ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار و ارقام گوگل، از بهبود شگرف هوش مصنوعی این کمپانی حکایت دارد

بخش ابتدایی رویدادهای تکنولوژی به صورت سنتی به ارائه آمار و ارقام مختلف درباره حوزه های مختلف فعالیت کمپانی ها اختصاص دارند. در واقع پیش از آنکه نوبت به انتشار اخبار واقعی برسد، کمپانی های بزرگ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۷

بخش ابتدایی رویدادهای تکنولوژی به صورت سنتی به ارائه آمار و ارقام مختلف درباره حوزه های مختلف فعالیت کمپانی ها اختصاص دارند. در واقع پیش از آنکه نوبت به انتشار اخبار واقعی برسد، کمپانی های بزرگ اعداد و ارقامی کلان درباره موضوعات مختلف، مانند تعداد دانلود اپلیکیشن ها یا چیزهایی از این دست ارائه می دهند. رویدادهای اپل هم معمولاً آمار مربوط به دانلودهای اپ استور و میزان فروش آیفون ها را شامل می شوند.

حالا گوگل در رویداد معرفی اسمارت فون های پیکسل خود، به انتشار آمار مشابهی پرداخته اما به جای صحبت درباره میزان فروش، تمام آمار خود را به هوش مصنوعی اختصاص داده است. در این بخش از کنفرانس، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل گفت که «گراف دانش گوگل» (اطلاعاتی که هنگام جستجوی سوالات خاص زیر نوار جستجو نمایش داده می شود) حالا بیش از 70 میلیارد حقیقت را در خود جای می دهد.

او در ادامه به صحبت درباره تکنولوژی تشخیص عکس کمپانی پرداخت و افزود که دقت این تکنولوژی از 89.6 درصد در سال 2014 به 93.9 درصد در حال حاضر رسیده است؛ تغییر کوچکی در عدد که البته تفاوتی بزرگ در نتایج به وجود خواهد آورد. پیچای در ادامه به صحبت درباره مترجم ماشینی گوگل پرداخت که اخیراً به لطف یادگیری عمیق، امتیاز 4.264 (از 6) را در دقت ترجمه دریافت کرده بود. پیچای می گوید که دیگر زمان زیادی تا دستیابی به دقتی معادل دقت انسان (یعنی برابر با 4.636) باقی نمانده است.

کمپانی ساکن مانتین ویو در رویداد خود به شکل کاملاً واضح مشخص نمود که آینده خود را در فروش سخت افزار یا ترغیب مردم به دانلود اپلیکیشن هایی خاص نمی بیند و برنامه دارد دستیار دیجیتالی کارآمدی پدید آورد که همواره در خدمت خواسته های کاربران است؛ این آینده ای است که پیش از این بارها وعده اش داده شده و به نظر می رسد گوگل تا تحقق آن چند سالی بیشتر فاصله ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی