ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک یک بار دیگر از اپلیکیشن اسنپ چت کپی برداری کرد

اگر اخبار یکی دو ماه گذشته را دنبال کرده باشید، حتما از برنامه جدید فیسبوک برای کپی برداری از قابلیت های اسنپ چت مطلع هستید. ماه گذشته بود که این کمپانی از قابلیت Stories اپلیکیشن اسنپ چت به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اگر اخبار یکی دو ماه گذشته را دنبال کرده باشید، حتما از برنامه جدید فیسبوک برای کپی برداری از قابلیت های اسنپ چت مطلع هستید. ماه گذشته بود که این کمپانی از قابلیت Stories اپلیکیشن اسنپ چت به طور واضح کپی برداری و عینا آن را به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه کرد.

به نظر می رسد که فیسبوک به این زودی ها حاضر نیست که از این کپی برداری دست بردارد. غول شبکه های اجتماعی دوباره از قابلیت Stories اسنپ چت کپی برداری کرده، اما این بار در اپلیکیشن رسمی فیسبوک و این قابلیت جدید را Messenger Day نام نهاده است.

Facebook-Messenger-Day-is-a-copy-of-Snapchat-Stories

قابلیت یادشده فعلا در مرحله آزمایشی است، و کاربران لهستانی فیسبوک نخستین افرادی هستند که می توانند آن را تجربه کنند. درست مثل Stories اسنپ چت، Messenger Day فیسبوک هم به کاربر اجازه می دهد تا یک صفحه کامل از عکس و ویدئو را برای دوستان خود به اشتراک بگذارد.

این صفحه 24 ساعت پس از اشتراک گذاری از دیتابیس فیسبوک حذف خواهد شد. همچنین مشابه آن چیزی که قبلا در اسنپ چت دیده بودیم، در فیسبوک هم می توان به این تصاویر و ویدئوها انواع استیکر و فیلتر و متن اضافه کرد.

Messenger-Stories-w600

احتمالا به یاد داشته باشید که فیسبوک در سال 2013 به شدت در تلاش بود تا اسنپ چت را با مبلغ 3 میلیارد دلار خریداری کند. اسنپ چت در آن زمان حاضر به فروش کمپانی نشد و می توان گفت که با این کار تصمیم درستی گرفت، چرا که ارزش این کمپانی از آن موقع تا ماه می سال جاری به بیش از 17 میلیارد دلار رسیده است.

ممکن است که فیسبوک با ارائه این قابلیت هم نتواند به محبوبیت اسنپ چت در میان مردم (خصوصا کاربران آمریکای شمالی) برسد، اما با اقدام به این کار تلاش کرده تا از گسترده تر شدن جمعیت کاربران اسنپ چت جلوگیری به عمل آورد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا غول شبکه های اجتماعی با توسل به این روش ها قادر به کنار زدن رقیب قدرتمند خود خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۱۰ آبان ۱۳۹۵

    این فیس بوک و بقیه اپ هاش دیگه چیزی نداره.
    فقط کپی میکنه از بقیه

  • farsam
    farsam | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    یه چیزی رو همیشه و درهمه حال درنظر داشته باشید فیسبوک با تمام نواقص و عیوبش مادر معنوی تمام شبکه های اجتماعیه و یه پدیده بود و هست نباید اینو انکار کرد??

    ولی یه چیزایی توش داشت همون فکر کنید سال ۸۸ که هنوزه هنوزه تو شبکه های دیگه وجود نداره
    مثلا همینreshareساده کردن یه پست
    گذاشتن استاتوس و ...و...
    پست گذاشتن بدون عکس و....اینا هنوز نه تو اینستاگرامه نه لاینه نه اسنپ چته نه توئیتره
    میشه گفت فیسبوک یه نیازسنجی همه جانبه کرده بود و الانم داره میکنه

    اگه فیسبوک تو ایران فیلترنمیشد همچنان میتازید و کمتر کسی سراغ اینستاگرام و لاین و اینا میرفت توئیتر و اسنپ چت و تروکالر و اینا هم چیزایی بودن که قبل از اینکه ایرانیا اصلا بفهمن چین از داخل فیلتر شدن
    تو خود بخوان حدیث ...

  • بیژن
    بیژن | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    من که فیسبوکو بوسیدم گذاشتم کنار

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    فيسبوك ديگه جايى نداره واقعا بين كاربرا .. بعد از ٤ سال هفته ى پيش سر زدم پرنده پر نميزد

    • Meysam-Tn2
      Meysam-Tn2 | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

      تو ایران اره

  • مهدی
    مهدی | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    فیسبوک = قاتل حریم خصوصی

مطالب پیشنهادی