ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه به دیگران پیام های خود نابود شونده ارسال کنیم؟

گاهی اوقات دوست دارید پیامی را به صورت ایمن برای یکی از مخاطبان خود ارسال کنید. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که بخواهید پیامتان مدت زمان کمی باقی مانده و پس از آن به ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۵ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

گاهی اوقات دوست دارید پیامی را به صورت ایمن برای یکی از مخاطبان خود ارسال کنید. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که بخواهید پیامتان مدت زمان کمی باقی مانده و پس از آن به صورت خودکار از بین برود. اینجا هستیم تا با معرفی 5 روش این مأموریت غیر ممکن را برای شما ممکن کنیم.

به جز مواردی که قرار است برایتان معرفی شود، ابزارهای دیگری مانند اسنپ چت و دراپ باکس نیز امکان به اشتراک گذاری فایل ها و لینک ها را به همراه تاریخ انقضاء برای شما فراهم می کنند. به هر روی به نظر ما، اپلیکیشن ها و پلاگین های مورد نظر در این مقاله بسیار مفید تر و کاربردی تر هستند.

1) Secret برای iMessages

foivinhnleepzzpuq9y9-w600

با عرضه ی نسخه ی 10 سیستم عامل iOS توسط اهالی کوپرتینو، حالا iMessage حرفه ای تر از گذشته شده و Secret یکی از اولین موارد افزودنی به شمار می رود که می توانید در این پیام رسان استفاده کنید. به وسیله ی این ابزار می توانید برای پیام های خود تاریخ انقضاء تعیین کنید. علاوه بر این قادر هستید در صورت تغییر ذهنیت خود در رابطه با یک پیام ارسال شده آن را لغو و متن پیام را به کلی تغییر دهید.

در صورتی که طرفین گفتگو از Secret استفاده کنند، این اپلیکیشن به خوبی و بدون نقص کار خواهد کرد. اگر Secret را نداشته و یا اصلاً دستگاه iOS در اختیار ندارید، پیام های ارسال شده با Secret را در قالب یک لینک اینترنتی خواهید دید که قابلیت خود نابودشوندگی پیام ها را از همان جا می توانید کنترل کنید.

پیام ها در درجه ی اول مبنی بر عکس ها و ویدیوها هستند. از این روی می توانید به سادگی تعداد بازدید مجاز و همچنین مدت زمان نمایش آن ها را تنظیم نمایید. همچنین در این حالت قادر خواهید بود پیش از ارسال، روی تمامی تصاویر خود نقاشی کنید.

2) Privnote برای وب

wmlptfy3tefu9cmn1yga-w600

اگر می خواهید به یک پلتفرم و یا اپلیکیشن خاص محدود نباشید و از ابزاری روی وب که برای همه ی کاربران در دسترس است، استفاده کنید، Privnote بهترین گزینه برای شماست. برای استفاده از این سرویس نیازی به ثبت نام و یا حتی نصب ابزاری مخصوص ندارید. کافیست پیام خود را تایپ کرده و سپس تنظیمات مورد نیاز را روی آن انجام دهید.

سرویس Privnote این امکان را به شما می دهد تا پیام های خود را پس از خوانده شدن در همان لحظه و حتی بین 1 ساعت تا 30 روز نابود کنید. همچنین نیاز است برای نوشته ی خود رمز عبوری جهت محافظت از آن تدارک ببینید. در صورت نیاز نیز این سرویس با ارسال یک ایمیل، نابود شدن پیام مورد نظر را به شما اطلاع می دهد.

در این حالت پس از نوشتن پیام، یک لینک در اختیار شما قرار می گیرد. با ارسال این لینک برای مخاطب خود می توانید پیام خود را به او نشان دهید. با کلیک روی لینک، پیامی که نوشته اید برای وی به نمایش در آمده و به وی هشدار داده می شود که این پیام پس از مدتی حذف خواهد شد.

3) Digify برای جیمیل

eirxopoq8forac4szdbr-w600

Digify ایمیل های شما را پاک نمی کند. این سرویس پس از ارسال ایمیلی دارای فایل های پیوست و دیده شدن آن توسط گیرنده، صرفا فایل های پیوست همراه آن را از بین می برد.

پس از نصب این افزونه کروم، با ورود به جیمیل یک گزینه ی جدید به نام Digify در بخش ارسال پیام ها مشاهده خواهید کرد. از طریق این گزینه قادر خواهید بود تاریخ انقضای فایل های پیوست خود را مشخص کنید (در صورت خرید نسخه پولی افزونه، می توانید مدت زمان انقضاء را به یک هفته الی یک ماه تغییر دهید).

پس از فرارسیدن تاریخ انقضاء، گیرنده ی پیام دیگر قادر به باز کردن فایل پیوست و دیدن آن نیست. علاوه بر این Digify این امکان را برای شما فراهم می کند تا ببینید چه کسی فایل پیوست مورد نظر را باز کرده است. با وجود قابلیتی چون Unsend link نیز قادر هستید در صورت تغییر ذهنیت خود در رابطه با یک پیام ارسال شده آن را لغو و متن پیام را به کلی تغییر دهید.

4) پیام های خود نابود شونده در تلگرام

Telegram-clone-of-Whatsapp-messages-that-self-destruct2-w600

تلگرام در حال حاضر یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیاست. اپلیکیشنی جامع و کاربردی که روی قابلیت های رمزنگاری و امنیت خود مانور زیادی می دهد.

در چت های مخفی تلگرام می توانید پیام های خود نابودشونده بفرستید. بدین صورت که پس از نوشتن پیام و ارسال آن، یک آیکن ساعت را در گوشه فیلد نوشتن پیام مشاهده خواهید کرد. با اشاره روی این آیکن می توانید برای پاک شدن پیام تان زمانی را مد نظر بگیرید.

از دیگر ویژگی های چت مخفی تلگرام می توان به پاک کردن پیام در هر دو دستگاه اشاره کرد. فرض کنید پیامی را برای مخاطب خود ارسال کرده و سپس از آن پشیمان شده اید. با پاک کردن متن خود این پیام در هر دو دستگاه پاک می شود. علاوه بر این در چت مخفی تلگرام قابلیت فوروارد پیام ها وجود ندارد.

5) Confide برای پلتفرم های مختلف

kbnmakphb4hofno88h7j-w600

اپلیکیشن پیام رسان امن Confide برای سیستم های عامل ویندوز، مک، اندروید، iOS و حتی اپل واچ در دسترس است. این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت های یک پیام رسان معمولی، ویژگی هایی چون رمزنگاری پیام ها و حتی محافظت از اسکرین شات ها را در اختیار شما می گذارد.

در صورتی که از اپلیکیشن مذکور روی ویندوز و یا مک استفاده می کنید باید برای خواندن پیام مخفی، نشانگر موس را روی آن بکشید. اما در سیستم های عامل اندروید و iOS شرایط کمی تغییر کرده و برای انجام این کار تنها کافیست روی متن مورد نظر با انگشت خود سوایپ کنید.

Confide به تازگی پلاگینی را برای iMessage در iOS 10 منتشر کرده و تعامل با دستیار صوتی سیری را نیز به امکانات خود افزوده که به شما راه ها و امکانات بیشتری را در زمینه ی پیام های نابود شونده می دهد. برای استفاده از Confide باید با ایمیل تان در آن ثبت نام کرده تا بتوانید با خیالی آسوده پیام های مخفی خود را به برای مخاطبان تان ارسال نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی