ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت مرورگر اج
تکنولوژی

ویندوز 10 با اجرای مرورگر Edge در قالب رایانه مجازی، امنیت کاربر را تضمین می کند

کمپانی مایکروسافت به تازگی قابلیت Windows Defender Application Guard را برای مرورگر Edge عرضه نموده تا بتوان این ابزار گشت و گذار در وب را از باقی سیستم عامل جداسازی کرد. در این حالت اج روی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

کمپانی مایکروسافت به تازگی قابلیت Windows Defender Application Guard را برای مرورگر Edge عرضه نموده تا بتوان این ابزار گشت و گذار در وب را از باقی سیستم عامل جداسازی کرد. در این حالت اج روی یک رایانه مجازی اجرا می شود تا امکان هک آن و دسترسی به اطلاعات حساس سیستم عامل میسر نباشد.

مایکروسافت مدعیست ویندوز 10 نسخه تجاری (Enterprise) اولین سیستم عاملی است که چنین فناوری را در اختیار یک مرورگر قرار می دهد.

فناوری «امنیت بر پایه مجازی سازی» (Virtualization Based Security) یا به اختصار VBS مرورگر را درون یک رایانه مجازی کوچک به اجرا می گذارد. این فضا به طور کامل از باقی رایانه و فایل هایش جداسازی شده و در صورتی که مورد دستبرد قرار بگیرد، فرد هکر با حافظه ای تقریباً خالی از هرگونه اطلاعات ارزشمند مواجه می شود.

شرکت ردموندی می گوید که دیگر مرورگرها درون یک «جعبه شنی» (sandboxed) به اجرا گذاشته می شوند تا امنیت اطلاعات کاربران بهتر حفظ شود، اما در این شرایط نیز همواره یک مسیر دسترسی به اطلاعات اصلی و هسته سیستم عامل با این محیط برقرار است که می توان از آن برای نفوذ بهره برد. اما در عوض فناوری Application Guard محفظه ای سخت افزاری را برای مرورگر اج فراهم می آورد که هیچ راه نفوذی به خارج از آن وجود ندارد.

این قابلیت فعلاً تنها در نسخه تجاری ویندوز 10 در دسترس است، بنابراین در حال حاضر تنها حساب مدیریت می تواند تعیین کند که کدام سایت ها درون Application Guard باز شوند. در این حالت دیگر بدافزارها هیچ راهی برای نفوذ به سیستم عامل و کاشت و تکثیر خود نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که اجرای مرورگر Edge درون یک ماشین مجازی تا حدودی آن را کند می نماید، اما مایکروسافت اطمینان داده این قابلیت، کمترین مقدار ممکن از منابع سخت افزاری سیستم را اشغال خواهد کرد.

مشکل دیگر این است که مرور وب در حالت فعال بودن Application Guard باعث می شود که کوکی ها و دیگر اطلاعات در رایانه شما ذخیره نشود، چرا که به محض بستن پنجره مرورگر، کلیه اطلاعات مربوط به گشت و گذار وب به طور کامل از بین خواهد رفت.

این محدودیت ها باعث می شود که قابلیت فوق بیشتر از آن که مناسب افراد و کاربردهای معمولی باشد، به کار کاربران تجاری یا توسعه دهندگان بیاید. اما به هر حال یک لایه امنیت بیشتر در عصر پرخطر کنونی، مورد استقبال همگان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    چیزی $سافت تولید کنه به هیچ دردی نمی خوره

  • سامان
    سامان | ۶ مهر ۱۳۹۵

    منم مرورگرم اج هستش اوایل مشکل کپی کردن لینکارو از نوار ادرس داشتم اما الان عالی شده ...

  • شادمهر
    شادمهر | ۶ مهر ۱۳۹۵

    این مرورگر فوق العاده سریعه توی لود صفحات ... خیلی سریع...حتما پیشنهاد میکنم

مطالب پیشنهادی