ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری هایی که منفجر نمی شوند؛ اپل پتنت جدیدی را به ثبت رساند

این روزها باتری های لیتیوم-یونی همه جا حاضر هستند و هیچ راه گریزی از آنها نیست. تجربه گلکسی نوت 7 نیز نشان داده که حتی کوچک ترین سهل انگاری در ساخت این قطعه می تواند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

این روزها باتری های لیتیوم-یونی همه جا حاضر هستند و هیچ راه گریزی از آنها نیست. تجربه گلکسی نوت 7 نیز نشان داده که حتی کوچک ترین سهل انگاری در ساخت این قطعه می تواند زندگی انسان ها را به مخاطره بیندازد. با توجه به وقایع چند وقت اخیر، به نظر می رسد شرکت ها عزم خود را برای ایمن تر ساختن این محصول جزم کرده اند.

در همین راستا، پتنت جدیدی از اپل به ثبت رسیده که Battery Can نام دارد. ظاهراً استفاده از این فناوری به کمپانی مذکور اجازه می دهد باتری هایی با انرژی و دوام بیشتر بسازند، ضمن اینکه امنیت کاربر را نیز بیش از پیش تضمین نمایند.

همان طور که از نام این پتنت پیداست، Battery Can بیشتر به بدنه و محفظه باتری مربوط می شود تا سلول های داخلی آن. بنابراین می توان نتیجه گرفت باتری های ساخته شده با این فناوری در پایان عمر خود باد نمی کنند یا آتش نمی گیرند.

apple-iphone-battery-can-patent-2

در این طراحی و به ادعای اپل «افزایش فشار به سلول های باتری باعث بهبود عملکرد خواهد شد». این نوع محفظه در هر شکل و ابعادی قابل تهیه است و انعطاف پذیری کافی را در اختیار سازنده قرار خواهد داد.

گفتنی است طبق این فناوری، فاصله بین سلول های باتری و محفظه اطراف آن تا جای ممکن کاهش می یابد، به گونه ای که دیگر امکان باد کردن باتری وجود نداشته و احتمالاً عملکرد آن نیز بهبود یابد.

apple-iphone-battery-can-patent-3

در این پتنت، انواع محصولات اپل که می توانند از تکنولوژی Battery Can بهره مند شوند به چشم می خورند که از میان آنها می توان به آیفون، آیپد، آیپاد و اپل تی وی اشاره کرد. همچنین احتمال می رود از چنین فناوری در لپ تاپ ها و تجهیزات جانبی نیز استفاده گردد.

لازم به ذکر است همزمانی ثبت این پتنت با شرایط کنونی که خبرهایی از متورم شدن یا آتش گرفتن موبایل های اپل به گوش می رسد، به هیچ وجه اتفاقی نیست، هرچند نیاز به چنین تحقیقاتی مدت ها قبل از این احساس می شد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • farsam
    farsam | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    اپل باتری گوشیاش رو بکن ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ یا به ۱۰،۰۰۰ یا ۲۰،۰۰۰ برسونه اونروزه که میشه گفت اپل درباره باطری گوشی کار مهم و قابل توجهی انجام داده الان همه چی اپل خوبه ولی باطریش واقن زاقارت و بیخوده

  • BVB
    BVB | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    دقیقا یکی از کاربرای دیجیاتو اشاره کرد به این! نکنه این خبرو جایی دیگه دیده بود؟؟؟ :/

  • مهران م.
    مهران م. | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    "در این پتنت، انواع محصولات اپل که می توانند از تکنولوژی Battery Can بهره مند شوند به چشم می خورند که از میان آنها می توان به آیفون، آیپد، آیپاد و اپل تی وی اشاره کرد."
    Apple TV مگه باتری داره؟! ?

    • آریا . M
      آریا . M | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

      منظور ریموت یا کنترلرشه

      • آریا . M
        آریا . M | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

        AppleTV 4
        https://www.ifixit.com/Teardown/Apple+TV+4th+Generation+Teardown/49046

مطالب پیشنهادی