ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو قصد دارد کسب و کار کامپیوترهای شخصی فوجیتسو را نیز تصاحب کند

اوایل هزاره سوم میلادی، فوجیتسو یکی از 5 شرکت برتر تولید کننده کامپیوترهای شخصی در سطح جهان به شمار می رفت، اما امروز کسب و کار PC این کمپانی بزرگ در بازاری مملو از اسمارت فون و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

اوایل هزاره سوم میلادی، فوجیتسو یکی از 5 شرکت برتر تولید کننده کامپیوترهای شخصی در سطح جهان به شمار می رفت، اما امروز کسب و کار PC این کمپانی بزرگ در بازاری مملو از اسمارت فون و تبلت، حال و روز چندان خوشی ندارد.

به خاطر کاهش حاشیه سود این حوزه، هلدینگ IT فوجیتسو قصد دارد بخش های کم بازده را از سر باز کند تا به سودآوری بیشتری برسد. در همین راستا آنها چندی پیش بخش تولید کامپیوترهای شخصی را به عنوان کسب و کاری مجزا ثبت کردند، که اقدامی در راستای فروش آن تلقی می گردد.

لازم به ذکر است در ابتدا، فوجیتسو قصد داشت ائتلافی سه گانه را با مشارکت وایو و توشیبا تشکیل دهد تا هر سه شرکت از بحران بیرون آیند، اما ظاهراً صحبت ها در این رابطه به نتیجه نرسیده، و حالا آنها با لنوو وارد مذاکره شده اند.

طبق اخبار موجود، شرکت چینی قول داده که کارخانه ها و موقعیت های شغلی کنونی ژاپنی ها را حفظ نماید، بنابراین احتمالاً حدود 2000 نفر از کارکنان فوجیتسو به زیر پرچم لنوو منتقل گردند.

گفتنی است اگر این قرارداد به نتیجه برسد، لنوو جایگاه مستحکم تری به عنوان بزرگ ترین فروشنده کامپیوترهای شخصی در جهان کسب خواهد کرد، شرکتی که هم اکنون بیش از 21.1 فروش کل PC را در دنیا در اختیار دارد.

طبق آمار و ارقام موجود، لنوو با تصاحب بخش تولید کامپیوترهای شخصی فوجیتسو می تواند به 40 درصد بازار این محصولات در کشور ژاپن نیز تسلط یابد. در این بازار، فوجیتسو در رده دوم قرار دارد و رتبه اول به گروه NEC Lenovo Japan تعلق دارد که در سال 2011 با خرید 95 درصد سهام NEC از سوی لنوو تشکیل شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

    خیلی جالبه که کسب و کار کامپیوتر فوجیتسو (یا بخشیش) رو بخش کامپیوتر های نوکیا تشکیل میده!!! که به خودی خود مسیر جالبی رو داره طی میکنه!!!!

  • hamid_hk
    hamid_hk | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    نمی دونم چرا دوس ندارم شرکت های ژاپنی به چینی ها فروخته بشن. البته لنوو برند خوبیه و تو بازار لپ تاپ خودشو ثابت کرده. ولی ته دلم دوس داشتم به یه شرکت ژاپنی می فروخت.

    • Kashani
      Kashani | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

      گذشته از جنگ جهانی دوم. ژاپنی ها همیشه یه انزوای تاریخی در جهان داشتن و کاری به هیچی نداشتن.. اما چینی ها اگه فرصت پیدا کنن کل دنیا رو میخورن

مطالب پیشنهادی