ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر امتیازات Gears of War 4؛ تغییرات کم نسبت به گذشته

همیشه تغییر استودیوهای سازنده نگران کننده است. تاکنون چندین بازی را دیده اید که بتوانند بدون خالقینش به موفقیت هایی برسند؟ رزیدنت اویل؟ کرش بندیکوت؟ نه، هیچکدام از آن ها نتوانستند روند رو به رشد ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ مهر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

همیشه تغییر استودیوهای سازنده نگران کننده است. تاکنون چندین بازی را دیده اید که بتوانند بدون خالقینش به موفقیت هایی برسند؟ رزیدنت اویل؟ کرش بندیکوت؟ نه، هیچکدام از آن ها نتوانستند روند رو به رشد خود را ادامه دهند. می دانیم، همچنان هستند عناوینی که با نبود سازندگانش هم مخاطب ها را سرگرم کرده باشند (همانند Deus Ex) اما اگر بخواهیم به تمام این بازی ها نگاه بیندازیم، متوجه می شویم بیشتر آن ها شکست خورده اند.

به همین خاطر ممکن است بازیکن ها از تغییر توسعه دهندگان چندان استقبال نکنند. مایکروسافت با دو تا از بزرگترین فرنچایزهای خود تصمیم گرفت تا این ریسک را بپذیرد. پس از جدایی «بانجی» (Bungie) از ردموندی ها، آن ها ساخت Halo را به 343 Industries سپردند، استودیویی که شاید نتوانست موفقیت بازی های پیشین را تکرار نماید ولی از میراث بانجی به خوبی نگهداری کرد.

Gears of War 4 - 2
پیش از تجربه بازی، مقاله «پیش نمایش 4 Gears of War؛ توفانی سهمگین از راه می رسد» را از دست ندهید.

همین مسئله را با «گیرز آو وار» (Gears of War) شاهد هستیم. 2013 مایکروسافت از خرید این عنوان و ساخت قسمت بعدی برای اکس باکس وان پرده برداشت، پروژه ای که اپیک گیمز و کلیف بلزینسکی مسئولیت توسعه آن را برعهده نداشتند. اگر دوست دارید بدانید استودیو «کولیشن» (The Coalition) چگونه آزمون سخت خود را پشت سر گذاشته، با ما و بررسی نقدهای گیرز آو وار 4 همراه باشید.

کولیشن با گیرز آو وار 4 همان کاری را کرد که 343 پیشتر با هیلو 4 انجام داده بود. آن ها به میراث اپیک گیمز چنگ زدند و عنوانی ساختند که از دیدگاه گیم پلی خیلی متفاوت با گیرز آو وارهای قبلی نیست. طبیعی هم است، شاید راد فرگوسن کارگردان بازی بوده باشد اما برای نخستین تجربه کولیشن، او تصمیم گرفت تا ریسک نکند. اگر از کمپین فاکتور بگیریم، بیشترین انتقادات گیرز آو وار 4 هم به همین قسمت باز می گردند.

Gears of War 4 - 1
وب سایت های CGMagazine و Digitally Downloaded بازی را بهترین عنوان سری نامیدند.

Andrew Reiner از Gameinformer [به بازی امتیاز 93 داد] گفت تمام لحظه های بازی همانند گذشته لذت بخش هستند اما گیرز 4 شروع تازه ای که به انتظارش نشسته بودید را نخواهد داشت. وب سایت COG Connected نوشت که این عنوان فرمول های قبلی را بازآفرینی نکرده و مکانیزم های پایه ای پیشرفت های کمی داشته اند که همین هم به اعتقاد منتقد کافی بوده است.

XGN افزود ساخته کولیشن گیم پلی مشابه عناوین پیشین را ارائه می دهد که همچنان توانسته تازگی خودش را حفظ کند. US Gamer هم با وجود این که به تعریف از داستان و گرافیک فوق العاده کمپین پرداخت، گفت شاید کمی طعم «تکرار» را بچشید. به یاد داشته باشید همانند همیشه منتقدها پیرامون این قضیه به دو دسته تقسیم شده بودند؛ بعضی ها به واسطه بقیه المان ها با این قضیه کنار آمدند.

Gears of War 4 - 8
Andrew Reiner مقدمه بازی را هوشمندانه توصیف کرد.

تعدادی هم نتوانستند از گیم پلی مشابه با قسمت های قبلی بگذرند. دومین انتقاد به گیرز 4 کمپین نامناسب بازی بود. Mike Mahardy از Gamespot [به بازی امتیاز 70 داد] که بخش تک نفره را ضعیف خواند، گفت فرنچایز گیرز آو وار همیشه یک داستان پنهان با کیفیت بین روایت و شوخی هایش داشته که استودیو کولیشن با گیرز 4 نتوانسته به این مهم دست پیدا کند.

شوخی های آزار دهنده، دیالوگ های نه چندان جالب و احساسات عاشقانه سطحی همگی موجب شده اند تا به این باور برسید که انگار کاراکترها اهمیتی برای هم ندارند. Mahardy حرف های خود را این گونه ادامه داد که جهان گیرز 4 فوق العاده بوده و طراحی شخصیت ها به خوبی جهان پسا گیرز 3 را به نمایش می گذارد ولی احساسی بین آن ها نیست.

Gears of War 4 - 6
منتقد Gamespot بخش زیادی از روایت را قابل پیشبینی خواند.

همان طور که احتمالا می دانید، این بار با فرزند مارکوس فنیکس به نام JD به ماجراجویی می پردازیم. گفته های Gameinformer نشان می دهند که او هیچ شباهتی به پدرش نداشته و بیشتر کاراکتری کامیک گونه است. جالب اینجاست او ادمه نقدهای خود به شوخی نوشت شاید اگر از او DNA بگیریم، به این نتیجه برسیم که JD فرزند ناتان دریک از فرنچایز محبوب آنچارتد خواهد بود.

به اعتقاد Jim Sterling از  Jimquisition [به بازی امتیاز 70 داد] به اتفاقات به خوبی پرداخته نشده و شاهد جزییات کافی نیستیم. Mahardy هم اذعان داشت که دو ساعت ابتدایی بازی چندان هیجان انگیز نبوده و باید با چندین دشمن طی یک شرایط خسته کننده مبارزه نمایید. حرف های او هنگامی رنگ و بوی جالبی به خود می گیرند بدانید پس از این که بازی خودش را می یابد، باز هم این «تکرار» ادامه می یابد.

Gears of War 4 - 4
TheSixthAxis با وجود این که از گرافیک تعریف کرد، اذعان داشت که بعضی انیمیشن ها قدیمی هستند.

انگار کمپین گیرز 4 می خواهد تا یک سناریو تکراری را بارها تکرار کند. Sterling بخشی از نقدش را به دشمنان جدید بازی اختصاص داد. به اعتقاد او The Swan ها مشابه لوکاست ها، شخصیت های منفی سه گانه گیرز آو وار، هستند و همان نقش را ایفا می کنند. بر اساس گفته Sterling، لوکاست ها شخصیت خود را داشتند و دارای یک پیشینه قدرتمند بودند، چیزی که دشمنان گیرز 4 بویی از آن نبرده اند.

سومین انتقادات بخش کمپین بازی، پایانش است. منتقد Jimquistion نقطه قوت داستان را ورود کاراکترهای آشنا خواند، ولی به خاطر یک پایان ناگهانی این احساس لذت از بین می رود. او که مبارزه نهایی را نا امید کننده توصیف کرد، گفت گیرز آو وارها همیشه با یک پایان دوست داشتنی، بازیکن را برای تجربه قسمت بعدی کنجکاو می کردند. کولیشن با گیرز 4 نتوانسته این کار را انجام دهد.

Gears of War 4 - 5
گیرز 4 از معدود بازی های مایکروسافت به شمار می رود که روی پی سی عملکرد خیلی خوبی از خود به جای گذاشته است.

با این حرف ها فکر نکنید که با یک کمپین خیلی ضعیف مواجه هستید. جدا از این که بعضی ها تنها تعریف کردند شاهد المان مثبت متفاوتی هم هستیم. بر اساس گفته Gamespot، طراحی مینی باس ها خوب بوده و همین مسئله توانسته تا میزان دژاوو گیرز 4 را کاهش دهد. منتقد Gameinformer که کمپین گیرز 4 را بهترین بین سری خواند، گفت دشمنان داینامیک وار شیوه مبارزات خود را تغییر خواهند داد.

همچنین او افزود سرعت ریتم کمپین بالا بوده و طراحی خوب مبارزه با باس ها کنار اسلحه های هیجان انگیز توانسته اند تا جذابیت گیرز 4 را افزایش دهند. Jimquistion هم از منتقدهایی بود که به تعریف از اسلحه ها پرداخت. این نکته را اضافه کنیم که منتقدهای گوناگونی به مسئله افزایش «سرعت» ریتم گیم پلی اشاره کرده بودند.

Gears of War 4 - 7
Windows Central گفت داستان بازی جذاب بوده و با یکی از بهترین عناوین اکس باکس وان از دیدگاه گرافیکی مواجه هستیم.

از کمپین که فاصله بگیریم به بخش چند نفره می رسیم، جایی که درخشش واقعی گیرز 4 آنجاست و تقریبا تمام منتقدها به تعریف از این قسمت پرداختند. استودیو سازنده کنار بهبود المان های قدیمی، سعی کرده با اضافه سازی حالت های (Mode) گیم پلی گوناگون بازیکن ها را ماه ها سرگرم خود کند. در این بین، بخش Horder 3.0 بیشتر از همه توانست نظر منتقدها را به خود جلب کند.

به اعتقاد منتقد Gameinformer، حالت های بخش چند نفره عمیق تر از همیشه بوده و با استراتژی های گوناگون می توانید به پیروزی برسید. گیم اسپات گفت که گیرز 4 بهترین بخش چند نفره سری را داراست. Hardcore Gamer هم این قسمت را فوق العاده خواند. Jimquistion هم با وجود این که اذعان داشت بخش چند نفره همچنان از بعضی مشکلات قدیمی رنج می برد اما حالت های گیم پلی جدید کنار قدیمی ها توانسته اند تا جذابیت بازی را افزایش دهند.

Gears of War 4 - 3
Twinfinite که از مبارزه پایانی راضی نبود، گفت شخصیت های جدید همانند قبلی ها جذابی هستند. همچنین منتقد این وب سایت افزود که هوش مصنوعی بهتر دشمنان توانسته تا چالش بازی را افزایش دهد.

Attack of the Fanboy گیرز 4 را یک دستاورد فنی برای اکس باکس وان و استودیو کولیشن به شمار آورد. به اعتقاد منتقد این وب سایت بازی بهترین گرافیک فرنچایز را داشته و بازی به اندازه گیرز آو وارهای قدیمی می درخشد. البته Mahardy گفت بازی هر از چندگاهی در منو گیر کرده و هنگام انجامش هم شاهد مشکلاتی خواهید بود که موجب می شوند از ابتدا دست به تجربه بعضی چپتر ها بزنید.

برای سخن پایانی باید بگوییم بررسی ها نشان می دهند گیرز 4 با تمام نکات مثبتش، نتوانسته یک گیم پلی متفاوت را به ارمغان بیاورد. شاید کولیشن روند 343 را ادامه داده و همان گونه که آن ها هیلو 5 را با تغییرات گوناگون به انتشار رساندند همین کار را با گیرز آو وار بعدی انجام دهد. باید به انتظار بشینیم و ببینم چه اتفاقی می افتاد. امتیازات گیرز آو وار 4 را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

Windows Central - 100
NZGamer - 100
Twinfinite - 100
COGconnected - 96
Hobby Consolas - 95
God is a Geek - 95
Atomix - 93
Game Informer - 93
The Digital Fix - 90
Trusted Reviews - 90
Areajugones - 90
Attack of the Fanboy - 90
XGN - 88
Forbes - 85
3DJuegos - 85
Cheat Code Central - 84
Guardian - 80
Eurogamer Poland - 80
Digital Spy - 80
USgamer - 80
Digitally Downloaded - 80
Destructoid - 80
Metro GameCentral - 80
GamesRadar+ - 80
Hardcore Gamer - 80
Post Arcade - 70
The Jimquisition - 70
GameSpot - 70

میانگین امتیازی بازی تاکنون به صورت زیر بوده است:

وب سایت Metacritic با 54 نقد - 85
وب سایت OpenCritic با 50 نقد - 84

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    هیچ وقت با GeOW نتونستم کنار بیام ...

  • رضا H
    رضا H | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    داداش میگم جریان این حداقل سیستم چییه ما که آخرش نفهمیدیم، یه کامپیوتر ی ما گرفتیم گرافیک ۱ گیگ DDR 5 بعد راحت کالاف ۱۲ رو مانیتور کم تر از full HD ۲۲ اینچ مییاره، بالا دیدم تو نت زده بود حداقل قدرت واسه اجرای Ops III گرافیکی بود که قدرتش حداقل ۲ برابر این بود، آقا این چه جورییه، خواهشا یکی یه توضیحی بده کمکی کنه، این گرافیک ذووم داره واسه ۷ ۸ سال با تنظیمات معمولی رو مانیتور ۳۰۰ ۴۰۰ تومنی بیاره بالا ،والا ما گرافیک high و 4K نخواستیم رو همین معمولی ها بیادبالا عالییییییه .... منتظر نظرات استادانه تون هستم !!!!! فدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی