ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در رویداد آکیلس کانکت 3 چه گذشت

شب گذشته سومین کنفرانس سالانه آکیلس کانکت برگزار شد که موضوعات مختلفی را شامل می شد. طی این مراسم دو ساعته، مدیران آکیلس و فیسبوک، کمپانی مادر آن، به صحبت درباره مسائل متعددی همچون تاریخ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ مهر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

شب گذشته سومین کنفرانس سالانه آکیلس کانکت برگزار شد که موضوعات مختلفی را شامل می شد. طی این مراسم دو ساعته، مدیران آکیلس و فیسبوک، کمپانی مادر آن، به صحبت درباره مسائل متعددی همچون تاریخ عرضه قابلیت ها و تجهیزات جدید، قیمت های آنها، محتویات و کیت های توسعه دهندگان پرداختند. در ادامه نگاهی می اندازیم به برخی از مهم ترین مباحث مطرح شده در آکیلس کانکت 3.

مارک زاکربرگ و ثبت یک سلفی در واقعیت مجازی

VR chess-650-80-w600

مدیر عامل فیسبوک بدون شک یکی از طرفداران پر و پا قرص تکنولوژی نوظهور واقعیت مجازی است و دلیل این امر را صرفاً نمی توان هزینه 2 میلیارد دلاری وی برای پیشرفت آکیلس در حوزه واقعیت مجازی تلقی کرد. زاکربرگ طی مراسم شب گذشته درباره به اشتراک گذاری واقعیت مجازی با رهبران جهان صحبت کرد و دمویی زنده از تعاملات اجتماعی در حال توسعه از سوی فیسبوک برای محیط واقعیت مجازی به نمایش درآمد.

زاکربرگ به همراه دو شخص دیگر به نام های لوسی و مایکل، به تجربیاتی همچون بازی با کارت، شطرنج، نبرد با شمشیر و حتی مشاهده دفتر کار خود در فیسبوک به صورت 360 درجه ای پرداخت. بعد از آن، پریسیلا، همسر زاکربرگ نیز از طریق تماسی ویدیویی به آنها ملحق شد و پرتره ای خانوادگی از خود ثبت کردند.

توسعه هدستی مجزا

s.aolcdn.com-w600

یکی از بخش های مهم مراسم آکیلس کانکت، به معرفی هدست واقعیت مجازی جدید و مجزایی اختصاص داشت که قرار است در جایی میان هدست گران قیمت آکیلس ریفت و هدست ارزان اما نسبتاً بی کیفیت Gear VR قرار گیرد.

این هدست که از سخت افزاری داخلی بهره می برد و نیازمند اتصال به هیچ دستگاه خارجی دیگری نیست، از تکنولوژی دنبال کردن حرکات بدن بهره می برد. البته ناگفته نماند که توسعه دستگاه جدید هنوز در فاز آزمایشی به سر می برد و مشخص نیست چه زمانی باید منتظر عرضه اش به بازار باشیم.

تاریخ عرضه آکیلس تاچ بالاخره مشخص شد

oculus-touch-motion-controllers-cost-USD199-will-launch-in-december-147577876347-w600

دارندگان هدست آکیلس ریفت در حال حاضر مدت زیادی برای عرضه کنترلر حرکتی آکیلس تاچ منتظر مانده اند و بعد از کش و قوس های فراوان، کمپانی مورد اشاره بالاخره از تاریخ عرضه آن رونمایی کرد: ششم دسامبر یا شانزدهم آذرماه.

این کنترلر 199 دلار قیمت خواهد داشت و با خرید آن، دو بازی ویدیویی را نیز به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. ضمناً آکیلس از سنسور جدیدی نیز رونمایی کرده که 79 دلار قیمت دارد و با خرید آن، امکان دنبال کردن حرکات بدن در محیطی به اندازه یک اتاق مهیا می گردد.

رونمایی از هدفون هایی 49 دلاری

s.aolcdn.com-w600

آکیلس اعلام کرد که در ماه دسامبر، علاوه بر کنترلر حرکتی تاچ و سنسور جدید آن، می توان منتظر عرضه هدفون های تو گوشی ریفت بود که جایگزینی برای هدفون های رو گوشی عرضه شده به همراه هدست واقعیت مجازی ریفت به شمار رفته و از کیفیت صوتی بسیار خوبی برخوردار هستند.

آواتار های قابل شخصی سازی

Oculus Avatars-650-80-w600

آکیلس در حال ساخت آواتارهایی قابل شخصی سازی برای کاربران هدست ریفت است که امکان ساخت آواتارهای دیجیتالی و اعمال تغییراتی در آنها را فراهم می آورد. این آواتارها در تعاملات اجتماعی مانند تجربه بازی های گروهی یا ورود به یک محیط مجازی در کنار دیگر افراد، به دوستان شما نشان داده می شوند.

بازی، بازی و باز هم بازی

Robo_Recall_OC3_A4_screenshot_02-w600

مطمئناً تجربه تعاملات اجتماعی امری مهم در واقعیت مجازی به شمار می رود اما اگر بخواهیم با خودمان روراست باشیم، اکوسیستم واقعیت مجازی آکیلس و فیسبوک بدون بازی های ویدیویی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ بنابراین شاهد نمایش چند بازی در رویداد آکیلس کانکت 3 نیز بودیم.

از جمله بازی هایی که روی هدست ریفت در دسترس قرار می گیرند و با کنترلر تاچ نیز سازگاری دارند، می توان به بازی مستقل و تحسین شده Superhot (بررسی دیجیاتو)، عنوانی به نام Killing Floor: Incursion که اسپین آفی برای سری بازی محبوبی با همین نام به شمار می رود، Robo Recall و Lone Echo اشاره کرد؛ بازی هایی که تمام آنها در محیط واقعیت مجازی بسیار خیره کننده به نظر می رسند.

همکاری با دیزنی

disney-logo-w600

در حالی که آکیلس مشغول نمایش و رونمایی از محتویات جدید هدست واقعیت مجازی خود بود، از همکاری خود با کمپانی دیزنی نیز پرده برداشت تا فیلم هایی کوتاه براساس شخصیت های کلاسیک دیزنی برای ریفت تولید گردد. علاوه بر این، کاربران می توانند منتظر تجربه واقعیت مجازی فیلم جدید Blade Runner نیز باشند که احتمالاً همزمان با اکران آن روی پرده نقره ای در دسترس قرار می گیرد.

همه چیز تا 5 سال دیگر بهتر خواهد بود

s.aolcdn.com-w600

مدیر تیم محققان آکیلس در نطق پایانی و خوش بینانه خود، زمانی نزدیک به نیم ساعت را صرف صحبت درباره پیشرفت های تکنولوژی واقعیت مجازی در 5 سال آتی کرد. سخنان وی بسیار فنی و در عین حال، الهام بخش بود. او ضمناً با اشاره به داستان استخدام خود از سوی جان کارمک، یکی از نوابغ صنعت بازی سازی و مدیر ارشد فنی فعلی آکیلس، شنوندگان را مبهوت اشتیاق کاری موجود میان کارمندان آکیلس ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عشق شیائومی
    عشق شیائومی | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

    نویسنده این مطلب احتمالاً تا حالا هدست gear vr سامسونگ رو تست نکرده که نوشته بی کیفیت

مطالب پیشنهادی