ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی تلویزیون های هوشمند خود را با بهره گیری از هوش مصنوعی معرفی کرد

شیائومی امروز از دو موبایل پرچمدار به نام های Mi 5s و Mi 5s Plus پرده برداشت که اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما از احتمال معرفی و امکانات پیش بینی شده برای آنها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

شیائومی امروز از دو موبایل پرچمدار به نام های Mi 5s و Mi 5s Plus پرده برداشت که اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما از احتمال معرفی و امکانات پیش بینی شده برای آنها اطلاع دارید.

البته اشاره کنیم که چشم بادامی های چینی صرفا به معرفی این دو موبایل در جریان کنفرانس خبری امروز خود اکتفا نکرده اند و در کنار آنها از دو مدل تلویزیون به نام های Mi TV 3s با نمایشگرهای 55 و 65 اینچ  پرده برداشتند.

ضخامت هردوی این دستگاه ها برابر با 9.9 میلیمتر عنوان شده و بدنه ای از جنس آلومینیوم دارند. توان پردازشی این دو دستگاه نیز از طریق یک پردازنده چهار هسته ای Amlogic T966 و پردازنده گرافیکی Mali-T830 تامین می گردد و در کنار آنها دو گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی نیز برایشان در نظر گرفته شده است.

اما روشن است که شیائومی نمی تواند یک شبه به تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت یک تلویزیون دست پیدا کرده باشد و برای همین طبق اعلام آن مدل 55 اینچی معرفی شده از دیسپلی یا نمایشگر IPS 4K شرکت ال جی بهره می برد که طبق ادعای آن جزئیات رنگ و کیفیت تصویرش «مشابه به دنیای واقعی» است.

شیائومی در ساخت این دو تلویزیون از پنل های سامسونگ و ال جی بهره گرفته است

جالب است بدانید شیائومی از کمک های رقیب الجی نیز استفاده کرده و پنل نمایشگر مدل 65 اینچی تلویزیون خود را از سامسونگ تامین کرده که رزلوشن 4K دارد و در کنار جزئیات بالا، کیفیت تصویر فوق العاده ای را هم برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد.

هر دوی این دستگاه ها همچنین از کیفیت صدای دالبی اتمز و تکنولوژی صدای چند کاناله DTS پشتیبانی می کنند. در پایان لازم است اشاره نماییم که در کنار این دو دستگاه، شیائومی از نسخه «سینمای خانگی» تلویزیون 65 اینچی  Mi TV 3s نیز پرده برداشته؛ بدان معنا که در صورت خرید نسخه ویژه این مدل تلویزیون، یک ساند بار،  ساب ووفر و دو اسپیکر ساراند 2.25 اینچ هم دریافت خواهید کرد.

اینترفیس اختصاصی این دو دستگاه برپایه هوش مصنوعی طراحی شده

اما دو مدل معرفی شده در ابتدای مطلب یک ویژگی یا قابلیت جالب توجه دارند؛ هر دویشان همراه با اینترفیس Patch Wall puzzle شیائومی ارائه می گردند. این اینترفیس در اصل نوعی سیستم هوش مصنوعی است و شرکت سازنده معتقد است که نخستین تلویزیون های دنیا را با بهره گیری از آن ارائه نموده [توضیحات نویسنده: جزئیات بیشتر در این باره به تدریج در اختیارتان قرار خواهد گرفت].

پشتیبانی از  Wi-Fi 802.11ac و بلوتوث 4.0 و همچنین قابلیت پخش محتوای 4K  با نرخ 60 فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی های این دو دستگاه محسوب می شود که قرار است با قیمت های 525 برای مدل 55 اینچی و 750 یا 900 دلار برای مدل 65 اینچی (مدل معمول یا همراه با سینمای خانگی) عرضه گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۶ مهر ۱۳۹۵

    قیمت بینظیر

  • ireza89
    ireza89 | ۶ مهر ۱۳۹۵

    قيمتهاش عالين.٣d و hdr دارن؟!

  • فرزاد
    فرزاد | ۶ مهر ۱۳۹۵

    پیشرفت شائومی عااااالیه
    هم گوشی و هم تلوزیون و ...

مطالب پیشنهادی