ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آماده مرگ هستید؟ ایلان ماسک از خطرات سفرهای اولیه به مریخ می گوید

«ایلان ماسک» به تازگی در کنفرانس بین المللی فضانوردی در کشور مکزیک، اهداف SpaceX را برای ساخت تمدن انسانی روی کره مریخ اعلام نمود، اما در طول مراسم، اصلاً به این نکته اشاره نکرد که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

«ایلان ماسک» به تازگی در کنفرانس بین المللی فضانوردی در کشور مکزیک، اهداف SpaceX را برای ساخت تمدن انسانی روی کره مریخ اعلام نمود، اما در طول مراسم، اصلاً به این نکته اشاره نکرد که چه کسانی به این سفر اعزام می شوند.

در جلسه پرسش و پاسخ که در پایان برنامه شکل گرفت، این سؤال از سوی خبرنگاران پرسیده شد که چه نوع اشخاصی برای این سفر طولانی و مبهم به سمت سیاره سرخ داوطلب می شوند؟ یکی از حضار نیز سؤالی چالش برانگیز را پرسید: «پرچمداران بشریت در کره مریخ چگونه و بر اساس چه معیارهایی انتخاب می شوند؟»

«ماسک» در این رابطه گفت: «به نظر من اولین سفرها به مریخ به شدت خطرناک هستند. ریسک و احتمال مرگ و میر بسیار بالا خواهد بود، و هیچ راهی نیز برای غلبه بر آن در اختیار نداریم.» طبق برنامه اسپیس اکس، سفرهای اولیه به کره مریخ حدود 80 روز به طول خواهند انجامید، اما در نهایت احتمالاً به 30 روز کاهش خواهند یافت.

او اضافه کرد:

آیا آماده مرگ هستید؟ اگر پاسختان مثبت است، می توانید برای این سفر داوطلب شوید. اما بحث این نیست که چه کسی اول از همه به مریخ می رود. آنچه واقعاً اهمیت دارد، این است که می خواهیم هر چه سریع تر تمدنی خودکفا را روی سیاره سرخ بسازیم.

این سفر با مأموریت آپولو فرق دارد. ما می خواهیم از خطر انقراض به هر شکل ممکن فرار کنیم، و البته در این مسیر، ماجراجویی فوق العاده ای را نیز تجربه خواهیم نمود.

این سفر خارق العاده، الهام بخش ترین کاریست که یک انسان می تواند در طول زندگی اش انجام دهد. زندگی را نباید صرفاً در حل مسائل روزمره و چالش های عادی خلاصه کرد. باید هر روز که از خواب بیدار می شوید، از افق پیش رو هیجان زده شده و انرژی بگیرید.

اگرچه احتمال بروز اشتباه و مسائل پیش بینی نشده در سفرهای اولیه بسیار بالاست و هرکدام از این موارد به مرگ تمامی سرنشینان فضاپیما منجر خواهد شد، اما به عقیده «ماسک» این خطرات باعث نمی شود که انسان از تلاش در این زمینه و داوطلب شدن برای شرکت در این پروژه دست بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arash-zr
    Arash-zr | ۷ مهر ۱۳۹۵

    والا همه چی دیگه داره خودکار میشه، هوش مصنوعی و شبکه عصبی انقدر سریع دارن پیشرفت میکنن که به نظر من تا چند ده سال آینده تغییرات اساسی توی زندگی انسان بوجود میاره ،یعنی نمیشه شرایط رو قبل از ورود انساس به اونجا کاملا مساعد و ایمن کرد؟

مطالب پیشنهادی