ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محمد حسین امینی یکتا اولین کامیون های برقی مرسدس بنز را طراحی کرد

کمپانی مرسیدس بنز علاوه بر فعالیت در زمینه خودروهای سواری، در غیاب رقیب دیرینه خود به تولید خودروهای تجاری نیز مشغول است. به تازگی این شرکت تمرکز بیشتری بر روی این بخش نشان داده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

کمپانی مرسیدس بنز علاوه بر فعالیت در زمینه خودروهای سواری، در غیاب رقیب دیرینه خود به تولید خودروهای تجاری نیز مشغول است. به تازگی این شرکت تمرکز بیشتری بر روی این بخش نشان داده و ایده های آینده نگرانه ای خود را در قالب کانسپت هایی مدرن نشان داده است.

MB Commercial lineup

آخرین نمونه از تلاش های این کمپانی پیشگام در در کامیون کانسپت Urban eTruck نمود پیدا کرده است. این کامیون سبز که با هدف حمل کالا در محیط های شهری توسعه یافته، به جای موتورهای دیزلی رایج به پیشرانه الکتریکی مجهز شده که هیچ آلایندگی از خود بر جای نمی گذارد.

پیشرانه این کامیون شهری شامل دو موتور برقی می شود که در مجاورت محور چرخ ها قرار دارند. قدرت خروجی این موتورها در مجموع 335 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن 738 پاوند فیت (1000 نیوتن متر) اعلام شده که برخلاف موتورهای دیزلی در هر لحظه در اختیار راننده قرار می گیرد.

mercedes-urban-etruck-concept (6)mercedes-urban-etruck-concept (7)

تامین انرژی مورد نیاز این موتورها بر عهده سه باتری ماژولی لیتیوم-یون با ظرفیت 212 kWh گذاشته شده است. با این باتری ها کامیون الکتریکی مرسیدس می تواند با یک بار شارژ مسافت 200 کیلومتری را طی کند که البته در مقایسه با خودروهای سواری برقی میزان چشمگیری نیست.

نکته جالب اینکه به دلیل ماژولی بودن ساختار باتری ها، خریداران می توانند کامیون خود را بسته به مسافت قابل پیمایش خود با باتری های حجیم تر یا با ظرفیت کمتر سفارش دهند.

mercedes-urban-etruck-concept (10)

همانطور که از یک مرسیدس انتظار می رود، در داخل کابین این کامیون جدید طراحان بر روی تکنولوژی های مدرن تمرکز کرده اند. نمایشگر 12.3 اینچی مرکزی تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده گذاشته و با نمایش نقشه سه بعدی او را در پیدا کردن مقصد یاری می کند.

در این بین یک تبلت اختصاصی نیز در نظر گرفته شده که راننده می تواند از طریق آن تنظیمات مختلف را بر روی خودروی خود اعمال کرده و یا مسیر پیش رو را چک کند.

mercedes-urban-etruck-concept (2)mercedes-urban-etruck-concept (8)mercedes-urban-etruck-concept

اما جالب ترین نکته در مورد این کانسپت اینکه از محمد حسین امینی یکتا به عنوان طراح آن یاد می شود؛ هموطن با استعداد و توانمندی که چندی پیش نام وی با کانسپت ویژن ون (Vision Van) بر سر زبان ها افتاده بود.

mercedes-benz-vision-van

این کانسپت نیز با هدف انقلاب در حمل و تحویل کالا در محیط های شهری طراحی شده که نشان از تحقیقات و سرمایه گذاری مرسیدس بنز در این حوزه دارد.

amini yekta

در تلاش هستیم که اطلاعات موثقی از آقای امینی یکتا گردآوری کرده و در مقاله ای جداگانه به بیوگرافی و معرفی ایشان بپردازیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • | ۶ مهر ۱۳۹۵

    این آقاي امینی یکتا توی مدرسه ما( روزبه ) بود. به امید دیدن موفقیت های بیشتر ایشون

  • فرشاد
    فرشاد | ۶ مهر ۱۳۹۵

    یادی هم بکنیم از ایران‌هُل‌رو دیزل! |:

  • amin dmc
    amin dmc | ۶ مهر ۱۳۹۵

    ماشالله ولی زیاد از فیسش خوشم نیومد یه حالیه جلو کامیون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی