ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو تلیسمان در ایران قیمت خورد؛ رقابت داغ با کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

روز گذشته مجموعه تالار وحدت در قلب پایتخت به محل رونمایی و معرفی لوکس ترین سدان رنو تبدیل شده بود، مدل جالب توجه تلیسمان که به تازگی در بازارهای جهانی معرفی شده است و یک ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

روز گذشته مجموعه تالار وحدت در قلب پایتخت به محل رونمایی و معرفی لوکس ترین سدان رنو تبدیل شده بود، مدل جالب توجه تلیسمان که به تازگی در بازارهای جهانی معرفی شده است و یک خودرو کاملا داغ و استراتژیک برای رنو محسوب می شود قرار است از هفته آینده توسط شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده وارداتی رنو در ایران به شکل رسمی عرضه شود.

در مورد این خودرو جذاب پیش از این نیز مطالبی در دیجیاتو منتشر شده است، از این رو برای آشنایی بیشتر با این سدان سایز متوسط می توانید به مطلب معرفی رنو تلیسمان مراجعه فرمایید و یا تجربه رانندگی با تلیسمان و مقایسه مشخصات آن با خودروهای رقیب را مطالعه کنید.

dav

با این حال می توان در توضیحی اجمالی تالیزمان را سدانی لوکس و مجهز به مدرن ترین تکنولوژی های صنعت خودرو اروپا با قیمت رقابتی در برابر خودروهای نسبتا ساده آسیایی نظیر هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد توصیف کرد.

در واقع اعلام قیمت 164 و 179 میلیون تومانی برای تیپ های نیمه فول و فول تلیسمان مهمترین اتفاق مراسم روز گذشته بود، چرا که پیشتر مشخصات فنی این خودرو نظیر استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری توربو چاجر به قدرت 190 اسب بخار و گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ برای همگان روشن شده بود.

hdr

تالیسمان در واقع از نظر قیمتی می تواند رقیب مستقیم خودروهای کره ای نظیر سوناتا و اپتیما مبدل شود و همزمان از نظر قدرت و عملکرد موتور با تویوتا کمری هیبرید به عنوان یکی از پیشرفته ترین خودروهای موجود در کشورمان رقابت کند.

hdr

از این رو در جذابیت این مدل برای مصرف کنندگان هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به خصوص که باتوجه به طراحی فوق العاده ظاهری و استفاده از امکانات و تجهیزات رفاهی کامل در فضای داخلی، جای گله و شکایتی از این جهات نیز برای مشتریان باقی نمی ماند.

hdr

از جالب ترین امکانات رفاهی تلیسمان در نسخه فول می توان به سقف پانوراما، استفاده از تبلت 8.7 اینچی در بخش مرکزی داشبورد، مجموعه سنسورهای کمکی راننده در چهار گوشه خودرو، سیستم نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو (HUD) و تجهیزات متداول تری نظیر صندلی های چرمی مجهز به حافظه، مُد های چهارگانه رانندگی شامل حالت های اقتصادی، راحت، معمولی و اسپرت، امکان تغییر نور پردازی فضای داخل و مواردی از این دست اشاره کرد.

8160545renault-talisman-0023

با این اوصاف تنها زمینه تردید و دو دلی خریداران شاید مسائل مربوط به بازار فروش و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی رنو در ایران باشد که البته به گفته مدیران نگین خودرو، برنامه جامعی برای تقویت مجموعه های خدماتی و توسعه امکانات کمی و کیفی نمایندگی ها در دستور کار قرار گرفته و از این رو جایگاه خودروهای وارداتی رنو در بازار ایران تقویت خواهد شد.

renault-talisman-36_1600x0w

مسلما با توجه به اختلاف قیمتی حدود 15 میلیون تومانی میان مدل های نیمه فول رنو تلیسمان (قیمت اعلامی 164 میلیون تومان) و نمونه فول با قیمت اعلامی 179 میلیون تومان، تفاوت تجهیزات این دو نمونه دارای اهمیت محسوب می شود.

2015-renault-talisman-dash-970x647-c-w600-h600

طبق اطلاعات اولیه که در مراسم رونمایی اعلام شد، تفاوت این دو تیپ به روکش پارچه ای صندلی ها، مانیتور کوچکتر 7 اینچی در بخش مرکزی داشبورد و رینگ های کوچکتر و احتمالا کاهش فهرست برخی تجهیزات رفاهی نظیر مجموعه حسگرهای کمک رانندگی و سامانه HUD مربوط خواهد بود.

2015-renault-talisman-drivers-interior-970x647-c-w600-h600

2015-renault-talisman-back-interior-970x647-c-w600-h600

با این حال باید تا زمان آغاز فروش رسمی رنو تلیسمان که اوایل هفته آینده (دهم مهرماه) اعلام شده است، صبر کرد و منتظر آخرین تغییرات در قیمت گذاری یا فهرست تجهیزات رفاهی ماند.

در مجموع با توجه به افزایش چشمگیر فروش محصولات رنو در بازار کشورمان در شرایط پسا برجام، می توان توسعه بازار خودروهای وارداتی این شرکت را گام مهم بعدی رنو در بازار ایران دانست.

New-Renault-Talisman-0002

از این رو امید است که قیمت گذاری رقابتی رنو تلیسمان، سرآغازی برای رقابتی تر شدن بازار خودروهای وارداتی در رده قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان در ایران باشد، اتفاقی که توامان با بهبود شرایط خدمات دهی می تواند زمینه دلگرمی مشتریان نسبت به بازار نه چندان داغ خودروهای وارداتی را فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Jira
    Jira | ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

    سلام من بین کمری۲۰۱۶وسوناتا مونده بودم،اما وقتی باتالیسمان آشناشدم،فهمیدم واقعا یه چیزه دیگست و در جا ثبت نامش کردم.اونایی که ثبت نام کردن،شک نکنن که بسیار ماشین خوبیه من خودم انواع ماشینارو داشتم اما تالیسمان به نظرم خیلی متفاوته .تکنولوژی گیربکس موتور  و هندلینگش واقعا از اپتیما سر تره اونم یه سر و گردن. طراحیش که فک نکنم نیاز به گفتن داشته باشه چون تاحالا هیچ سایت و کارشناسی از ظاهرش ایراد نگرفته واقعا وقتی دیدمش اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که خلاقانه ست جدیده زیبا و جسورانه. داخلش از متریال با کیفیت استفاده شده . اینکه هداپ داره جالبه واقعا. در ضمن بهتون قول میدم تالیسمان روز به روز به قیمتش افزوده میشه.اونایی که میخوان ثبت نام کنن معطل نکنن،بهتون قول میدم ،قیمتش چندماه دیگه بسیار افزایش پیدا میکنه. یه بحثی هم‌در مورد ژاپنی بودنش.‌حتما می دونید که رنو و نیسان سالهاست ادغام‌شدن. این ماشین حاصل کار مشترک رنو و نیسان هستش . فک می کنم کیفیت نیسان دیگه جای بحثی نداشته باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی