ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تویوتا مینی رباتی را برای همراهی جمعیت سالخورده ژاپن در سفرهای جاده ای معرفی کرد

کمپانی ژاپنی تویوتا موتور امروز رباتی کوچک به نام Kirobo Mini را معرفی کرد تا جمعیت سالخورده این کشور که اکثرشان هم زندگی بدون فرزند را برای خود انتخاب کرده اند، از همراهی موجودی کوچک با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

کمپانی ژاپنی تویوتا موتور امروز رباتی کوچک به نام Kirobo Mini را معرفی کرد تا جمعیت سالخورده این کشور که اکثرشان هم زندگی بدون فرزند را برای خود انتخاب کرده اند، از همراهی موجودی کوچک با قد و قواره یک نوزاد در سفرهایشان بی بهره نمانند.

اما هدف واحد تولیدکننده این ربات، مقابله با روندی است که در ژاپن شکل گرفته و این کشور را در صدر لیست سالخورده ترین جوامع صنعتی دنیا قرار داده است. در نتیجه این گرایش اما، شمار شهروندان ژاپن که در برهه کنونی نه در جنگ به سر می برد و نه قحطی و بیماری، به طرز بی سابقه ای کاهش یافته و کوچک شده.

Fuminori Kataoka مدیر ارشد تیم طراحی این مینی ربات در همین رابطه گفت: Kirobo Mini برای آنکه رفتار یک کودک خردسال را به تصویر بکشد که روی صندلی بی قراری می کند و در جایش ثابت نمی نشیند حرکات ظریف و کوچکی را از خود نشان می دهد. در واقع این ظرافت و آسیب پذیری با هدف ایجاد نوعی ارتباط حسی میان سرنشین و ربات ایجاد شده است.

لازم است اضافه نماییم تویوتا در نظر دارد مینی ربات خود را که قابلیت هایی نظیر پلک زدن یا صحبت کردن دارد و با لحنی کودکانه با راننده صحبت خواهد کرد به قیمت 392 دلار از سال آینده در ژاپن به فروش برساند. جالب است بدانید تویوتا نوعی گهواره یا صندلی را هم برای این ربات طراحی کرده تا صاحبانش بتوانند به راحتی آن را در ماشین بنشانند.

در مورد جمعیت ژاپن هم باید بگوییم که حدود یک چهارم آن بیشتر از 65 سال سن دارند و به همین خاطر کمبود پرستار در این جامعه فشاری مضاعف را بر سازمان های اجتماعی آن وارد کرده.

از طرف دیگر اکراه دولت ژاپن از پذیرفتن مهاجران و استقبال از آنها، مشکل سالخوردگی جمعیت این کشور را تشدید کرده است و آنطور که نمودارهای مردم شناسی به دست آمده از جمعیت این سرزمین نشان می دهند ظاهرا تغییری در این روند مشاهده نمی گردد و اساسا به همین خاطر است که دولت ژاپن تلاش دارد از طریق ربات ها طراوت و تازگی را به جامعه خود باز گرداند.

گفتنی است در نیم قرن گذشته نرخ تولد در ژاپن به کمتر از یک میلیون در سال رسیده و این در حالیست که بر پایه آمارهای دولت این کشور، از هر ده زن، یک نفر هیچگاه ازدواج نمی کند و با در نظر داشتن اینکه در جامعه سنتی ژاپن تولد نوزاد در خارج از چارچوب ازدواج پذیرفته شده نیست، شرایط یاد شده به کاهش جمعیت آن منجر گردیده است.

download (6) download (7) download (1) download (2) download (3) download (4) download (5)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    اینا روبات میسازن و ما پرایده چند دهه پیش و میسازیم با دوتا بادکنک

  • | ۱۲ مهر ۱۳۹۵

    با این روند جمعیت سرنوشت ژاپن منتظرمون هستش

مطالب پیشنهادی