ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورسیکلت عجیب ب ام و Vision Next 100 معرفی شد

در طول امسال گروه ب ام و با معرفی کانسپت های Vision Next 100 با برندهای مینی، رولزرویس و ب ام و پیش نمایشی از آینده حمل و نقل در سال های آینده نه چندان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

در طول امسال گروه ب ام و با معرفی کانسپت های Vision Next 100 با برندهای مینی، رولزرویس و ب ام و پیش نمایشی از آینده حمل و نقل در سال های آینده نه چندان دور را ارئه کرده است.

این سه کانسپت اگر چه برندهای مختلفی دارند، اما در باطن یکسان بوده و با تمرکز بر روی رانندگی خودکار طراحی و توسعه یافته اند. به تازگی عضو جدیدی به خانواده Vision Next 100 اضافه شده که به جای چهار چرخ، دو چرخ داشته و جزو موتورسیکلت های این کمپانی محسوب می شود.

BMW NEXT-15

این کانسپت رادیکالی دو چرخ که بیشتر شبیه نمونه های حاضر در فیلم های تخیلی است، تصورات بنیادین از یک موتورسیکلت را تغییر داده و گویی آینده را به حال آورده است.

BMW NEXT-1

ب ام و با این کانسپت بیشتر بر روی ایمنی، عدم آلایندگی، مکانیسم ها و تجربه موتورسواری تمرکز کرده و تصویری از موتورسیکلت های آینده را تجسم کرده است.

BMW NEXT-13

کانسپت جدید ب ام و نسبت به سایر نمونه ها به دلایل متعدد کاملا متمایز است؛ برای مثال فریم آن انعطاف پذیر بوده و با تغییر شکل بدنه امکان چرخش فرمان میسر می شود.

BMW NEXT-5

در سیستم فرمان و تعلیق این موتورسیکلت هیچ مفصل و بلبرینگی استفاده نشده؛ همچنین در ساختار آن هیچ ضربه گیر، کمک فنر و بازویی دیده نمی شود که در نوع خود بی نظیر است.

BMW NEXT-3

دلیل این امر اینست که تایرها وظایف سیستم تعلیق را بر عهده گرفته و در تعامل با سیستم های کنترل کننده تعادل، حفظ چسبندگی و کنترل پایداری از واژگون شدن موتورسیکلت جلوگیری می کنند.

BMW NEXT-14

از آنجایی که واژگونی این موتورسیکلت به امری تقریبا غیرممکن تبدیل شده است، ب ام و عقیده دارد که موتورسوار به کلاه کاسکت و محافظ نیاز ندارد.

BMW NEXT-6

بجای این تجهیزات، یک عینک هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات چشم و یک لباس ویژه طراحی شده است. بر روی شیشه این عینک هوشمند اطلاعاتی درباره مسیر، وضعیت وسیله نقلیه و سیستم های کمکی نمایش داده می شود.

BMW NEXT-10

چنانچه بازی هایی مثل فورزا موتور اسپورت را تجربه کرده باشید، حتما تنظیمات مربوط به نمایش اطلاعات در نقاط دلخواه صفحه را دیده اید. عینک هوشمند ب ام و نیز به این قابلیت مجهز بوده و می تواند اطلاعات لازم را در نقاط تعیین شده نمایش دهد.

BMW NEXT-9

جالب اینکه حتی در برخی مواقع موتورسوار می تواند با حرکات چشم خود، دستوراتی را به موتورسیکلت خود صادر کند.

لباس طراحی شده نیز قابلیت های منحصر بفردی دارد؛ از جمله اینکه می تواند در مواقع نیاز بدن موتورسوار را خنک یا گرم نگه دارد؛ همچنین در ناحیه گردن این لباس، بالشتک هایی وجود دارند که هنگام رانندگی در سرعت های بالا با هوا پر شده و راحتی بهتر و بیشتری برای گردن موتورسوار فراهم می کنند.

BMW NEXT-8

BMW NEXT-11

BMW NEXT-2

BMW NEXT-12

ادگار هاینریش سر طراح ب ام و موتورراد درباره مفهومی که باعث خلق این موتورسیکلت استثنایی شده گفته: "موتورسواری در واقع گریز از اضطراب های روزانه است. لحظه ای که شما بر روی موتورسیکلت خود می نشینید، دیگر کاملا آزاد هستید. موتورسیکلت شما همان فرار بزرگ است."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • _sad_
    _sad_ | ۲۳ مهر ۱۳۹۵

    به اینده ی فیلم های علمی تخیلی نزدیک میشویم

    • محمد الیاسی
      محمد الیاسی | ۲۳ مهر ۱۳۹۵

      نزدیک میشننننن...

  • سینا ز
    سینا ز | ۲۳ مهر ۱۳۹۵

    ?

  • mahyar_torabi
    mahyar_torabi | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

    فرار بزرگ ! این طراح باید بیاد ایران سوار این سی جی 125 گوجه ای رنگ ها بشه که فرمونشو خودشون خرگوشی کردن اونوقت دوباره برگرده به میز طراحی و یه چیز کاربردی بسازه?

  • amir
    amir | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

    عجب چیزیه واقعا

مطالب پیشنهادی