ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به فرایند ساخت بوئینگ ۷۳۷ در ۹ روز [تماشا کنید]

«رنتون» شهری در ایالت واشینگتن است که کارخانه تولید هواپیمای بوئینگ در آن قرار دارد. در این کارخانه، ساختن یک هواپیمای ۷۳۷ این شرکت، ۹ روز به طول می انجامد. بوئینگ ۷۳۷ اولین بار در سال ۱۹۶۷ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

«رنتون» شهری در ایالت واشینگتن است که کارخانه تولید هواپیمای بوئینگ در آن قرار دارد. در این کارخانه، ساختن یک هواپیمای ۷۳۷ این شرکت، ۹ روز به طول می انجامد.

بوئینگ ۷۳۷ اولین بار در سال ۱۹۶۷ به تولید رسید و از آن سال تا کنون ۹۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است. با این حال، بوئینگ در این زمینه بی رقیب نیست و شرکت ایرباس هم از سال ۱۹۸۴ تا کنون موفق به فروش ۶۷۰۰ دستگاه هواپیمای A320 شده است.

اکنون ولی هر دو شرکت، ظرفیت تولید دو مدل یاد شده را افزایش داده اند و ایرباس می گوید که در سال ۲۰۱۹، برنامه دارد تا به شکل ماهانه ۶۰ دستگاه هواپیما تولید کند. در این بین بوئینگ تصمیم دارد در سال آینده، تولید ماهانه خود را به ۴۷ هواپیما برساند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ به شکل ماهانه به ۵۷ عدد می رسد.

RENTON-ASSEMBLY-PIC-2000S-w700

با این همه، در حال حاضر کارخانه بوئینگ در رنتون پویاترین کارخانه ساخت هواپیما در جهان است. این کارخانه هم اکنون به شکل ماهانه ۴۲ هواپیما تولید می کند. ساخت هواپیماها به شکل همزمان انجام می شود اما فرایند آن، به شکل برنامه ریزی شده پیش می رود و ۹ روز به طول می انجامد.

بدنه اصلی در کارخانه ای دیگر توسعه پیدا می کند و به کارخانه رنتون منتقل می شود. پس از انتقال، از روز اول تا سوم کارمندان این کارخانه مشغول افزودن موارد مختلف داخلی و سیم کشی ها به آن هستند.

در روز چهارم، بدنه اصلی که حالا قسمت های داخلی اش نصب گشته اند، به یک هواپیما بدل می گردد و باله ها به همراه دم هواپیما، به بدنه اصلی متصل می شوند. در روز چهارم همچنین موتور مرتبط به گشودن چرخ ها نیز به هواپیما اضافه می شود.

در روز پنجم، صندلی ها و سایر بخش های داخلی نصب می شوند در حالی که عملکرد بخش های داخلی و سیم کشی ها نیز در همان روز انجام می شود.

روز ششم، روز تولد هواپیما است و برای اولین بار همه سیستم های کابین خلبان روشن می شوند. این روز بیشتر مربوط به انجام تست های مختلف است. برای مثال موتور باز کننده چرخ ها مورد آزمایش قرار می گیرد. این آزمایش فقط یک بار انجام می شود و دفعه بعدی که چرخ ها باز می شوند، زمانی است که هواپیما در حال پایان دادن به اولین پرواز آزمایشی خود است.

در روز هفتم، بوئینگ ۷۳۷ برای اولین بار روی چرخ های خودش قرار می گیرد و سپس موتورهای اصلی هواپیما به باله های سمت راست و چپ آن متصل می گردند.

de4572d9f6c8e4a9a80674cbd4a4c58ef954abc5-w700

روز هشتم به طور کلی مربوط به آزمایش تمام بخش های نصب شده در هواپیما است و تمام سیستم هایی که در اتاقک خلبان قرار گرفته اند، تست می شوند تا هماهنگی کامل و لازم میان آنها وجود داشته باشد.

در روز نهم، پس از تایید ناظرین کیفی، هواپیما به محوطه آزمایش اصلی در بخش بیرونی کارخانه راه پیدا می کند تا اولین پرواز خود را روی باندی مخصوص همین کار انجام دهد.

نشریه «وایرد» این روند را در قالب یک ویدیوی ۲ دقیقه ای ثبت کرده است. در ادامه از شما دعوت می کنیم تا فرایند ساخته شدن بوئینگ ۷۳۷ را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ مهر ۱۳۹۵

    فقط بویینگ? ? ? ? ?

  • M. Ali
    M. Ali | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    این که چیزی نیست ایران هم تو ۹ روز فرغون میسازه

مطالب پیشنهادی