ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در لیگ آو لجندز؛ Tristana The Yordle Gunner

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.

با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.

لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.

Tristana, The Yordle Gunner

dragontrainertristanafinal_1920-w600

سلامتی: 543 واحد در لول یک، 1937 واحد در لول هجده

بازیبابی سلامتی: 6.19 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 17.2 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده

مانا: 257 واحد در لول یک، 791 واحد در لول هجده

بازیبابی مانا: 7.21 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 14.9 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده

مقاومت در برابر آسیب فیزیکی: بر حسب لول، بین 22 الی 73

مقاومت در برابر آسیب جادویی: 30

قدرت آسیب رسانی ضربات عادی: 57 واحد در آغاز بازی، 97.9 واحد در لول هجده

سرعت ضربه زنی: 0.656

سرعت حرکت: 325 واحد در هر ثانیه

درباره تریستانا

Tristana_Splash_2-w600

Marksman یا ADC هیرو دور بردی است که وظیفه کری کردن بازی را بر عهده دارد. این گونه هیرو ها بیشتر به ضربات عادی شان برای آسیب رسانی تکیه می کنند و اگر بتوانند در اوایل بازی به خوبی فارم کنند، در فاز های انتهای بازی شدید قدرتمند خواهند شد. به همین دلیل هم این هیرو ها را کری می نامند، زیرا که آن ها وظیفه خطیر به پیروزی رساندن تیم شان را بر دوش دارند.

کری ها به طور کلی بسیار آسیب پذیرند. درست است که قدرت ضربات شان بالا است، اما اگر گیر حریف بیافتند کار شان بسیار سخت می شود. این هیرو ها اغلب نیاز به مکانیزمی برای فرار از موقعیت های خطرناک دارند تا بتوانند زنده بمانند و خود را به فایت ها برسانند. کری در تیم فایت ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند و عدم حضورش تیم را فلج خواهد کرد.

Tristana بی شک یکی از قدرتمند ترین هیرو های ADC است که می تواند در کسری از ثانیه آسیب سنگینی را به حریفانش وارد کند. برد ضرباتش هم در قیاس با سایر هم نوعانش بالاست و ابزاری هم برای فرار از موقعیت های خطرناک دارد. به همین دلیل وی می تواند در فاصله ای امن از سایر هیرو ها در تیم فایت ها نقش خود را ایفا کند.

نقاط قوت

تریستانا قادر است که لین را به سرعت به جلو پوش دهد. قابلیت های وی سریعا مینیون ها را از پای درخواهند آورد و تاور ها را هم آب می کنند. برد ضربات عادی وی در طول بازی به مرور زیاد می شود و در انتهای بازی به بیشترین مقدار خود می رسد. وی می تواند بخشی از سرعت ضربه زنی مورد نیازش را از طریق قابلیت هایش تامین کند. اما مهم تر از همه، وی هیرو ای نسبتا پرتحرک است. بنابراین می تواند از مخمصه ها بگریزد و یا به سرعت خود را به فایت برساند.

  • برخی از قابلیت های تریستانا آسیب منطقه وارد می کنند. به همین دلیل هم وی می تواند خیلی سریع مینیون های حریف را از سر راهش بر دارد و لین را به جلو هدایت کند. تاور ها هم از دست قابلیت های وی در امان نخواهند بود و خیلی زود سقوط خواهند کرد. تریستانا می تواند به سرعت لین را به بیس حریفانش نزدیک کند.
  • برد ضربات عادی تریستانا در طول بازی به مرور افزایش خواهد یافت. هر چه برد ضربات عادی هیرو ای بیشتر باشد، وی می تواند در فاصله امن تری بازی کند. به همین دلیل هم تریستانا می تواند در نقطه مطمئنی بایستد و از همان جا به تیمش یاری برساند. هیرو های حریف به طور کلی در تیم فایت ها باید روی ADC تمرکز کنند، اما برد ضربات تریستانا زیاد است و آن ها به سختی می توانند خود را به او برسانند.
  • هیرو های ADC کم جانند و اگر تحرک کافی نداشته باشند، سریع از پای در می آیند. خوشبختانه قابلیت های تریستانا به وی اجازه فرار از موقعیت های خطرناک را خواهند داد. همچنین قابلیت آلتیمیت وی که بعدا در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد، حریف را به عقب می راند تا تریستانا شانس فرار داشته باشد.
  • قدرت آسیب رسانی تریستانا در اواخر بازی بسیار زیاد خواهد شد و از آن جایی هم که وی می تواند از طریق قابلیت هایش سرعت ضربه زنی خود را افزایش دهد، وی در اواخر بازی به چمپیونی مرگ بار تبدیل خواهد شد. تصور کنید که ترکیب قدرت آسیب رسانی بسیار سنگین، تحرک زیاد و برد بالا تا چه حد می تواند قدرتمند باشد!

نقاط ضعف

تریستانا چه بخواهد و چه نخواهد لین را به جلو پوش می دهد. شاید این ویژگی وی در اواسط و اواخر بازی بسیار مفید باشد، اما در لین اصلا خوب نیست! شما لین تان را به سمت تاور حریف پوش می دهید و خود را در خطر گنک شدن قرار خواهید داد. تریستانا به طور کلی در فاز ابتدایی بازی ضعیف است و ساپورتش باید خود را کاملا وقف وی کند. همانند هر ADC دیگری هم تریستانا به شدت به فارم وابسطه است و اگر نتواند لست هیت بگیرد کارایی خود را از دست خواهد داد.

  • تریستانا در ابتدای بازی ضعیف است و در نبرد با بیشتر هیرو های ADC بازنده خواهد بود. وی باید با احتیاط بازی کند و ساپورت وی هم باید تا حد ممکن از وی پشتیبانی به عمل بیاورد. در فاز لینینگ این چمپیون باید بیشتر بر روی گرفتن لست هیت تمرکز کند و از درگیری ها دور بماند تا بلکه بتواند در انتهای بازی قدرتمند شود.
  • یکی از ابیلیتی های تریستانا باعث می شود که هر بار که وی به واحدی لست هیتی وارد کند، آن واحد منفجر شود و به واحد های اطرافش آسیب برساند. این سناریو موجب می شود که در لین، لست هیت های شما به مینیون های اطراف هم آسیب وارد کند و لین خواه ناخواه به سمت تاور حریف متمایل شود. حتما در اطراف لین تان وارد بکارید تا از دست جانگلر تیم حریف در امان باشید.
  • در صورت استفاده نادرست از قابلیت های تریستانا، به شدت تنبیه خواهید شد. برای مثال اگر از آلتیمیت تان برای وارد کردن آسیببه حریف استفاده کنید، ممکن است که جانش را نجات دهید و یا گاهی ابیلیتی پرش تریستانا وی را در موقعیت های خطرناکی قرار خواهد داد که راه بازگشتی از آن ها وجود ندارد.
  • همانند هر ADC دیگری، تریستانا به شدت به آیتم ها وابسطه است. اگر نتواند آیتم های مورد نیازش را هر چه زودتر جور کند، بی مصرف خواهد شد. زیرا که وی بیشتر به ضربات عادی اش برای آسیب رسانی تکیه می کند و قدرت این ضربات هم فقط و فقط با آیتم های هجومی افزایش خواهند یافت.

قابلیت ها

tristana-draw-a-bead-w600

Draw a Bead: هر بار که لول تریستانا یکی بالاتر می رود، این قابلیت پسیو برد ضربات عادی و قابلیت های او را 7 واحد افزایش می دهد. در لول یک، ضربات عادی تریستانا بردی معدل 550 واحد دارند , در لول 18 این برد به 669 واحد خواهد رسید.

Screen172-w600

  • آن چه که موجب شده تریستانا یکی از قدرتمند ترین ADC های بازی باشد، همین ابیلیتی پسیو است. توضیح دادیم که چگونه برد بالا باعث می شود که تریستانا بتواند در فاصله امنی از هیرو های حریف قرار بگیرد و در تیم فایت ها مشارکت کند. هنگامی که تریستانا به لول 16 می رسد، برد ضربات عادی اش از تمامی ADC ها بیشتر می شود.
  • لازم به ذکر است که این پسیو فقط برد ضربات عادی تریستانا را افزایش نمی دهد و سایر قابلیت های وی هم از این پسیو بهره مند خواهند شد، در نتیجه این امکان برای تریستانا مهیا می شود تا بتواند از فاصله های دورتر قابلیت هایش را به کار بگیرد.
  • نکته جالب این جا است که با رسیدن به لول 16، برد ضربات عادی تریستانا آن قدر افزایش خواهد یافت که وی می تواند از پشت دیوار عقبی گودال بارون نشور به این هیولا ضربه بزند! اگر تیم حریف تصمیم گرفته که نشور را سلاخی کند، می توانید پشت دیوار عقبی گودال این هیولا بایستید و در درون گودال وارد بکارید. با یه ضربه به موقع، این شانس را خواهید داشت که بارون را برای تیم تان بدزدید.

tristana-rapid-fire-w600

Rapid Fire: با فعال سازی این قابلیت سرعت ضربه زنی تریستانا به مدت 5 ثانیه افزایش خواهد یافت. این افزایش سرعت ضربه زنی بسته به سطح این قابلیت دارد. در سطح یک این قابلیت سرعت ضربه زنی را 30 درصد افزایش می دهد و با هر بار ارتقا سطح، نرخ افزایش 20 درصد بیشتر می شود.

Screen170-w600

  • با فعال سازی این قابلیت، DPS تریستانا شدیدا افزایش خواهد یافت. DPS یا Damage Per Second به معنی قدرت آسیب رسانی در هر ثانیه است و طبیعتا با افزایش سرعت ضربه زنی DPS هم بیشتر می شود. این قابلیت را در تیم فایت ها، هنگامی که بر روی اهداف مهم تر تمرکز کرده اید به کار ببرید تا حریف تان سریعا از پای در بیاید.
  • این قابلیت تنها برای مدت کوتاهی فعال است، بنابراین باید بهترین بهره را از آن ببرید. هنگامی این قابلیت را فعال کنید که انیمیشن ضربه زنی تریستانا در حال اجرا است، یعنی درست پیش از این که گلوله از سلاح وی شلیک شود. البته این مهارت نیاز به تمرین زیاد دارد، اما پس از مدتی دست تان راه می افتد.
  • اگر فکر می کنید که همین تک ابیلیتی برای افزایش سرعت ضربه زنی تریستانا کافی است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. اگر سرعت ضربه زنی پایه تان کم باشد، این ابیلیتی هم کمک چندانی به شما نمی کند. باید حتما از طریق آیتم ها سرعت ضربه زنی تان را افزایش دهید و از این ابیلیتی به عنوان یک مکمل در شرایط حساس استفاده کنید.

tristana-rocket-jump-w600

Rocket Jump: با فعال سازی این قابلیت، تریستانا به نقطه مشخص شده توسط بازیکن خواهد پرید. هر واحدی که در نزدیکی نقطه فرود وی باشد آسیب خواهد دید و از سرعت حرکتش 60 درصد کم می شود. هر بار که تریستانا یکی از هیرو های حریف از پای در آورد و یا ابیلیتی Explosive Charge را منفجر کند، کول داون این قابلیت صفر خواهد شد.

Screen167-w600

  • پسیو تریستانا و این قابلیت هستند که به تریستانا معنا می بخشند و وی را از سایر هیرو های ADC متمایز می کنند. کافی است که بازی های تریستانا در سطح های بالا و یا مسابقات جهانی را تماشا کنید تا به یک الگو ثابت برسید. این هیرو مدام با استفاده از این قابلیت به جایگاه های مختلف از زمین بازی می پرد، با تکیه بر برد بالایش حریفانش را از پای در می آورد و سپس به سمتی دیگر پرواز می کند.
  • سه استفاده کلی از این قابلیت وجود دارد و اولین آن ها فرار از شرایط بحرانی است. اگر تیم حریف غافل گیر تان کرده، در صورتی که در لین گنک شده اید و یا اگر تیم فایت را باخته اید و می خواهید جان تان را نجات دهید، باید در بروید. این قابلیت دقیقا در خدمت همین نیاز های شما است. دقت کنید که می توانید با استفاده از این قابلیت به پشت دیوار ها بپرید تا از چشم حریفان پنهان شوید.
  • اما بالعکس، گاهی باید خودتان را هرچه سریع تر به فایت برسانید و یا در برخی شرایط هم نیاز پیدا خواهید کرد که از زاویه دیگری به تیم حریف حمله کنید. برای مثال اگر تیم فایت شروع شده و فاصله شما با تیم تان زیاد است، می توانید با این قابلیت سریع خود را به فایت برسانید یا اگر در طول نبرد تمرکز اعضای حریف بر روی شما متمرکز شده، با این قابلیت به پشت تانک های تیم تان بپرید و از همان جا شروع به حمله کنید.
  • اگر که حریف با سلامتی کمی در حال فرار است، می توانید با این قابلیت تان خود را به او برسانید و کارش را تمام کنید. البته باید مطمئن شوید که تیم رقیب برای تان تله نچیده، زیرا که ممکن است ناگها درست وسط 4 عضو دیگر حریف سر در بیاورید! دقت کنید که اگر موفق به کشتن حریف شوید، کول داون این قابلیت مجددا صفر خواهد شد و می توانید با استفاده از آن به عقب بازگردید.
  • بسیاری از بازیکنان جنبه آسیب رسانی این قابلیت رابه کلی فراموش می کنند، اما به هر حال می توان از قدرت آسیب رسانی منطقه ای این ابیلیتی برای کشتن سریع مینیون ها و پوش دادن لین استفاده کرد، زیرا که آسیب این قابلیت از نوع منطقه ای است و به تمامی واحد هایی که در نزدیکی محل فرود تریستانا قرار دارند ضربه می زند.

tristana-explosive-charge-w600

Explosive Charge: پسیو: هر واحدی که به دست تریستانا کشته شود، منفجر خواهد شد و به واحد های اطرافش آسیب خواهد رساند.

اکتیو: تریستانا ماده ای منفجره را بر روی واحد یا برج مد نظرش قرار خواهد داد که این ماده بعد از 4 ثانیه منفجر می شود و به دشمنان اطراف آسیب جادویی وارد می کند. اگر این ابیلیتی بر روی برج استفاده شود، شعاع انفجار دو برابر خواهد بود. تا سقف 4 ضربه، هر یک از ضربات عادی تریستانا قدرت آسیب رسانی این انفجار را 30 درصد قوی تر می کنند. پس از ضربه 4 ام، آسیب ناشی از انفجار به 120 درصد خواهد رسید و ماده منفجره هم درجا می ترکد.

Screen168-w600

  • پسیو این ابیلیتی است که موجب می شود تریستانا، خواه ناخواه لینش را پوش بدهد. هر یک از لست هیت های ها شما به واحد های اطراف هم آسیب وارد خواهند کرد. بنابراین مینیون های شما سریع تر از مینیون های دشمن از پای درخواهند آمد و لین به سمت تاور حریف متمایل می گردد.
  • اما دقیقا همین ابیلیتی است که تریستانا را به پوشری قدرتمند تبدیل می کند. کافی است که ماده منفجره را بر روی یکی از مینیون های لین قرار دهید و با ضربه زدن به او، قدرت انفجار ماده را بیشتر کنید. این ابیلیتی باعث می شود که تریستانا بتواند به راحتی برج ها را نابود است، زیرا که می توان آن را روی تاور ها هم به کار گرفت.
  • هر چند که این قابلیت در لول های پایین آن قدر ها هم قوی نیست، اما در اواسط بازی که سطحش بالا می رود و تریستانا هم اولین آیتم های مورد نیازش را می خرد، قدرت آسیب رسانی اش به شدت بالا می رود. به لطف این ابیلیتی تریستانا می تواند ADC حریف را خیلی سریع از پای در بیاورد.
  • در تیم فایت ها، ماده منفجره را بر روی مهم ترین عضو تیم حریف که در اغلب شرایط ADC است بیاندازید، سپس Rapid Fire را فعال کنید و به وی ضربه بزنید. پس از 4 ضربه این ماده منفجر خواهد شد و آسیب سنگینی به وی و تمامی هم تیمی هایش که در نزدیکی او قرار دارند وارد می کند.

tristana-buster-shot-w600

Buster Shot: تریستانا گلوله توپی را به سمت واحد مشخص شده توسط بازیکن حواله می کند. به آن واحد هم آسیب جادویی وارد شده و هم وی و اطرافیانش به عقب پرتاب می شوند. این قابلیت آلتیمیت کاربرد های بسیاری دارد که در ادامه برخی از آن ها را توضیح خواهیم داد.

Screen171-w600

  • سناریو اول، فرار است. فرض کنید که سلامتی تان کم است و حریف به دنبال تان افتاده. اگر نمی توانید با استفاده از سایر قابلیت های تان از مهلکه جان سالم به در ببرید، می توانید آلتیمیت تان را به حریف شلیک کنید تا وی به عقب پرت شود. فاصله تان آن قدر می شود که حریف از تعقیب کردن شما دست خواهد کشید. به همین شیوه می توانید هم تیمی های تان را هم از مخمصه فراری دهید.
  • شرایطی را مجسم کنید که در حال مبارزه تک به تک با ADC دیگری هستید. اغلب ADC ها برد ضربات شان از شما بسیار کمتر است. می توانید با این آلتمیت آن ها را به عقب پرتاب کنید. در این صورت شما از برد ضربات عادی او خارج خواهید شد، در حالی که حریف تان هنوز در برد ضربات عادی شما قرار دارد. در حالی که وی سعی می کند به شما نزدیک شود، قادر خواهید بود که آسیب قابل ملاحظه ای را به او وارد کنید.
  • طبیعتا، می توانید از این قابلیت برای وارد کردن ضربه نهایی به هیرو ها هم استفاده کنید. اما باید بسیار مواظب باشید. این ابیلیتی فقط آسیب جادویی وارد می کند و قدرت آسیب رسانی اش هم با آیتم های تان افزایش نمی یابد. اگر که حریف تان با این قابلیت کشته نشود، به عقب پرتاب خواهد شد و از چنگ تان خواهید گریخت.

آیتم ها

آیتم های آغازین

Doran's_Blade_item

Doran’s Blade هم خصلت های هجومی تان را تقویت می کند، هم خصلت های تانکی تان را. این آیتم به شما 3 درصد لایف استیل می بخشد، سلامتی تان را 80 واحد تقویت می کند و فدرت ضربات تان را 8 واحد افزایش می دهد. با توجه به این که فاز لینینگ تریستانا بسیار ضعیف است، سلامتی اضافه و لایف استیل به شما کمک می کنند که بیشتر در لین دوام بیاورید.

Health_Potion_item

در ابتدای بازی می توانید یک عدد Health Potion هم خریداری کنید. خودتان کاربرد این معجون را به خوبی می دانید. این آیتم 150 واحد از سلامتی تان را در طی 15 ثانیه احیا می کند. هر گاه سلامتی تان از حدی کمتر شد این معجون را مصرف کنید.

آیتم های پایه ای

b-f-sword-w600

تریستانا ADC است و برای تقویت قدرت آسیب رسانی ضربات عادی و قابلیت های هجومی اش نیاز به آیتم هایی دارد که خصلت Attack Damage او را بهبود می بخشند.یکی از ضروری ترین آیتم های برای هر ADC ای آیتمی است به نام B.F. Sword که در ادامه بازی به آیتم های متعددی ارتقا می یابد. ایتم آیتم که ارزشی معادل 1300 گلد دارد، قدرت ضربات شما را 40 واحد افزایش می دهد به اندازه ای فارم کنید که بتوانید در اولین بازگشت تان از لین به بیس این آیتم را خریداری کنید.

pickaxe-w600

یکی دیگر از آیتم های اولیه ای که Attack Damage مورد نیاز شما را تامین می کند، Pickaxe است. این آیتم 25 واحد به قدرت ضربات شما می افزاید و 875 گلد هم قیمت دارد. طبیعتا خرید B.F Sword به این آیتم ارجحیت دارد، اما اگر در اولین بازگشت تان به بیس پول خرید آیتم گران تر را ندارید، به Pickaxe بسنده کنید.

این دو در ادامه به یکی از اصلی ترین آیتم های شما ارتقا می یابند که در بخش های بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد. اما فعلا نیاز نیست که این دو را ارتقا دهید، به سراغ سایر آیتم های مهم تر بروید و هر وقت که تمامی آیتم های اولیه مورد نیاز تان را تهیه کردید، B.F. Sword و Pickaxe را با هم ترکیب کرده و ارتقا شان دهید.

boots_of_speed

هنگامی که حداقل یکی از این دو آیتم را تهیه کردید، باید به سراغ Boots of Speed بروید. هر چمپیونی باید سرعت حرکتش را از طریق کفش ها افزایش دهد تا قدرت مانور دهیش در میدان نبرد افزایش یابد. بدون کفش، هم از نبرد ها جا خواهید ماند، هم حریفان تان راحت تر خودشان را به شما خواهند رساند.

zeal-w600

Zeal آیتمی است به قیمت 1300 گلد که هم سرعت ضربه زنی تان را 15 درصد افزایش می دهد و هم موجب می شود که هر ضربه تان با شانس 20 درصد آسیب کریتیکال وارد کند. علاوه بر این ها این آیتم سرعت حرکت تان را هم 5 درصد بیشتر می کند. همان طور که گفتیم تریستانا باید سرعت ضربه زنی اش را از طریق آیتم ها افزایش دهد و Zeal هم این نیاز او را برآورده می کند. Zeal در ادامه به آیتم های اصلی تریستانا ارتقا خواهد یافت.

آیتم های اصلی

infinity-edge-w600

B.F. Sword و Pick Axe به Infinity Edge ارتقا می یابند. این آیتم اتک دمیج تان را 70 واحد تقویت می بخشد، شاکس کریتیکال بودن ضربه های عادی تان را 20 درصد بیشتر می کند و آسیب ناشی از ضربه های کریتیکال را هم از 200 درصد به 250 درصد افزایش می دهد. این آیتم یکی از ضروری ترین آیتم ها برای اغلبADC ها است.

اما Zeal یا به Rapic Firecannon ارتقا می یابد، یا به Statik shiv. این که کدام یک از این آیتم ها را بخرید، بسته به سبک بازی و نیازمندی های تان دارد. ما در این مقاله کاربرد هر دو این آیتم ها را توضیح می دهید و انتخاب را به شما واگذار می کنیم. البته دقت کنید که در صورت تمایل می توانید هر دو آیتم را هم خریداری کنید!

rapid-firecannon-w600

Rapic Firecannon سرعت ضربه زنی تان و شانس کریتیکال بودن هر ضربه تان را 30 درصد افزایش می دهد و سرعت حرکت تان را 5 درصد بیشتر می کند. این آیتم قابلیت پسیوی دارد که با حرکت کردن بازیکن در زمین بازی شارژ می شود. بعد از طی شدن مسافت مشخصی، میزان شارژ این پسیو به 100 درصد می رسد و انرژی ضربه بعدی بازیکن افزایش می یابد. این انرژی به فرم برد بیشتر است. در واقع قابلیت پسیو این آیتم، برد ضربه های شارژ شده را 35 درصد افزایش می دهد. یعنی شما را قادر می سازد که از فاصله ای دورتر، بدون آن که نیاز باشد بیش از حد به تیم حریف نزدیک شوید و خود را به خطر بی اندازید، به هدف تان حال چه برج باشد، چه مینیون و چه هیرو ضربه بزنید. ضربه های شارژ شده بین 50 تا 160 واحد آسیب اضافه (بر حسب لول بازیکن) هم به هدف وارد می کنند.

statikk-shiv-w600

Statik Shiv هم سرعت ضربه زنی تان را 35 درصد بهبود می بخشد و موجب می شود که هر ضربه تان با احتمال 30 درصد بیشتر از نوع کریتیکال باشید. سرعت حرکت تان را هم 5 درصد افزایش می دهد. نحوه فعال شدن قابلیت پسیو این آیتم مشابه با برادرش است. این پسیو با حرکت کردن بازیکن در زمین شارژ می شود و هر گاه شارژش به 100 رسید انرژی ضربه بعدی تریستانا افزایش خواهد یافت. این انرژی به ضربه های شارژ شده قدرت الکترونیکی می بخشد و به 5 واحدی که در اطراف واحد مورد اصابت شلیک شارژ شده قرار گرفته اند، آسیب جادویی بین 50 تا 120 واحد وارد می کند. این آیتم برای وارد کردن آسیب منطقه ای به چندین هدف بسیار مناسب است و در تیم فایت ها، هنگامی که هیرو های حریف نزدیک هم قرار گرفته اند به کار می آید.

اما احتمالا اکثر شما گمان خواهید کرد که انتخاب میان این دو کاری ندارد. Rapid Firecannon هم قدرت بیشتری به همراه دارد و هم برد تان را افزایش می دهد، در حالی که SS تنها آسیب منطقه ای وارد می کند. آن چه که باید در نظر داشته باشید این است اگر ضربه شارژ شده شما، اگر بر حسب اتفاق از نوع کریتیکال هم باشد، یعنی دو برابر حد معمول آسیب وارد کند، آسیب اضافه Rapid Firecannon بر خلاف Statik Shiv دو برابر نمی شود. به عبارتی آسیب اضافه Statik Shiv ممکن است به 100 تا 240 واحد هم افزایش یابد.

سایر آیتم هایی که برای تریستانا تهیه خواهید کرد، شانس کریتیکال بودن ضربه های او را به طرز قابل توجهی افزایش خواهند داد. آیتم های اصلی تان حداقل این شانس را به 50 درصد خواهند رساند و در انتهای بازی ممکن است هر ضربه تان با شانس 80 درصد یا بیشتر از نوع کریتیکال باشد، در نتیجه با استفاده از Statik Shiv می توان آسیبی بسیار سنگینی را به صورت همزمان به 5 هدف وارد کرد. بنابراین گرچه برد اضافه شلیک های شارژ شده Rapid Firecannon بسیار کارآمد است، اما در بعد آسیب رسانی، Statik Shiv از Rapid Firecannon بهتر عمل می کند. انتخاب با شما است. بر حسب سلیقه یکی از این آیتم ها را خریداری کنید.

اولویت شما باید ابتدا خرید Infinity Edge باشید و سپس یکی از آیتم های Statik Shiv یا Rapic Firecannon. اما اگر که پول کافی برای خرید Infinity Edge را ندارید، Zeal را به آیتم رده بالا تر ارتقا دهید. اگر پول تان کفاف خرید این دو آیتم را هم نمی دهد Cloak of Agility تهیه کنید که سومین آیتم تشکیل دهنده Infinity Edge است.

کفش ها

berserkers-greaves-w600

بهترین آیتم برای افزایش قدرت آسیب رسانی هیرو های ADC در واحد ثانیه Berserker’s Greaves است، زیرا که این کفش به سرعت ضربه زنی هیرو می افزاید. بیشتر ADC ها این کفش را در طول بازی تهیه می کنند و تریستانا هم از این قاعده مستثنی نیست. از آن جایی که 35 درصد افزایش سرعت ضربه زنی بسیار بسیار برای تریستانا مفید است، توصیه می کنیم که همین کفش را در دستور خرید خود قرار دهید.

بعد از این آیتم ها باید به سراغ آیتم هایی بروید که به لایف استیل شما می افزایند. در اواخر بازی، شما باید بتوانید خارج از بیس هم به طریقی سلامتی از دست رفته تان را بازیابی کنید، بنابراین به آیتم های لایف استیل نیاز پیدا خواهید کرد. چند گزینه وجود دارد که شما باید بسته به شرایط بازی یکی را برگزینید.

the-bloodthirster-w600

Bloodthirster پدر خوانده خانواده لایف استیل است. بیشترین میزان لایف استیل را برای خریدارش با ارمغان می آورد و به طرز قابلا ملاحظه ای هم قدرت آسیب رسانی او را افزایش می دهد. Bloodthirster از بهترین آیتم های ممکن برای هر ADC ای است و تریستانا هم در 70 درصد بازی ها به همین آیتم لایف استیل بسنده خواهد کرد.

mercurial-scimitar-w600

Mercurial Scimitar به اندازه بلادترستر قدرتمند نیست، چه از بعد قدرت ضربات و چه از بعد لایف استیل. اما از قابلیت اکتیوی بهره می برد که قادر است افکت های Crown Control تیم حریف را خنثی سازد و همچنین به خریدارش Magic Resistance هم می بخشد. اگر حریفان تان مجهز به قابلیت های CC کشنده ای هستند که با اتکا به آن ها می توانند به راحتی بر شما غلبه کنند، باید به دنبال خرید این آیتم باشید.

سایر آیتم ها

با خرید این آیتم ها، دو جای خالی در اینونتوری تان باقی می ماند. می توانید باز هم سرعت ضربات تان و شانس کریتیکال بودن هر ضربه را افزایش دهید، می توانید بر روی آیتم های دفاعی متمرکز شوید و حتی قادر خواهید بود که باز هم Attack Damage تان را بهبود بخشید. در ادامه چند آیتم مفید را معرفی خواهیم کرد که باید بر حسب شرایط بازی، دو تای آن ها را انتخاب کنید.

last-whisper-w600

Last Whisper قدرت ضربات تان را 25 درصد افزایش می دهد و پسیوش باعث می شود که ضربات عادی تان 30 درصد از آرمور حریف را نادیده بگیرند. بنابراین این آیتم در شرایطی مفید است که اعضای تیم حریف، آرمور شان را تقویت کرده باشند. دقت کنید که Last Whsiper به دو آیتم دیگر ارتقا می یابد که باید با توجه به هیرو های مقابل تان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

lord-dominiks-regards-w600

مالک Lord Dominik’s regard به هیرو ای که ظرفیت نوار سلامتی اش از او بالاتر است آسیب بیشتری را وارد می کند. مکانیزم این آیتم به این شکل است که به ازای هر 50 واحد سلامتی اختلاف، 1.5 درصد به قدرت آسیب رسانی ضربات مالک لرد دامینیک افزود می شود. یعنی اگر سلامتی حریفی 500 واحد بیشتر از شما باشد، قدرت آسیب رسانی تان در برابر او 15 درصد افزایش می یابد.

mortal-reminder-w600

Mortal Reminder از قدرت منابع بازیابی سلامتی می کاهد، به این معنی که قابلیت های درمان کننده، سلامتی را به اندازه 40 درصد کمتر از حالت عادی بازیابی می کنند. این آیتم را در صورتی خریداری کنید که هیرو هایی چون Illaoi، ولدمیر و و سوراکا در برابر تان قرار داشته باشند. این ها می توانند سلامتی از دست رفته شان را به سرعت بازیابی کنند و شما را از پای در بیاورند.

phantom-dancer-w600

Phantom Dancer یکی دیگر از آیتم هایی است که از Zeal تشکیل شده. این آیتم هم همانند برادرانش سرعت ضربه زنی تان را 45 درصد افزایش می دهد، به شانس کریتیکال بودن ضربات تان 30 درصد می افزاید و سرعت حرکت تان را هم 5 درصد بیشتر می کند. قابلیت پسیو بسیار سودمندی هم دارد که موجب می شد ضربات عادی چمپیونی که آخرین بار به او آسیب وارد کردید، 12 درصد قدرت کمتری در برابر شما داشته باشند.

runaans-hurricane-w600

Runaan's Hurricane هم از Zeal تشکیل شده! مانند تمامی اعضای خانواده اش سرعت ضربه زنی تان را 40 درصد بهبود می بخشد و موجب می شود که هر ضربه تان با احتمال 30 درصد بیشتر از نوع کریتیکال باشید. سرعت حرکت تان را هم 7 درصد افزایش می دهد. قابلیت پسیو این آیتم باعث می شود که ضربات عادی تریستانا، به دو واحد نزدیک هدف او هم ضربه بزنند. یعنی یا این آیتم ضربات عادی وی سه گلوله شلیک خواهند کرد.

blade-of-the-ruined-king-w600

Blade of the Ruined King به شما 10 درصد لایف استیل می بخشد، سرعت ضربه زنی تان را افزایش می دهد و قدرت آسیب رسانی تان را تقویت خواهد کرد. قابلیت پسیو این آیتم موجب می شود که 6 درصد از سلامتی حریف به قدرت ضربات عادی تریستانا اضافه شود. برای مثال اگر ضربات عادی تان 200 واحد قدرت دارند و حریف تان در حال حاضر 1000 واحد سلامتی برای مانده، ضربات شما 260 واحد آسیب می رسانند. قابلیت اکتیو این آیتم برای 3 ثانیه 10 درصد از ظرفیت سلامتی (نه سلامتی) حریف تان را به قدرت ضربات عادی تان می افزاید، سلامتی تان را هم به همین اندازه احیا می کند و از سرعت حرکت حریف 25 درصد می کاهد. فرض کنید که ضربات عادی تان 200 واحد قدرت دارند. اگر ظرفیت سلامتی حریف تان 2000 واحد باشد، با فعال سازی این آیتم، قدرت ضربات تان به 400 واحد افزایش می یابد و با هر ضربه هم سلامتی تان 200 واحد احیا می شود.

guardian-angel-w600

Guardian Angel یک آیتم کاملا دفاعی است. هم آرمور تان را تقویت می کند، هم مجیک رزیستنس تان را. اگر هم که کشته شوید، قابلیت پسیو این آیتم دوباره زنده تان خواهد کرد. این ابیلیتی 5 دقیقه کول داون دارد. البته بهتر است که این آیتم را در آخرین اولیت تان قرار دهید. آن قدر ها هم آیتم مفیدی نیست. زیرا اگر که دوباره زنده شوید، با احتمال بسیاری بدون این که بتوانید کاری از پیش ببرید مجددا خواهید مرد!

قوانین کلی ADC ها

Orb Walking

Tristana_Splash_1-w600

به طور کلی انیمیشن ضربه زنی هیرو های ADC از دو بخش تشکیل شده، در پایان بخش اول گلوله شلیک می شود و در بخش دوم چمپیون سلاحش را آماده برای شلیک بعدی می کند. منظور از Orb Walking، حرکت کردن به جهت جلوگیری از اجرای بخش دوم انیمیشن ضربه زنی است.

هنگامی که هیرو های حریف از شما می گریزند و شما آن ها را تعقیب می کنید، باید همواره آنان را در برد ضربات عادی خود نگه دارید و در حین حرکت به سمت شان، به سوی آن ها شلیک کنید. حال پس از هر شلیک، اگر اجازه دهید که بخش دوم انیمیشن شما هم اجرا شود، وقت تان گرفته خواهد شد و فرصت فرار برای حریف تان مهیا می شود. پس باید به طریقی جلوی اجرا این انیمیشن را بگیرید.

کاری که باید بکنید، این است که بلافاصله پس از شلیک گلوله، به چمپیون تان فرمان دهید که حرکت کند.

در واقع این متد DPS شما را به حداکثر خواهد رساند. زیرا اگه منتظر بمانید تا بخش دوم انیمیشن ضربه زنی تان اجرا شود، حریف تان به احتمال بسیار بالا از برد ضربات عادی تان خارج خواهد شد و در نتیجه شما دیگر قادر نخواهید بود که به وی حمله نکنید. به عنوان کری ای که قرار است بیشترین آسیب ممکن را وارد کنید، باید حتما و حتما این مکانیزم را به کار ببرید.

می توانید هنگام فرار کردن از دست دشمن، از همین متد برای آسیب رساندن به حریف استفاده کنید. این مکانیزم Kitting نامیده می شود و همان طور که گفتیم مشابه Orb Walking است. یک ضربه عادی به رقیب بزنید، بلافاصله پس از شلیک گلوله به چپمپیون تان فرمان دهید که به سمت پایگاه تان بگریزد و این چرخه را دائم تکرار کنید.

اما Kitting یک مشکل بسیار اساسی دارد و آن هم Miss click است، یعنی کلیک اشتباه! فرض کنید که در راه گریختن از دست حریف تان هستید و می خواهیم با Kitting هنگام فرار به او ضربه بزنید. اما اگر اشتباها بر روی زمین کنار حریف تان کلیک کردید چه؟ چمپیون تان به سوی حریف حرکت خواهد کرد و خودش را به کشتن خواهد داد! مطمئن باشید که کلیک اشتباه، بار ها و بار ها برای شما پیش خواهد آمد.

Screen173

راه حل برطرف کردن این مشکل بسیار ساده است. کافی است در تنظیمات بازی در بخش Hotkeys، کلیدی را به فرمان Player Attack Move اختصاص دهید.اغلب بازیکنان این فرمان را روی کلید A تنظیم می کنند. اما فرق بین Attack Move و Move Click کلیک که در حالت عادی روی کلید سمت راست مشواره تان تنظیم شده چیست؟

اگه Kitting را با Move Click انجام دهید، همان طور که اشاره کردیم در صورت کلیک اشتباه به فنا خواهید رفت. اما اگر فرمان Attack Move را اشتباها بر روی زمین کنار پای حریف بزنید، چمپیون تان دیگر به سوی آن نقطه حرکت نخواهد کرد، بلکه همان طور که انتظار دارید، باز می گردد و به هیرو حریف ضربه می زند! اما چرا؟

اگر با فرمان Move Click چمپیون تان را به سوی نقطه ای از بازی حرکت دهید، وی مستقیما به سوی آن نقطه حرکت خواهد کرد و در آن جا خواهد ایستاد. اما اگر همین کار را با فرمان Attack Move انجام دهید، چمپیون تان باز هم به سمت آن نقطه حرکت خواهد کرد، اما اگر حریفی در سر راهش باشد، خواهد ایستاد و به او آسیب خواهد رساند. پس حتما و حتما هنگام Kitting از فرمان Attack Move استفاده کنید.

لین

Tristana_Splash_5-w600

فاز لینینگ یک سری مکانیزم های کلی دارد که اگر مقاله های پیشین ما را مطالعه کرده باشید به خوبی به آن ها اگاهید. اینجا هم نمی خواهیم با تاکید کردن روی اهمیت فارمینگ و لست هیت سرتان را درد بیاوریم. این ها مهارت هایی بسیار مهم و حیاتی هستند که نمی توان برای شان راهنما نوشت. شما باید با بازی کردن و کسب تجربه این مهارت ها را در خود تقویت کنید.

اما یک مسئله بسیار مهم در لین، Trade هایی است که میان دو ADC صورت می گیرد. Trade یکی از واژگان مهم در لغت نامه لیگ آو لجندز است و معنی تبادل آسیب را می دهد. فرض کنید که می خواهید حریف تان را اذیت کنید، به همین دلیل به وی نزدیک می شوید و یک ضربه به او می زنید، اگر وی هم در پاسخ به شما آسیب برساند، آن گاه Trade کرده اید.

آن چه که در Trade اهمیت دارد این است که شما باید آسیب بیشتری وارد و آسیب کمتری دریافت کنید! در غیر این صورت سلامتی تان از ADC حریف کمتر خواهد شد که در نتیجه یا در ادامه فاز لینینگ خواهید مرد یا مجبور به استفاده از اسپل های تان می شوید. اما حالا باید چگونه در Trade ها پیروز شد؟

اگر شما می خواهید Trade را آغاز کنید و می خواهید به حریف ضربه بزنید، پیش از هر چیزی باید جای گیری تان را اصلاح کنید. در جایی قرار بگیرید که در برد ضربات عادی و قابلیت های ساپورت تیم حریف نباشید، زیرا که پس از ضربه زدن به ADC حریف، هم ساپورت و هم کری تیم مقابل در صدد جبران آسیب وارد شده شما را نشانه خواهند گرفت. اگر هم از ساپورت آسیب دریافت کنید و هم از کری، ترید را خواهید باخت. حال پس از این که ضربه را وارد کردید، بلافاصله به عقب برگردید و ترجیحا وارد چمن ها شوید تا مینیون ها و کری حریف نتوانند شما را نشانه بگیرند. بدین شکل ترید را خواهید برد.

اگر حریف تان ترید را آغاز کرده، نباید بگذارید که قصر در برود. دیده می شود که بسیاری از بازیکنان اصلا به ترید ها توجهی نمی کنند، ADC حریف را به حال خود می گذارند و لست هیت گرفتن را ترجیح می دهند. شاید اگر پاسخ Trade را ندهید بتوانید یکی دو لست هیت بیشتر بگیرید، اما از سلامتی تان کاسته خواهد شد، در ادامه خواهید مرد و لست هیت های بسیار بیشتری را از دست خواهید داد! اگر نمی خواهید که ADC حریف پس از ضربه زدن به شما به داخل چمن فرار کند، حتما در چمن ها وارد بکارید.

در کل هر چه در Trade ها بهتر عمل کنید، کارتان در بردن لین راحت تر خواهد شد.

تیم فایت ها

Tristana_Splash_4-w600

به عنوان ADC، شما باید از یک قانون کلی در تیم فایت ها پیروی کنید. پشت سر تانک ها و فایتر های تیم تان بایستید و روی نزدیک ترین حریفان تان که اغلب تانک ها و فایتر های دشمن هستند (طبیعتا فایتر ها در اولویت اند) تمرکز کنید. چه شد؟! مگر قرار نبود که در تیم فایت ها ابتدا حواس مان را روی کری تیم مقابل معطوف کنیم؟ اگر کری دشمن از پای در نیاید که خیلی راحت تک تک اعضای تیم مان را خواهد کشت!

مسئله این است که شما و کری تیم مقابل بیشترین برد را در بازی دارید، در نتیجه در تیم فایت ها با فاصله بسیار زیادی نسبت به هم قرار خواهید گرفت. در وسط شما، یعنی در مرکز تیم فایت نبرد بین تانک ها و فایتر ها و به طور کلی هیرو های نزدیک زن بر قرار است. اگر شما به عنوان ADC بخواهید بر روی کری تیم مقابل تمرکز کنید، باید به گونه ای جای بگیرید که بتوانید به وی ضربه عادی وارد کنید، به عبارتی باید بروید وسط تانک ها و فایتر ها و هیرو های نزدیک زن دشمن!

