ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تا پیروزی قاطع در نبرد دستیارهای هوشمند شخصی از پا نمی نشیند

از عمر دستیار دیجیتالی گوگل به نام Now حدودا چهارسالی می گذرد و با در نظر داشتن قابلیت های این سرویس به حق می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ سرچ نامید. سیستم جستجو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

از عمر دستیار دیجیتالی گوگل به نام Now حدودا چهارسالی می گذرد و با در نظر داشتن قابلیت های این سرویس به حق می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ سرچ نامید.

سیستم جستجو با Now متفاوت از چیزی بود که همه ما به آن عادت داشتیم و به جای آنکه فهرست بلند بالایی از نتایج را در پاسخ به درخواست هایمان نشان دهد، صرفا یک پاسخ مقتضی را ارائه می داد تا کاربر را از سردرگمی برهاند.

کافیست که به عنوان نمونه از آن سوال کنید، باراک اوباما چند ساله است یا جام جهانی فوتبال چه زمانی آغاز می شود و بسیاری پرسش های دیگر که ذکر تمامی آنها در این مجال نمی گنجد. در هر صورت همواره می توانید مطمئن باشید که پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

اما ویژگی برتر Google Now پیش قدم بودن آن است؛ یعنی قبل از اینکه بدانید به اطلاعات خاصی نیاز پیدا می کنید، آنها را در اختیارتان قرار می دهد و به نوعی پیش دستی می کند.

ویژگی برتر Google Now پیش قدم بودن آن است

برای مثال تصور کنید پروازتان با تاخیر روبرو شده، ترافیک شدید است یا هر مساله دیگری، در هر صورت چنانچه بخواهید به موقع به مقصد برسید لازم است که کمی زودتر از موعد مقرر از منزل یا محل کار خود خارج شوید و Google Now این را خوب می داند.

با نگاهی دقیق تر به این ابزار تایید خواهید کرد در زمانی که اپل هنوز تلاش داشت حساب های سرانگشتی را به سیری نشان دهد، Google Now آینده را پیش رویمان قرار می داد. روز گذشته نیز این شرکت دستیار دیجیتالی خود را وارد فاز جدیدی کرد.

در کنفرانس شب گذشته این شرکت که با عنوان Made by Google از آن یاد می شد، Google Now از تازه ترین پیشرفت این کمپانی در زمینه هوش مصنوعی یعنی Assistant بهره مند شد و به نوعی می توان گفت که توانی مضاعف را نسبت به رقبای خود دریافت کرد.

اگر با اپ Allo  این شرکت کار کرده باشید حتما تا حدودی با قابلیت های فوق العاده این دستیار دیجیتالی آشنایی دارید اما در جریان مراسم Made by Google دیدگانمان به نسخه حقیقی این دستیار هوش مصنوعی روشن گردید. از این پس Assistant در همه جا خواهد بود و صرفا به Allo محدود نمی گردد؛ لذا فارغ از نوع گجت یا اپلیکیشنی که استفاده می کنید در هر صورت می توانید از آن بهره مند شوید.

google-products-2

طبق گفته ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز Assistant همزمان با استفاده شما از آن هوشمند و هوشمندتر می گردد تا به نقطه ای می رسد که گویی به صورت اختصاصی برای شخص شما و پاسخ گویی به نیازهای منحصربفردتان ساخته شده است.

البته شاید این ایده به خودی خود تازگی نداشته باشد، هرچه که باشد کمپانی های مطرح حوزه تکنولوژی دنیا از مایکروسافت گرفته تا آمازون و فیسبوک دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را دارند اما به جرات می توان گفت که گوگل در این حوزه صدرنشین جدول است.

در حالی که Assistant می تواند به دانش جهانی واقف شود، سیری همچنان برای پاسخ گویی به ساده ترین پرسش ها با مشکل روبروست و اگر از هر دوی آنها سوالی در مورد متداول ترین موضوعات روز دنیا نظیر مناقشات ریاست جمهوری در آمریکا بپرسید سیری مغلوب مبارزه خواهد بود و قطعا با فهرست بلندبالایی که از پاسخ های محتمل ارائه می دهد شما را سردرگم خواهد کرد.

در نقطه دیگر می توانیم به اسپیکر Google Home اشاره کنیم؛ رقیبی جدی برای اسپیکر اکوی آمازون. البته در پیشرفته بودن و قابلیت های متعدد اکو تردیدی نیست با این همه دمویی که شب قبل گوگل درمورد Home ارائه داد یک سر و گردن از توانمندی های محصول آمازون جلوتر بود.

این گجت هم قابلیت پخش موسیقی دارد و هم می تواند لوازم خانگی هوشمند را کنترل کند ضمن آنکه توانایی ارائه پاسخ های هوشمندانه به پرسش های شما را نیز دارد و از این لحاظ به مراتب بهتر از اکو عمل می کند.

در هر حال روشن است که گوگل کسب و کاری چند میلیارد دلاری را حول قابلیت هایش در پاسخ گویی به پرسش های مختلف راه انداخته (ساندار پیچای شب گذشته اعلام نمود که قاب دانش این شرکت هم اکنون کتابخانه ای مشتمل بر هفتاد میلیون فکت یا حقیقت را در خود دارد). حالا شرکت ساکن مانتین ویو بر آن شده تا تخصص خود را روی هوش مصنوعی متمرکز نماید تا در هر نقطه ای کاربرانش را همراهی کند.

قطعا روزهای سختی پیش روی بزرگان تکنولوژی دنیا از جمله مایکروسافت و اپل قرار دارد...

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    بعضی از چیزای گوگل خیلی عجیبن. حتی با وجود مدرن بودن تو این سال ها. بعضی از کاربرا نوشته بودن براشون نوتیفیکیشن اومده که از محل کارشون ده دقیقه زودتر راه بیفتن تا به فرودگاه برسن چون تو راهشون تصادف شده!در حالی که قاعدتا گوگل اصلا نباید چیزی در مورد پروازشون میدونسته. فقط یه ایمیل به اکانت گوگلشون اومده بوده برای خرید بلیت. بعد گوگل با توجه به این که وِیز رو خریده فهمیده تو راه تصادف شده و توی گوگل مپ،فرودگاه و محل کار طرف بودن و با توجه به مکان یابیش فهمیده که طرف تو محل کارشه و اگه زودتر راه نیفته به پروازش نمی رسه!

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    گوگل به پشتوانه ى موتور جستجو ش ١٠٠٪‏ بايد قوى تر باشه دستيارش .. اصلا تعجبى نداره .. من با سيرى كار كردم به مراتب بهتر از قبلا شده ولى ارائه ندادنش توو پلتفرماى ديگه و نداشتن يه منبع مثل موتور جستجو هر لحظه داره باعث ميشه نسبت به دستيار گوگل ضعيف تر بشه

    • Meysam-Tn2
      Meysam-Tn2 | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

      اگر گوگل یک ادم بود ... 5 قسمت داره ببین ...
      سیری رو هم میبینی ?

      • Rooz5eh
        Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

        داداش حرف منم همينه همونطور كه سخت افزار گوگل در مقابل اپل حرفى واسه گفتن نداره ، نرم افزار اپل ام به مراتب ضعيفت. از نرم افزار گوگله?

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    ٧٠ ميليارد ***

مطالب پیشنهادی