ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقض قوانین «آنتی تراست» اتحادیه اروپا توسط گوگل و احتمال وضع جریمه های سنگین برای آن

در مجموعه قوانین کسب و کار قانونی تحت عنوان آنتی تراست وجود دارد که به موجب آن، شرکت ها موظف می شوند رقابتی منصفانه را که دست آخر هم به نفع مشتریان است با یکدیگر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

در مجموعه قوانین کسب و کار قانونی تحت عنوان آنتی تراست وجود دارد که به موجب آن، شرکت ها موظف می شوند رقابتی منصفانه را که دست آخر هم به نفع مشتریان است با یکدیگر داشته باشند.

حالا آنطور که کمیسیون اروپا تشخیص داده گوگل این قوانین را زیر پا گذاشته و به همین خاطر به زودی با جریمه های سنگینی روبرو می گردد. به بیان دیگر، این شرکت با ارائه پیشنهادات غیرمنصفانه به تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی تلاش داشته خدمات و محصولات خود را در صدر لیست برترین های اروپا نگه دارد و به همین خاطر حالا ممکن است به دادگاه کشیده شود.

در همین راستا رویترز به تازگی اعلام کرده به نسخه ای از بیانیه ای اعتراضی (فهرست اتهامات) در رابطه با گوگل دسترسی پیدا کرده و آنطور که از محتوای این بیانیه می توان حدس زد، اروپایی ها ابدا تصمیمی برای چشم پوشی از رفتار شرکت ساکن مانتین ویو ندارند.

ظاهرا قرار است که این کمیسیون گوگل را از ارائه وجه یا تخفیف به شرکت های تولید کننده موبایل در ازای نصب اپلیکیشن های اندرویدی روی محصولاتشان منع نماید و همزمان جریمه ای را هم در مورد ارزشمندترین بخش کسب و کار غول جستجو یعنی درآمدهای حاصل از تبلیغات سرچ آن تعیین نماید.

این کمیسیون احتمالا جریمه مذکور را براساس درآمدهای گوگل از محل کلیک روی تبلیغات اروپایی، محتواهای سفارشی درون برنامه ای یا سرچ برای محصولات این منطقه تعیین خواهد کرد. علاوه بر این پیش بینی می شود که آمار دانلود اپلیکیشن های گوگل پلی از ناحیه اروپا نیز در میزان نهایی مبلغ جریمه موثر باشد.

البته اشاره نماییم که هم اکنون آمار دقیقی از نرخ جریمه گوگل در دست نیست اما آنطور که رویترز اشاره کرد، آنقدر هست که برای این شرکت بازدارنده باشد. به بیان دیگر، جریمه این شرکت نسبت مستقیمی با موفقیت هایش در اروپا خواهد داشت.

گفتنی است که این کمیسیون پیشتر اسناد مربوط به این اتهامات را به منظور دریافت بازخورد از آنها برای شاکیان ارسال کرده و در نتیجه انتظار می رود که پیش از هرگونه اقدام قانونی در این باره تغییراتی در آن صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سینا ز
    سینا ز | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    الان این جرمه ؟ می خوان تعطیل کنن گوگل رو دنبال بهانه میگردن

مطالب پیشنهادی