ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از کنترلری برای هدست HTC Vive که امکان تعامل با اشیای مجازی را فراهم می کند

روز گذشته کنفرانس Steam Dev Days کمپانی Valve در سیاتل برگزار شد و این کمپانی نام آشنای صنعت بازی های ویدیویی، از سخت افزاری جدید برای هدست واقعیت مجازی Vive رونمایی کرده است. اگرچه هیچ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

روز گذشته کنفرانس Steam Dev Days کمپانی Valve در سیاتل برگزار شد و این کمپانی نام آشنای صنعت بازی های ویدیویی، از سخت افزاری جدید برای هدست واقعیت مجازی Vive رونمایی کرده است. اگرچه هیچ خبری به صورت رسمی در رابطه با این سخت افزار جدید تایید نشده، اما مراجعه کنندگان کنفرانس ولو، تصاویری از نسخه آزمایشی کنترلری منتشر کرده اند که می تواند بسیاری از محدودیت های فعلی واقعیت مجازی را کنار بزند.

بزرگترین تفاوت کنترلرهای جدید ولو با سخت افزارهای پیشین، امکان تشخیص باز و بسته شدن دست کاربر است؛ بنابراین امکان تعامل با اشیای مجازی برای کاربر فراهم می آید. در حال حاضر کنترلرهای Vive قادر به انجام حرکات مختلف به کمک دکمه ای در پشت هستند اما این قابلیت چندان مخاطب را در تجربه واقعیت مجازی درگیر نمی کند. ناگفته نماند که کنترلرهای Touch آکیلس نیز به شکل مشابهی قادر به شبیه سازی حرکات طبیعی دست روی هدست ریفت هستند.

Cumtb7VUkAEuWNn-w600

براساس تصاویر منتشر شده، به نظر می رسد که کنترلر ولو به گونه ای طراحی شده تا روی کف دست مخاطب قرار گیرد که پوئنی مثبت در برابر آکیلس تاچ به شمار می رود. نسخه پروتوتایپ کنترلر جدید Vive از سنسورهای مختلفی تشکیل شده که احتمالاً عملکردی مشابه سیستم دنبال کردن حرکات Lighthouse هدست وایو دارند.

اگر به خوبی با کمپانی ولو و سیاست های آنها آشنایی داشته باشید، مطمئناً حدس زده اید که تا به این لحظه سخنی درباره تاریخ عرضه کنترلر جدید به میان نیامده است. ولو معمولاً تا پیش از دریافت بازخورد توسعه دهندگان و ساخت محصول نهایی، اطلاعات زیادی با مشتریان به اشتراک نمی گذارد و فعلاً همین رویه با کنترلرهای جدید نیز دنبال شده است.

CumtcvlUkAAzADg-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی