ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقاضا برای کامپیوترهای شخصی همچنان رو به کاهش است

به تازگی جدیدترین گمانه زنی مربوط به فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ از سوی موسسه تحلیلی «Gartner» منتشر شده و با نگاهی بر همین آمار، می توان کاهش ۵.۷ درصدی در مقایسه با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مهر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۱

به تازگی جدیدترین گمانه زنی مربوط به فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ از سوی موسسه تحلیلی «Gartner» منتشر شده و با نگاهی بر همین آمار، می توان کاهش ۵.۷ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته را مشاهده کرد.

اینطور که Gartner گزارش می دهد، در این دوره سه ماهه تعداد ۶۸.۹ میلیون کامپیوتر شخصی به فروش رسیده اند و برای هشتمین دوره سه ماهه پیاپی، تقاضا برای PC با کاهش رو به رو بوده و موسسه مذکور می نویسد که این بازه زمانی ۲۴ ماهه، طولانی ترین دوره تنزل تقاضا در تاریخ این محصولات بوده است.

Gartner می نویسد: «PC دیگر یک دستگاه اولویت دار برای کاربران نیست و به همین دلیل، آنها نیازی به آپدیت کردن مداوم آن نمی بینند. گاهی برخی افراد اصلا به آپدیت کامپیوتر شخصی خود فکر هم نمی کنند.»

در بیشتر موارد، موبایل برای یک کاربر از اولویت برخوردار است. موبایل ها در حال حاضر به قدری قدرتمند شده اند که می توانند در انجام برخی از امور ساده، پا به پای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ پیش رفته و آنها را با سادگی بیشتری انجام دهد. این در حالیست که تبلت ها هم این روزها قدرتمندتر و پویاتر از هر زمان دیگر شده اند.

gartner_pc_shipments_q3_2016

همانگونه که در لیست فوق مشاهده می کنید، لنوو با کاهش تقاضای تک درصدی مواجه بوده در حالی که اچ پی، دل و ایسوس موفق شده اند افزایش فروش بسیار کمی داشته باشند. در این بین اپل و ایسر با کاهش تقاضای دو رقمی مواجه شده اند.

idc_pc_shipments_q3_2016

به نظر نمی رسد که به طور کلی، راه برگشتی برای بازار کامپیوترهای شخصی قابل تصور باشد. البته این بازار از سال گذشته در حال مشاهده دگرش بزرگی است و این روزها بیشتر سازندگان کامپیوترهای رومیزی، همانگونه که مایکروسافت تمایل دارد به ساخت کامپیوترهای هیبریدی روی آورده اند.

در این میان گارتنر اشاره می کند که کروم بوک های گوگل را در آمار خود به عنوان کامپیوتر شخصی به شمار نیاورده اما این محصولات با افزایش تقاضا رو به رو بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Shokoohi Rad
    Mohammad Shokoohi Rad | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

    از ابتدای پیدایش PC T یک وسیله برای انجام امور مختلف بود که یه کاربر عادی میتونست باهاش به راحتی کار بکنه.

    در زمانی که هنوز اسمارت فونهای امروزی هنوز بوجود نیومده بودن حتی برای کاربرانی که قصد استفاده ی مالتی مدیا و آرشیو کردن فایلها داشتن PC‌بهترین گزینه بود، با گسترش لپ تاپ خیلی ها بعد از اولین PC به سمت لپ تاپ ها رفتن چون هم قابلیت حمل داشت و هم همون امکانات رو با اندکی قدرت کمتر در اختیارشون قرار میداد. و در نهایت موبایل و تبلت به عنوان اولین انتخاب کاربرانی که قصد استفاده ی غیر حرفه ای از پردازش کامپیوتری رو داشتن بدل شد.

    نمی تونیم بگیم دنیای PC‌رو به زوال میره و یا کاربرانش کمتر میشن، بلکه دنیای PC داره خالی از کاربران غیر تخصصی میشه که از اول هم نباید در این دنیا قرار میگرفتن ( اما به دلیل محدودیت تکنولوژی در دوزگاران گذشته مجبور به ورود در دنیای کامپیوتر های شخصی بودن ) و فقط افرادی که واقعا قصد استفاده ی حرفه ای دارن توی دنیای PC‌باقی میمونن.

    • Amir_Hatami
      Amir_Hatami | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

      che comment ghashangi gozashti, hal kardam

    • A Sky full of Stars
      A Sky full of Stars | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

      چه عجب خیلی وقت بود یه کامت درست حسابی نخونده بودیم تو دیجیاتو :)

  • Shahab Ganjavi
    Shahab Ganjavi | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

    پی سی یه حس و حال دیگه ای داره. پشتش که میشینی احساس قدرت و امنیت میده، انگار پشت تانک نشستی

مطالب پیشنهادی