ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل بعدی تکنولوژی اتوپایلوت تسلا در راه است

تسلا این روزها به پیشگام تکنولوژی خودروهای سبز و فناوری رانندگی خودکار تبدیل شده و علیرغم افزایش توجه سایر خودروسازان به این فناوری در تلاش است تا پیشتازی خود را در این زمینه حفظ کند. ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

تسلا این روزها به پیشگام تکنولوژی خودروهای سبز و فناوری رانندگی خودکار تبدیل شده و علیرغم افزایش توجه سایر خودروسازان به این فناوری در تلاش است تا پیشتازی خود را در این زمینه حفظ کند.

از این رو پس از بروی حواشی مربوط به استفاده از نسل فعلی تکنولوژی اتوپایلوت و مرگ چند تن از رانندگان تسلا در اثر تصادفات روی داده در چین و آمریکا، حالا خبرهایی از ارائه اپدیت نرم افزاری و عرضه نسل تازه فناوری اتوپایلوت به گوش می رسد.

البته تا این لحظه جزییات دقیق بهبود های فنی و نرم افزاری این نسل تازه روشن نشده اما ایلان ماسک ارتشی از مهندسان نرم افزار و متخصصان یادگیری ماشین از برترین کمپانی های تکنولوژیک آمریکا را به استخدام تسلا درآورده تا پیشتازی شرکتش را در فناوری های رانندگی خودکار حفظ کند.

nhsta_tesla_crach_shouldn't_hinder_research_0

از این رو انتظار می رود که نسل تازه اتوپایلوت تسلا بتواند به شکل بهتری اطلاعات دریافتی از رادارها، دوربین ها و حسگرهای خودرو را پردازش کند و با کسب اطلاعات دقیق تر از تابلو ها و علائم جاده ای، رانندگی ایمن تری را نسبت به نسل قبلی به نمایش بگذارد.

در کنار این تغییرات، نصب نسخه آپدیت شده نرم افزار اتوپایلوت بر روی تسلا مدل X باعث بهبود عملکرد سیستم باز و بسته شدن درهای پروانه ای این خودرو هم می شود.

ظاهرا طراحی مکانیزم درب های مدل ایکس با برخی نقاط ضعف همراه بوده آنچنان که در شرایط خاصی و باز و بسته شدن درب های متفاوت این خودرو بسیار آهسته صورت می گیرد اما حالا تسلا ضمن رفع نقص های موجود، موفق به کاهش زمان 1.5 ثانیه این پروسه شده است.

tesla-model-x-w600

تسلا به شدت در حال تلاش برای رفع عیوب جزئی فنی و مهندسی محصولات خود است تا بتواند سری اول مدل 3 را به عنوان اولین محصول نسبتا ارزان قیمت و تولیدی خود با بهترین کیفیت ممکن راهی بازار کند.

زمان تحویل تسلا مدل 3 نیمه دوم سال آینده میلادی (2017) اعلام شده است اما باید منتظر ماند و دید که تا آن زمان چه رقبای تازه ای در مقابل تسلا صف آرایی خواهند کرد، آنچنان که ظرف هفته های گذشته شورولت توانست با نسخه جدید مدل بولت، بسیاری از اهداف تعیین شده برای تسلا مدل 3 را محقق کند.

Tesla-Model-3-with-mountain-w1000

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی