ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با برترین قابلیت های Google Assistant آشنا شوید

چند ماه پیش بود که در جریان رویداد I/O 2016، کمپانی گوگل از اپلیکیشن پیام رسان جدید خود به نام Allo (الو) و همچنین دستیار هوشمند آن پرده برداشت. در آن زمان بود که ساندار پیچای ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۸ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

چند ماه پیش بود که در جریان رویداد I/O 2016، کمپانی گوگل از اپلیکیشن پیام رسان جدید خود به نام Allo (الو) و همچنین دستیار هوشمند آن پرده برداشت. در آن زمان بود که ساندار پیچای روی صحنه حاضر شد و از قابلیت های دستیار گوگل با مخاطبان صحبت کرد.

راستش را بخواهید ما هم تحت تأثیر قرار گرفتیم. دستیار گوگل در نگاه اول مثل هزاران ربات دیگر به نظر می رسد. اما لزوماً چنین توصیفی صحیح نیست؛ دستیار گوگل در واقع رباتی پرحرف تر، دقیق تر و باهوش تر از سرویس Google Now به شمار می رود. این جا هستیم تا بهترین ویژگی های دستیار گوگل را برای شما معرفی کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اشتراک ها کار را برای شما راحت تر می کنند

Google-Allo-Google-Assistant-AA-1-840x560-w600

مطمئناً می دانید که قادرید سوال هایی از قبیل «وضعیت آب و هوا»، «نحوه ی رفتار یک حیوان» و... را برای دستیار گوگل مطرح کنید. پاسخ این موارد اصلاً شگفت انگیز نیستند چرا که مشابه آن ها را سال ها پیش در سرویس Google Now نیز دیده ایم. اما دستیار گوگل با استفاده از اشتراک ها توانسته تا نحوه پاسخگویی به این سوالات را یک پله نسبت به گوگل ناو ارتقا بدهد.

حالا به جای آن که از دستیار گوگل هر روز وضعیت آب و هوا را بپرسید، می توانید اشتراک وضعیت آب و هوای روزانه را دریافت کنید تا بدین طریق دستیار گوگل این اطلاعات را به صورت خودکار برای شما ارسال کند. به عنوان مثال اگر از دستیار گوگل بپرسید که «آب و هوای امروز چه طور است؟» بلافاصله کارتی از سرویس Google Now حاوی اطلاعات مورد نیاز را دریافت می کنید.

با انتخاب گزینه ی Send me daily قادر خواهید بود به راحتی در خبرنامه آن عضو شوید. پس از آن دستیار گوگل از شما می پرسد که چه ساعتی در طول روز مایل به دریافت اطلاعات موردنیاز هستید. در این شرایط کافیست ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن دستیار گوگل هر روز در همان ساعت خاص اطلاعات موردنیاز را برای شما ارسال می کند.

علاوه بر این می توانید با ارسال دستور Show active subscriptions اشتراک های خود را دیده و آن ها را مدیریت نمایید.

پاسخ هوشمند بهترین راه برای صرفه جویی در زمان

Google-Allo-Smart-Reply-AA-1-840x560-w600

اگر هرگز از Google Inbox استفاده نکرده اید، این ویژگی می تواند از جذابیت خاصی برای شما برخوردار باشد. وقتی که با یکی از دوستان یا خود دستیار گوگل مکالمه می کنید، این دستیار قدرتمند می تواند پاسخ های احتمالی شما را پیش بینی کند.

برای تست این قابلیت یکی از دوستانمان به ما پیامی مبنی بر «چه غذایی برای شام امشب تدارک ببینم؟» ارسال کرد. پیش از آن که برای پاسخ دادن حاضر شویم، دستیار گوگل مواردی چون «نمی دانم» و «موقعیت مکانی رستوران های نزدیک محل اقامت» را به عنوان پاسخ های احتمالی به ما پیشنهاد داد.

پاسخ های هوشمند دستیار گوگل در بسیاری از موارد مفید و کارآمد هستند، اما گه گداری ممکن است پاسخ های نامناسب را هم در بین آن ها ببینید. ولی در کل استفاده از پاسخ های هوشمند یکی از بهترین راه هایی است که برای صرفه جویی در زمان می شناسیم.

برای اعلام درخواست خود به او نیازی به اینترنت ندارید

Google-Assistant-Functions-4-840x472-w600

احتمالاً برایتان پیش آمده که موضوعی را در گوگل جستجو کرده باشید. در این شرایط برخی اوقات ممکن است پس از چند لحظه با یک انیمیشن تکراری رو به رو شده و به یک باره پیغام Can’t reach Google at the moment برایتان به نمایش در بیاید. دلیلش هم کاملاً واضح است؛ دستگاه شما به اینترنت متصل نبوده و گوگل نمی تواند پاسخ درخواست های شما را بدهد.

این مورد در مواقع حساس می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد. اما با استفاده از دستیار گوگل آن روزهای تیره و تاریک برایتان بی معنی می شود. تعجب نکنید، دستیار گوگل چیز جادویی ای در خود ندارد. اگر به اینترنت متصل نیستید می توانید به سادگی هر چه تمام تر پیام خود را برای او ارسال کنید تا این سوال در پس زمینه ی برنامه پردازش شود.

پس از این ماجرا هر زمانی که به اینترنت متصل شوید، در صورتی که پاسخ سوالات شما آماده باشد، با یک اعلان از سوی اپلیکیشن الو مواجه می شوید. موردی که بسیار کاربردی تر از جستجو در گوگل به نظر می رسد. بنابراین با استفاده از این قابلیت به جای آن که سوالات خود را بارها و بارها تکرار کنید، قادر خواهید بود آن ها را به دستیار گوگل سپرده تا زمانی که اتصالات اینترنت قوی تر شد پاسخ های مناسب را برای شما ارسال کند.

دستیار گوگل تصاویر را نیز تشخیص می دهد

از آن جایی که دستیار گوگل نمونه پیشرفته تر Google Now است، احتمالاً ویژگی های مشترکی را بین این دو سرویس پیدا خواهید کرد. دستیار گوگل قادر هست انواع تصاویر را همانند آن چه در Google Photos و یا جستجوی معکوس تصاویر در گوگل دیده ایم، تشخیص دهد.

به دو طریق می توانید تصاویر خود را برای دستیار گوگل ارسال کنید؛ یا می توانید همان لحظه با دوربین عکسی بگیرید و یا تصاویر گالری خود را برای آن ارسال نمایید. مطمئنیم برای شما نیز پیش آمده که تصویری ناشناس در مقابل تان قرار داشته باشد. برای تشخیص آن کافیست صفحه گفتگوی خود با دستیار هوشمند گوگل را باز کنید.

پس از آن با یک ضربه ی ساده تصویر را برای او بفرستید تا پردازش های مورد نیاز روی آن انجام گیرد. همانند Google Photos، دستیار گوگل نیز از الگوریتم های خاصی برای تشخیص تصاویر استفاده می کند. برای تست این قابلیت عکس های مختلفی را برای دستیار گوگل ارسال کردیم و او تقریباً بدون هیچ دردسری قادر به تشخیص هر یک از آنان بود.

در این بین بد نیست بدانید که دستیار گوگل قابلیت تشخیص کدهای QR معتبر را نیز دارد.

قابلیت ها به همین جا ختم نمی شوند

Google-Assistant-Functions-840x472-w600

دستیار گوگل می تواند کارهای زیادی انجام دهد. اگر علاقه مند هستید لیستی از قابلیت های آن را مشاهده کنید کافیست دستور What can you do را برای آن ارسال کنید. دستیار گوگل نیز متعاقباً با ارسال لیستی بلند بالا شما را از قابلیت های خود مطلع می سازد.

به عنوان مثال اگر خسته هستید، دستیار گوگل می تواند با ارسال برخی بازی های شاد و مفرح شما را سرگرم کند. برای این کار دستور Play a game را برای آن ارسال کنید. پس از آن قادر خواهید بود از بین سبک های مورد علاقه ی خود یکی را انتخاب کنید و وارد بازی شوید.

دستیار گوگل یکی از هوشمند ترین ربات هایی است که می شناسیم. آیا اپلیکیشن پیام رسان الو را دانلود کرده اید؟ نظرتان راجع به دستیار گوگل چیست؟ بدمان نمی آید تجربیات خود در این زمینه را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Aureliano
    Aureliano | ۱۶ مهر ۱۳۹۵

    امکانات الو بیشتر از تلگرامه ، هوش مصنوعیش بیشتر از هوش مدیر عامل تلگرام هوشمنده، سپاس برای گوگل برای این برنامه عالیش

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    اگر یه بات تلگرام با این ویژگی ها ساخته بشه عالی میشه

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۹ مهر ۱۳۹۵

    فقط با تکیه به یه دستیار هوشمند نمیشه پیام رسان ساخت که. الو در حال حاضر خیلی ابتداییه. یکی از رو اعصاب ترین مشکلاتشم اینه که وقتی پیام رو ارسال میکنی چند ثانیه مکث میکنه تا ارسال شه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی