ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت متعهد نیست؛ لنوو دیگر موبایل ویندوزی نمی سازد

اگرچه سیستم عامل ویندوز 10 برای کامپیوتر های شخصی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و تقریباً مورد استقبال عام قرار گرفته، اما اوضاع برای ویندوز 10 موبایل کمی آشفته به نظر می رسد. ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

اگرچه سیستم عامل ویندوز 10 برای کامپیوتر های شخصی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و تقریباً مورد استقبال عام قرار گرفته، اما اوضاع برای ویندوز 10 موبایل کمی آشفته به نظر می رسد. سال 2016 روی خوشی نسبت به رویکردهای مایکروسافت در زمینه تلفن های هوشمند نشان نداده و ردموندی ها یکی دیگر از همکاران خود را از دست دادند.

«جیانفرانکو لنسی»، قائم مقام شرکت الکترونیکی لنوو در گفت و گوی اخیر خود در جریان نمایشگاه Canalys بارسلون اذعان کرد «دست از همکاری با مایکروسافت کشیده ایم. دیگر شاهد اجرای سیستم عامل ویندوز موبایل روی محصولات لنوو نخواهید بود».

لنسی دلیل این تصمیم مهم را آشفتگی برنامه های اهالی درموند برای پیشرفت و توسعه سیستم عامل تلفن های هوشمندشان دانسته و معتقد است ویندوز 10 موبایل همواره (از هر جهت) توسط قابلیت های اندروید و iOS تحقیر شده. «این سیستم عامل به رشد مخاطب، بهره وری از امکانات و پشتیبانی از قدرت تلفن های هوشمند لنوو کمکی نمی کند.»

windows-phone-touch-store-mobile-android-673618-w600

مایکروسافت سال گذشته در کنار رونمایی از چند مدل تلفن هوشمند لومیا، سیستم عامل یکپارچه ویندوز 10 موبایل را برای استفاده در تلفن های هوشمند معرفی کرد. اما با محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری این پلتفرم، هرگز مورد استقبال گسترده توسعه دهندگان موبایل و همینطور مردم قرار نگرفت.

ردموندی ها در ماه های گذشته، نیروهای بخش توسعه تلفن های هوشمند خود را در دو نوبت تعدیل کردند؛ با این وجود شایعاتی مبنی بر عرضه سری جدیدی از موبایل های مایکروسافت با عنوان Surface به گوش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    مراسم نوحه خانی در محل منزل دیوان گریدی برگزار می شود ... یادش بخیر دیوان گریدی ... مایکروسافت رو میپرستید

    • firebird
      firebird | ۱۵ مهر ۱۳۹۵

      دیروز که خبر توقف تولید بند رو خوندم یادش افتادم. چه داستانهایی باهاش داشتیم.

  • AMIR.K.MJD
    AMIR.K.MJD | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    تکلیف ما ها که لومیا داریم پس چیه این وسط!!!یکی نیست بگه تو که نمیتونستی درست و حسابی توسعه بدیش غلط کردی اصن نوکیا خریدی و شروع کردی به تولید کردن موبایل با برند مایکروسافت !

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    میخاستم وین فون بگیرم خوب شد نگرفتم. مایکروسافت انقدر به چیزای دیگش مطمئنه اصن وین فون رو تحویل نمیگیره و این اشتباهه. میتونست با برنامه ریزی درست و حسابی موفق کسب کنه.

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    فقط میشه گفت :
    "از اوناست که بر اوناست"

    وقتی خود مایکروسافت احترام خودش رو نگه نمی داره متقابلا نباید توقع وفاداری از کاربران و شرکاش رو داشته باشه !؛ آخه بابا کمپانی ها تیم فوتبال که نیستن توی شرایط بحرانی تنها شون نذاریم و پشتشون باشیم تا سرانجام نتیجه بگیرن! (بماند که خیلی از فن های بخت برگشته ویفنفون تو سالها و ماه های اخیر همین کار رو هم کردن) ؛
    به رغم اینکه وینفون رو واقعا میشه یک اکوسیستم خوش تیپ و اطوکشیده دونست ولی مایکروسافت واقعا صلاحیت بزرگ کردنش رو نداشت و انداختتش یه گوشه تا خاک بخوره و فقط و فقط نوید بهبودی اوضاع رو داد و حالا هم شانس خاصی رو برای سرفیس فون هاش به شخصه قائل نیستم چون برند رو بی آبرو کرد رفت و احتما لا ترجیح داد که ریسک تمرکز همزمان روی پلتفرم های دسکتاپ و موبایل رو با هم به جون نخره و کماکان روی میز پادشاه باشه تا توی جیب !

  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    واقعا حیف ویندوز فون

مطالب پیشنهادی