ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش مدل جدید فیلترینگ هوشمند؛ علت اختلال چند روزه در باز شدن تصاویر اینستاگرام

اگر به تازگی به شبکه ی اجتماعی اینستاگرام سر زده باشید احتمالاً با اختلالاتی که طی چند روز گذشته در باز شدن برخی صفحات و تصاویر به وجود آمد مواجه شده اید. اختلالی که در باز شدن تصاویر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

اگر به تازگی به شبکه ی اجتماعی اینستاگرام سر زده باشید احتمالاً با اختلالاتی که طی چند روز گذشته در باز شدن برخی صفحات و تصاویر به وجود آمد مواجه شده اید. اختلالی که در باز شدن تصاویر این شبکه ی اجتماعی محبوب به وجود آمد باعث شده بود برخی تصاویر و صفحاتی که تا پیش از این باز می شدند دیگر باز نشوند؛ تصاویری که در واقع مشکلی از بابت محتوای غیر اخلاقی نیز نداشتند.

اختلال مذکور ظاهراً برای همه ی کاربران ایرانی به یک میزان محسوس نبوده و کاربران برخی شرکت های سرویس دهنده ی اینترنتی در مواجهه با محتوای واحد، بیشتر و برخی دیگر کمتر با آن روبرو شده اند. همین موضوع به شائبه ی ارتباط آن با طرح فیلترینگ این شبکه ی اجتماعی دامن زد؛ طرحی که پیش از این نیز در حال اجرا بود و دسترسی کاربران ایرانی به صفحات غیر اخلاقی اینستاگرام را مسدود می کرد.

اما ظاهراً مشکل اخیر به استفاده از برنامه ی تازه ای برای فیلترینگ هوشمند تصاویر در این شبکه ی اجتماعی باز می گردد. به نظر می رسد اخیراً تغییراتی در فیلترینگ هوشمند اینستاگرام ایجاد شده که در نتیجه ی آن تعداد عکس‌ های بدون اشکالی که فیلتر می شوند افزایش یافت، تا جایی که برخی تصاویر مسئولان و شخصیت های کشور نیز در زمره ی تصاویر مسدود شده قرار گرفتند.

یک منبع آگاه در همین رابطه از تست یک اسکریپت جدید برای افزایش دقت فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام خبر داده و به رسانه ها گفته است:‌ «آزمایش این اسکریپت خطا هایی داشته که منجر به این تغییرات شده است». به گفته وی، این آزمایش از روز دوشنبه آغاز شد و تا جمعه صبح ادامه یافت. این برنامه ی جدید هنوز به صورت کامل آزمایش نشده و مشکلات آن در حال بازنگری است.

این منبع آگاه در خصوص اجرای آزمایشی این مدل جدید فیلترینگ گفته است:‌ «اجرای آزمایشی برای بخشی از شبکه یعنی تعدادی از سرویس‌ دهندگان اینترنتی گاهی اجرا می‌ شود اما این الگو همواره به این منوال نیست. در نتیجه گاهی تصاویری برای مشترکان یک شرکت باز می‌ شود، اما برای مشترکان شرکت دیگر غیر اخلاقی تشخیص داده شده و فیلتر می‌ شود».

وی تأکید کرده است: «در هر ثانیه ۱۱۰ هزار عکس اینستاگرام در دروازه ی ورودی اینترنت کشور منتشر می‌ شود که از این تعداد حدود ۶۰ هزار عکس پردازش می‌ شوند و باز هم این تعداد عکس آمار بالایی است. طبیعی است که هر چه سرعت عمل در فیلترینگ هوشمند افزایش یابد، درصد خطا نیز بیشتر می‌ شود. اکنون از زمان انتشار تا فیلتر شدن یک تصویر مستهجن در شبکه ی اینستاگرام ۱۵ دقیقه بیشتر زمان نمی‌‌ برد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۶ مهر ۱۳۹۵

    شورشو در آوردن، وقتی خود ریسس جمهوری و بیت رهبری هم پیج دارن چرا باید این کارو کرد! من یه شبکه اجتماعی ایرانی نصب کردم به اسم باهم باورتون نمیشه فضاش و مطلب هاش بشدت مبتذل و خیلی بدتر از اینستاگرام بود خودم تعجب کردم، اینا اگر دلیل فیلتر کردن به مطلب مبتذل و بی بندو باری باید نظارت روی شبکه های اجتماعی ایرانی رو بیشتر کنن تا اینا ولی خوب کلا اینا مشکلشون چیز دیگه اس، خیلی ها مثل من و شما استفاده درست و تبلیغاتی از اینستاگرام داريد اینا سر اینکه دارن فیلتر میکنن نه چیز دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی