ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل هندی گوگل از دلایلش برای تمرکز ویژه این شرکت روی زادگاه خود می گوید

امروز از اهمیت ویژه ای برای گوگل برخوردار است: نخست اینکه این شرکت هجدهمین سالروز تولد خود را جشن می گیرد و دوم آنکه رویدادی بزرگ را در هند میزبانی کرد و در جریان آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

امروز از اهمیت ویژه ای برای گوگل برخوردار است: نخست اینکه این شرکت هجدهمین سالروز تولد خود را جشن می گیرد و دوم آنکه رویدادی بزرگ را در هند میزبانی کرد و در جریان آن از جدیدترین محصولات و خدمات خود شامل سرویس یوتوب گو، نسخه های جدید کروم و پلی استور، طرح وای فای عمومی گوگل استیشن، اضافه شدن زبان هندی به زبان های پشتیبانی شوند توسط Google Assistant و مواردی از این دست پرده برداشت.

البته هند قطعا فرصتی بسیار بزرگ برای غول جستجوی دنیا محسوب می شود. این کشور بالغ بر یک میلیارد نفر جمعیت دارد که بیش از هشتصد میلیون نفر آنها در مناطق روستایی ساکن هستند و دسترسی محدودی به اینترنت دارند. لذا کمتر از یک سوم جمعیت آن قادر به حضور در فضای مجازی هستند.

اما برای آنکه خبرهای منتشر شده امروز از فعالیت های گوگل در هند برایتان اهمیت پیدا کند لزوما نباید یک هندی باشید. آنطور که ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت [که البته خودش هم هندی است] اعلام نمود این کشور اهمیت ویژه ای برای شرکت ساکن مانتین ویو دارد و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد در آینده به دیگر مناطق دنیا نیز بسط داده می شود.

پیچای در این باره گفت: ما در یک سال گذشته شاهد تحولاتی مهم در محصولات ارائه شده مان به هند بودیم و این بهبودها قطعا سرویس های گوگل در هر نقطه ای از دنیا را دستخوش تغییر خواهند کرد. در این کشور روز به روز بر میزان اهمیت دستگاه های موبایل افزوده می شود و روشن است که این امر می تواند چشم انداز خوبی را در مورد آینده اینترنت در اختیارمان قرار دهد.

او ادامه داد: علاوه بر این ما دریافتیم مشکلات هندی ها در اتصال به اینترنت و محدودیت دیتا می تواند جهانی و فراگیر باشد. با در نظر داشتن همین مساله سرویس مپس را به صورت آفلاین به آنها ارائه کردیم که در ادامه مردم در آمریکا و اروپا هم از سودمندی این سرویس مطلع شدند. اگر بخواهم به زبان ساده بگویم، حل مشکلات مردم هند میتواند الهام بخش گوگل در راه اندازی طرح های جدیدتر باشد.

اما در کشورهایی نظیر زادگاه پیچای، موبایل اصلی ترین وسیله برای دسترسی به اینترنت محسوب میشود و از این لحاظ حتی می توان گفت کشورهایی مانند آمریکا عقب تر از آن هستند؛ البته در آمریکا نیز استفاده از تلفن های همراه برای اتصال به اینترنت رو به افزایش است اما برخی موارد مصرف همچنان از طریق سیستم های دسکتاپی انجام می شوند. لذا محصولاتی نظیر نسخه آفلاین گوگل مپس و همچنین بسیاری از مواردی که امروز معرفی شدند از محیطی سر بر آورده اند که در آن، موبایل در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا گزینه دیگری غیر از آن وجود ندارد.

پیچای صحبت های خود را با گفتن این جمله به پایان رساند که «معمولا بهترین نوآوری ها از شگفت انگیزترین مناطق سر بر می آورند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • microtomi
    microtomi | ۷ مهر ۱۳۹۵

    دلیلش اینه که «مرگ بر امریکا» نمیگن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی