ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ها از افزایش محبوبیت کامپیوترهای خانگی در میان مشتریان حکایت دارد

گزارش جدید موسسه ACSI در زمینه وسایل الکترونیکی نشان می دهد رضایت کاربران از کامپیوترهای خانگی در حال افزایش است که خبری خوش برای این بازار رو به افول به شمار می رود. به نظر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

گزارش جدید موسسه ACSI در زمینه وسایل الکترونیکی نشان می دهد رضایت کاربران از کامپیوترهای خانگی در حال افزایش است که خبری خوش برای این بازار رو به افول به شمار می رود. به نظر می رسد کامپیوترهای خانگی به لطف محصولات جدیدی همچون لپتاپ های فوق باریک یا دستگاه های All-in-One مجدداً مورد توجه دوباره قرار گرفته اند.

رییس هیئت مدیره و موسس ACSI، آقای Claes Fornell می گوید: «موبایل های هوشمند بزرگترین تهدید در قبال فروش کامپیوترهای خانگی به شمار می روند و تبلت ها هم در طولانی مدت اثبات کرده اند آن چیزی نیستند که صنعت پی سی انتظارش را داشت. جالب است که دو کمپانی برتر حوزه موبایل های هوشمند (یعنی سامسونگ و اپل)، صنعت پی سی را نیز رهبری می کنند؛ هرچند که استراتژی های کاملاً متفاوتی برای آینده تبلت ها برگزیده اند.»

گزارش اخیر ACSI براساس نظرسنجی از 3500 مخاطب به دست آمده و آمار نهایی نشان می دهد که رضایت مشتریان از کامپیوترهای خانگی، 1.3 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 میلادی افزایش یافته و از 77 درصد، به 78 درصد رسیده است. ناگفته نماند که میزان رضایت در سال 2012، نزدیک به 80 درصد بود که بیشترین میزان در تمام دوران به شمار می رفت.

ACSI می گوید که عملکرد اپل طی سال های اخیر تفاوت زیادی نکرده است اما کمپانی ایسر، با رشد 11.4 درصدی، بیشترین رضایت مشتریان را نسبت به سال گذشته میلادی به دست آورده است. بعد از ایسر نیز کمپانی های سامسونگ و HP با رشد رضایت 6.4 و 5.5 درصدی قرار گرفته اند. از دیگر کمپانی های این لیست نیز می توان به توشیبا، لنوو، ایسوس و حتی آمازون اشاره کرد.

باید افزود که اپل و سامسونگ طی چند سال اخیر، رقابتی نزدیک بر سر رضایت مشتریان را تجربه کرده اند. از سال 1995، نرخ رضایت مشتریان اپل رشد 9.1 درصدی به خود دیده و سامسونگ هم در دو سال گذشته رشد 6.4 درصدی را تجربه نموده است. فراموش نکنیم که ACSI در این گزارش، تبلت ها را نیز بخشی از بازار پی سی ها به شمار آورده که دلیل آن را می توان محو شدن مرز میان لپتاپ و دسکتاپ با دیوایس های تبلت تلقی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میلاد محمدلو
    میلاد محمدلو | ۶ مهر ۱۳۹۵

    بله هنوز هیچ وسیله ای نمیتونه جای PC رو بگیره.

مطالب پیشنهادی