ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست قدرتمند A10X ساخت اپل در پایگاه داده Geekbench رؤیت شد

دو روز قبل خبر دادیم که در سال 2017 باید منتظر سه آیپد پرو با ابعاد متفاوت از سوی اپل باشیم. حال اطلاعات بیشتری از بخش سخت افزاری این دستگاه ها منتشر شده، که به چیپست ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

دو روز قبل خبر دادیم که در سال 2017 باید منتظر سه آیپد پرو با ابعاد متفاوت از سوی اپل باشیم. حال اطلاعات بیشتری از بخش سخت افزاری این دستگاه ها منتشر شده، که به چیپست A10X مجهز خواهند شد. همان طور که می دانید چیپ های مجتمع به کار رفته در آیپد، نسخه بهینه تری از چیپ آیفون های همان سال هستند و اهالی کوپرتینو برای نشان دادن این موضوع از پسوند X بهره می گیرند.

بر همین اساس، باید قدرت پردازشی بالایی را از چیپست A10X را انتظار داشت، و طبق اطلاعاتی که به تازگی از پایگاه داده وب سایت Geekbench به دست آمده، با یک هیولای به تمام معنا روبرو هستیم.

a10x-geekbench-results

در تست Geekbench مشخص شده که A10X در حالت تک هسته ای به امتیاز 4236 و در حالت چند هسته ای به امتیاز 6588 دست یافته. برای مقایسه، می توان به نتایج چیپست A10 به کار رفته در آیفون 7 ها اشاره کرد که به ترتیب امتیاز 3490 و 5580 را در تست های تک- و چندهسته ای کسب کرده است.

همچنین مغز متفکر آیپد پرو های کنونی یعنی A9X نیز در تست های مشابه به امتیاز 3010 و 4990 دست یافته، که اختلاف قابل توجهی با نتایج چیپست بعدی اپل دارند.

گفتنی است سه مدل آیپد پروی آتی اهالی کوپرتینو در بهار سال آینده معرفی شده و نسخه بهینه تری از مدل 12.9 اینچی کنونی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا . M
    آریا . M | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    اپلیکیشنهای آیپد پرو بسیار بهتر و پیشرفته تر از نسخه موبایل آن هستند بسیاری از اپلیکیشنها فقط نسخه آیپد دارند مخصوصا" اپلیکیشنهای آموزشی و طراحی با Apple Pencil .
    کارآیی و اپلیکیشنهای آیپد با برنامه ها و سیستم ویندوز و مک متفاوت است . باید برنامه های هماهنگ با صفحه لمسی عرضه بشه که احتمالا" در آینده نزدیک اپلیکیشنهای اختصاصی ویندوز و مک و مخصوص صفحه لمسی هم برای آیپد پرو عرضه میشه الآن درد بعضی از سازندگان برنامه در بحث قیمت اپلیکیشنها در استوره اپله . اپل میگه یک قیمت متعادل و ثابت تعیین کنید و آپدیت نامحدود همیشگی برای کاربر ولی سازنده ها میگن لایسنس محدود یا ماهانه یا سالانه با قیمت تقریبا" بالا . بخاطر همین فعلا" بعضی شرکتهای برنامه سازی اپلیکیشن برای آیپد عرضه نمیکنند.وگرنه قدرت سخت افزاری آیپد حتی از قدرت سخت افزاری بسیاری از لپتاپهای بدون کارت گرافیک مجزا بیشتر است.ios سیستم عامل بسیار پیشرفته ای دارد و بر خلاف تفکر یه عده پتانسیل بالایی دارد .اپلیکیشنهای ios بسیار بهتر از اپلیکیشنهای سایر سیستم عامل های موبایله ..در کل هر دیوایس یا سیستمی کارآیی خاص خود را داره و جای هم را پر نمیکنند. کسی که برنامه نویسه یا کار سنگین انجام میده میره مکبوک پرو 15 اینچی یا لپتاپ ویندوزی مجهز به پردازنده HQ میخره نه الترا بوک و آیپد .

  • Xaamiaad
    Xaamiaad | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    با معرفي پسوند Fusion انتظار ميرفت كه پردازنده هاي سري آيفون و آيپد يكپارچه بشن؛ عجيبه.

    • Rooz5eh
      Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

      بيشتر براى يكپارچه شدن مك و اى او اسه تا ايفون و ايپد

  • zarei
    zarei | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    اگه سیستم عامل mac بزاره روش خوبه وگرنه با آیفون هیچ فرقی ندارن

    • آریا . M
      آریا . M | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

      سیستم عامل مک مثل ویندوز به درد صفحه لمسی نمیخوره چون اپلیکیشنهای این سیستم عاملها و خود سیستم عامل برای کار با موس و کیبورد و تاچپد ساخته شده و وقتی مثلا" مکبوک لمسی بشه و کیبورد حذف بشه یه چیز مزخرف و غیر عملی از آب در میاد دوباره مجبوری برای کار با آن و برنامه ها کیبورد را به آن وصل کنی .
      مثل سرفس که نه بهتر از یک الترابوک ویندوزی با کیبورد ثابت است نه بعنوان تبلت کار خود را درست انجام میده چون تقریبا: تمام اپلیکیشنهای ویندوز غیر لمسیه ذات سیستم عامل ویندوز براساس کار با موس و کیپد و کیبورد ساخته MacOS هم همینطور . آن اندک بهینه سازی در محیط ویندوز برای کار با صفحه لمسی هم دردی را دوا نمیکند.
      سرفس یک الترابوک ویندوزی با پردازنده متوسط و گران قیمته که ارزش خرید نداره چون میتوان با این هزینه لپتاپ و الترابوک های ارزانتر و قدرتمند تر خرید.

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    بخدا حيفه با اين پردازنده هاى سرى ايكس امكاناته خيلى بيشترى رو نسبت به ايفون اضافه نميكنه به ايپد

  • YAS...
    YAS... | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    عجب غوووووولیهههههههه یا ابوالفضل

مطالب پیشنهادی