ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیکسل ها معرفی شدند؛ موبایل هایی ساخت گوگل که آینده اندروید را در دست دارند

پس از ماه ها شایعه، بالاخره دقایقی پیش گوگل از دو تلفن هوشمند پیکسل و پیکسل اکس ال به شکل رسمی رونمایی به عمل آورد. همانگونه که چند هفته ای است می دانیم، طراحی دو ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۶

پس از ماه ها شایعه، بالاخره دقایقی پیش گوگل از دو تلفن هوشمند پیکسل و پیکسل اکس ال به شکل رسمی رونمایی به عمل آورد.

همانگونه که چند هفته ای است می دانیم، طراحی دو موبایل کاملاً مشابه است و دو دستگاه تنها از نظر اندازه با هم متفاوت هستند. پیکسل به نمایشگری ۵ اینچی مجهز شده در حالی که نمونه اکس ال موبایلی ۵.۵ اینچی است که در دسته فبلت ها جای می گیرد. پنل نمایشگر هر دو موبایل از نوع AMOLED است.

SSP_227.0

گوگل صفحه نمایش نمونه کوچک تر را به رزولوشن ۱۰۸۰p مجهز کرده در حالی که نسخه ۵.۵ اینچی نمایشگری با رزولوشن QHD دارد. در این میان نکته جالب اینجاست که هر دو دستگاه توسط شرکت HTC ساخته شده اند اما نمی توان نامی از این برند بر بدنه موبایل ها دید و گوگل تمام اعتبار مربوط به ساخت آنها را برای خود نگه داشته است.

SSP_237.0

قلب تپنده هر دو موبایل، چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۱ است که می توان آن را پرچمدار کنونی کوالکام دانست. این چیپست به پردازنده ای چهار هسته ای تجهیز شده که در نهایت می تواند با فرکانس پردازشی ۲.۱۵ گیگاهرتز محاسبات را انجام دهد.

SSP_234.0

هر دو پیکسل به حافظه رم چهار گیگابایتی مجهز شده اند و گوگل در زمینه سخت افزار تفاوتی میان نمونه بزرگ و کوچک قائل نشده است. در زمینه حافظه داخلی هم دو گزینه پیش روی کاربر است: یا نمونه ۳۲ گیگابایتی را انتخاب کند و یا به سراغ نمونه ۱۲۸ گیگابایتی برود. مانند نکسوس، پیکسل ها هم از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند و خبری از درگاه حافظه در بدنه این موبایل نیست.

SSP_304.0

اما می رسیم به دوربین دستگاه، جایی که مدیران گوگل روی صحنه در مورد آن ادعاهای جالبی دارند. دوربین اصلی پیکسل ها ۱۲.۳ مگاپیکسلی است که از دیافراگم f/2.0 بهره می برد و از لرزشگیر مکانیکی تصویر یا همان لرزشگیر اپتیکال هم برخوردار است.

این در حالیست که با خرید این موبایل، گوگل به شما اجازه می دهد تا به شکل بی نهایت و تا همیشه از حافظه فضای ابری گوگل فوتوز استفاده کنید. (تصاویر خود را بدون پردازشی که گوگل برای فشرده سازی روی تصاویر و ویدیوها انجام می دهد، ذخیره کنید.)

SSP_298.0

گوگل روی صحنه خبر می دهد که دوربین پیکسل با توجه به آزمایش های صورت گرفته توسط «DxOMark»، بهترین دوربین موبایل است و در این آزمایش، امتیاز ۸۹ را کسب کرده است.

اما دوربین جلو، سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و گوگل هنوز اطلاعات تازه ای در خصوص آن منتشر نکرده است.

پیکسل همچنین از سنسور اثر انگشت برخوردار است که در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته و در پنل جلویی موبایل، هیچ کلیدی وجود ندارد. از سایر مشخصات این موبایل ها می توان به چیپ NFC برای انجام ساده تر پرداخت های موبایلی و همچنین درگاه USB-C اشاره کرد.

SSP_375.0

این روزها وجود داشتن درگاه ۳.۵ میلیمتری صدا در موبایل ها تبدیل به یک «ویژگی» شده و بله، خیالتان راحت. پیکسل ها این درگاه را دارند. باتری نمونه پنج اینچی ۲۷۷۰ میلی آمپری است و از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

اندروید ۷.۱، پیکسل لانچر، دستیار گوگل و همچنین گوگل مجیک از سایر ویژگی های این موبایل هستند.  لازم به اشاره است که پیکسل ۵ اینچی ابعادی برابر با ۱۴۳.۸ در ۶۹.۵ در ۸.۶ میلیمتر دارد در حالی که وزن آن به ۱۴۳ گرم می رسد.

باید اضافه کرد که نمونه XL از پیکسل، ابعادی برابر با ۱۵۴.۷ در ۷۵.۵ در ۸.۶ میلیمتر دارد و وزن آن به ۱۶۸ گرم می رسد. باتری این موبایل هم به ۳۴۵۰ میلی آمپر می رسد. به جز ابعاد، وزن، باتری و البته نمایشگر، تمام مشخصات سخت افزاری موبایل های پیکسل یکسان هستند.

pixel-colors-w700

هر دو موبایل گوگل در سه رنگ مشکی، آبی و نقره ای در دسترس خریداران قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    ۸.۶ ضخامت؟
    چه خبره خب!

  • هادی واعظ
    هادی واعظ | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    گوشی گوشیهای خوبییند.

  • Benutzer
    Benutzer | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    هر چقدرم که خودشو جر بده، این بازم آیفونه که وقتی دستت بگیری کلاس داره. ?

    • hossein
      hossein | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

      نظرت واقعا مزخرف خز بودن نشانه کلاس نیست

    • Ghost
      Ghost | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

      اتفاقا کسایی که واسه کلاس آیفون میخرن کلن همیشه در حال جر دادن خودشونن ... تاسف ...

    • mr amazing
      mr amazing | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

      شما واسه کلاس گوشی دستت میگیری ؟ ? ?

    • mehdy_bdb
      mehdy_bdb | ۱۵ مهر ۱۳۹۵

      از لحاظ امکانات عالیه هم اینکه ماله گوگل هستش و از لحاظ آپدیتهای نرم افزاری جلوتره و اینکه طراحی خیلی خوب و خاصی داره بخصوص رنگ نقره ای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی