ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اولین اپراتور مجازی موبایل از احتمال بالای شکست در این تجارت می گوید

با صدور مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نخستین سیم کارت های اپراتور مجازی موبایل با کد ۰۹۹۹ آذرماه وارد بازار می شوند. هوشنگ مرتضوی، مدیرعامل نخستین اپراتور مجازی موبایل کشورمان در نشست خبری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

با صدور مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نخستین سیم کارت های اپراتور مجازی موبایل با کد ۰۹۹۹ آذرماه وارد بازار می شوند.

هوشنگ مرتضوی، مدیرعامل نخستین اپراتور مجازی موبایل کشورمان در نشست خبری روز گذشته در نمایشگاه تلکام اظهار داشته است: «این سیم کارت ها در دو فاز به صورت اعتباری و دائمی از اواسط آذرماه و نیز اواخر بهمن و اوایل اسفند وارد بازار ارتباطات کشور می شوند».

به گفته ی مرتضوی، هدف از ارائه ی این سیم کارت ها تمرکز بر موضوع بانکداری الکترونیک خواهد بود. وی در این خصوص خاطرنشان کرده است: «با استفاده از این سیم کارت ها کاربر می تواند به تمام خدمات بانکداری موبایلی دسترسی داشته باشد و نقل و انتقال پولی انجام دهد».

او با بیان اینکه در زمینه ی ارائه ی خدمات، با مشورت آلمانی ها کارها را پیش برده اند یادآور شده: «حدود ۲ سال است وارد بخش موبایل و خدمات ارزش افزوده شده ایم».

مدیرعامل نخستین اپراتور مجازی موبایل از عرضه ی سیم کارت های این اپراتور در دو مدل سرویس های عام و سرویس های خاص بانکی خبر داده و افزوده است: «بر اساس قراردادی که با یکی از اپراتور ها بسته ایم، شبکه ی اپراتور مجازی از طریق شبکه ی این اپراتور فعال خواهد شد و کیفیت ارائه ی سرویس های آن تضمین شده است».

وی در خصوص فعالیت با دو برند ابراز کرده است: «برند طبق قوانین کشور باید ثبت علائم تجاری را داشته باشد و ما هم این کار را انجام داده ایم، کما اینکه یکی از اپراتور های موبایل دو برند تجاری را به ثبت رسانده است».

هوشنگ مرتضوی برند تجاری سیم کارت های این شرکت را «ایرانتل» و «سامانتل» و تعرفه ی این سیم کارت ها را مطابق با مصوبه ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرده و گفته است: «سقف و کف را طبق فرمولی که برای خدمات اپراتور های موبایل دارند، خواهیم داشت».

وی ورود اپراتور های مجازی به بازار ارتباطات را در دنیا موضوعی جدید ارزیابی کرده و گفته: «مطالعات نشان می دهند که حدود ۷۲ درصد از این تجارت با شکست مواجه می شود و بسیاری از فعالان این صنعت در این حوزه موفق نخواهند بود. اما در صورت سرمایه گذاری مناسب و نقشه ی راه دقیق، می توان امید داشت این پروژه در ایران با موفقیت همراه باشد».

گفتنی است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موافقت اصولی ۲۴ متقاضی ارائه ی خدمات اپراتوری مجازی موبایل را صادر کرده است که از این میان شرکت کیش سل پارس موفق شد نخستین مجوز فعالیت در این زمینه را از رگولاتوری دریافت کند. شرکت های دارای موافقت اصولی اپراتوری مجازی موبایل باید حداقل با یکی از اپراتور های فعلی دارای شبکه در کشور قرارداد همکاری منعقد کنند.

اپراتور های مجازی موبایل قادر خواهند بود برای مقاصد خاص، با استفاده از زیرساخت های سخت افزاری اپراتور های سه گانه ی فعلی، سیم کارت های خود را با برند خودشان به بازار عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • farsam
    farsam | ۷ مهر ۱۳۹۵

    بابا دیجیاتو میشه یه مقاله بذارید از اپراتور و سبمکارت مجازی ما بفهمیمم چیه ب چ دردی میخوره تشکر این بارچندمه میگما ب حرف کاربرات لطفا گوش فرا ده?☺

    • Mohammad Reza Baghban
      Mohammad Reza Baghban | ۷ مهر ۱۳۹۵

      دقیقا واقعا قراره مثلا تعرفه هاشون رو از دوتا اپراتو اصلی کمتر بدن و یا بسته جدید تری ارائه بدن؟

  • Saeed_S21
    Saeed_S21 | ۷ مهر ۱۳۹۵

    موندم اطلاع داره که ممکنه شکست بخوره اونم با درصد بالا ولی بازم امیدشونو از دست نمیدن...این عالیه...
    امیدوارم با برنامه ریزی دقیق بتونن موفق بشن اونم با این وضع اپراتور ها و زیر ساخت هاشون...
    مخصوصا تو کشور غیر پیشرفته ما امیدوارم دووم بیارن

مطالب پیشنهادی