بین المللی را می توان از جمله علل کلیدی آن دانست.

شرکت مخابرات ایران، اپراتور های ارتباطی از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل و شرکت های وابسته، همچون گذشته حضور بسیار پر رنگی دارند که البته در سایه ی اجرای طرح های بزرگی همچون طرح ترابردپذیری، فضای رقابتی میان آنها در سالن های اختصاصی شان و به طور کلی در فضای نمایشگاه گرم تر از همیشه به نظر می رسد. اما به طور کلی، طبیعی است که نمایشگاه تلکام همواره برای اپراتور های ارتباطی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

اپراتور های ارتباطی و رونمایی از آخرین دستاورد ها

اپراتور اول تلفن همراه کشورمان در سالن اختصاصی خود یعنی سالن ۷، با تمرکز مستقیم و غیر مستقیم روی ترابردپذیری، از آخرین دستاورد های ارتباطی خود رونمایی کرد. همراه اول هم زمان با بازدید وزیر ارتباطات و دکتر علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از سرویس آزمایشی تماس وای فای خود رونمایی کرد. نسل ۴.۵ اینترنت پر سرعت همراه اول (LTE Advance)، و نسل ۵ تلفن همراه نیز از جمله خدماتی بود که در اولین روز تلکام ۲۰۱۶ از سوی همراه اول معرفی شد.

ایرانسل نیز با حضور در فضای نمایشگاهی و نیز سالن اختصاصی خود یعنی سالن ۲۷، جدیدترین محصولات و خدمات خود را با محوریت تجربه ی زندگی دیجیتال در معرض دید علاقمندان قرار داده است. معرفی سرویس باندپهن همراه و ثابت و سرویس تماس از طریق وای فای نیز از دیگر برنامه های ایرانسل برای تلکام ۲۰۱۶ هستند. گفتنی است در کنار اپلیکیشن ها و نرم افزار های گوناگون، آزمایش نسل ۴.۵ اینترنت توسط ایرانسل و دستیابی به سرعت دانلود ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه با پینگ ۱ میلی ثانیه نیز از دیگر نکات مورد تأکید اپراتور دوم ارتباطی کشورمان در این نمایشگاه محسوب می شود.

گفتنی است نمایشگاه تخصصی و بین المللی ایران تلکام، از سال ۱۳۷۹ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده و تا امروز ادامه یافته است. ایران تلکام ۲۰۱۶ به مدت ۴ روز از ۹ صبح تا ۱۷ دایر و با بلیط ۲ هزار تومانی پذیرنده ی علاقمندان به فناوری های ارتباطی و حوزه های مرتبط است و در روز هفتم مهرماه نیز به کار خود پایان خواهد داد.

در ادامه توجه شما را به گزارش ویدیویی دیجیاتو از حال و هوای نمایشگاه امسال جلب می کنیم:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۵ مهر ۱۳۹۵

    یه مشت تبلیغات پوچ اپراتور ها از سرعت های خیالی

    • abbasalim
      abbasalim | ۵ مهر ۱۳۹۵

      البته شرکت های خوب دیگه هم هستن

  • Ali Shefi
    Ali Shefi | ۵ مهر ۱۳۹۵

    ?

مطالب پیشنهادی