اما چون شما جان تان را دوست دارید و نمی خواهید که توسط فایتر ها لت و پار شوید، ترجیح می دهید که در همان فاصله دور بمانید و به تانک ها و فایتر ها آسیب برسانید. نگران نباشید اگر ترکیب تیم تان درست باشد، یک هیرو میج و یا اساسین وظیفه کشتن کری تیم مقابل را بر عهده خواهد گرفت. این چمپیون ها به واسطه ابیلیتی های شان می توانند ناگهان روی کری حریف بپرند، وی را از پای در آورند و سپس در بروند.

البته اساسین های تیم مقابل هم سعی در کشتن شما می کنند و ممکن است که فایتر ها هم ناگهان بر روی تان متمرکز شوند. این جا است که یا باید با قابلیت های تان مجددا در خارج از برد ضربات عادی آن ها جاگیری کنید، یا باید از تکنیک Kitting استفاده کنید. تیم تان هم اگر دنبال پیروزی باشد، قطعا از شما محافظت خواهد کرد.

البته برخی از اساسین ها همانند Talon و Zed، یا برخی هیرو هایی که در جریان بازی شدیدا قوی شده اند، شما در کسری از ثانیه خواهند کشت! اگر این هیرو ها به خوبی از قابلیت های شان استفاده کنند، هیچ شانسی در برابر شان نخواهید داشت. اگر دیدید که اساسین ها به شما نزدیک می شوند، اصلا سعی نکنید که به این هیرو ها آسیب بزنید، فقط و فقط فرار کنید. تا جایی که می توانید از شان دور شوید. کشتن اساسین ها وظیفه شما نیست، وظیفه سایر اعضای تیم تان است. شما فقط نباید به راحتی توسط آن ها کشته شوید.

اما قانون طلایی ما چه بود؟ روی نزدیک ترین حریف تان تمرکز کنید. خط مقدم جبهه اغلب شامل دو یه سه هیرو می شود. اما باید روی کدام یک تمرکز کرد؟ با این اولویت ها پیش بروید:

  • هیرو قوی تر: هیرو ای که در جریان بازی توانسته بیشتر فارم کند. این هیرو ها خطر جدی تری برای تیم تان هستند و باید هر چه زودتر از شرشان خلاص شد.
  • هیرو های کم جان تر: اگر تمامی هیرو ها به یک اندازه قدرتمند اند، باید بر روی هیرو های کم جان تر تمرکز کنید. زیرا که این هیرو ها زودتر کشته می شوند و تیم تان برتری نفری نسبت به حریف کسب می کند.
  • هیرو های کند تر: بسیاری از هیرو ها قابلیت هایی دارند که می توانند به کمک شان از مخصمه بگریزند. اگر قابلیت های تان را روی این هیرو ها به کار ببرید، خواهند گریخت. سعی کنید روی آن هایی تمرکز کنید که کند تر اند و به همین راحتی نمی توانند از دست تان در بروند.

اسپل ها

Flash

Flash و Heal، اسپل های استاندارد هیرو های ADC اند. در واقع اکثر هیرو های لیگ آو لجندز از اسپل Flash استفاده می کنند. دلیلش هم واضح است. Flash بهترین اسپل لیگ به شمار می رود، زیرا هم فرصت فرار را مهیا می سازد، هم می تواند به شروع درگیری ها کمک کند. تریستانا هم با این که خود به ابیلیتی پرش مجهز است، اما این ابیلیتی برای وی کافی نیست و بهتر است که Flash را در طول بازی با خود همراه داشته باشد.

اسپل Heal هم شما و هم تیمی های اطراف تان را درمان می کند، هم سرعت حرکت تان را برای 1 ثانیه 30 درصد افزایش می دهد. این اسپل به شما در درگیری ها یک شانس مجدد می دهد و کمک می کند که در لین بیشتر زنده بمانید. شاید بپرسید که چرا از Barrier استفاده نمی کنیم. دلیلش این است که ADC در کنار ساپورت خود بازی می کند و اسپل Heal همان طور که گفتیم شما و هم تیمی تان را درمان می کند، در حالی که Barrier فقط به شکل موقت به شخص شما سپر می بخشد.

البته اسپل ها، ابیلیتی ها و آیتم هایی که افکت Grievous Wound را اعمل می کنند (افکتی که موجب می شود کارایی منابع احیا کننده سلامتی 40 درصد کاهش یابد) از سودمندی این اسپل می کاهند. یکی از رایج ترین این اسپل ها هم Ignite است که بسیاری از ساپورت های هجومی آن را با خود به لین می برند. پس اسپل های حریف تان را چک کنید.

اما این سوال پیش می آید که چرا خود ADC ها از Ignite استفاده نمی کنند؟ جواب این است که DPS این هیرو ها در حالت عادی بسیار بالا است و نیاز به منبع آسیب رسانی اضافه ندارد. در ثانی این هیرو ها از فاصله دور به حریف آسیب می زنند و اگر بخواهند از Ignite استفاده کنند، باید به رقیب شان نزدیک شوند که بسیار خطرناک است.

رون

به عنوان یک ADC شما باید قدرت آسیب رسانی تان را در ثانیه افزایش دهید. یعنی یا باید قدرت ضربات تان را بالا ببرید، یا سرعت ضربه زنی تان را تقویت کنید اما حقیقت این است که شما باید خهر دو این خصلت ها را بهبود ببخشید، پس باید از طریق رون ها روی هر دو این ویژگی ها سرمایه گذاری کنید. صفحه رون مختص به تریستانا را با 9 رون Mark of Attack Damage پر کنید و سه Quintessence of Attack Speed هم در این صفحه جای دهید.

شاید این سوال برای تان پیش آید که چرا از Mark of Attack Speed و Quintessence of Attack Damage استفاده نمی کنیم؟ ترکیب نه Mark of Attack Damage و سه Quintessence of Attack Speed قدرت آسیب رسانی تان را 9 واحد و سرعت ضربه زنی تان را 15 درصد افزایش می دهد. نه Mark of Attack Speed و سه Quintessence of Attack Damage هم سرعت ضربه زنی تان را 15 درصد افزایش می دهد، اما 7 واحد به قدرت ضربه زنی تان می افزاید. یعنی دو واحد کمتر از حالت دیگر.

سایر رون ها را باید صرف تقویت کردن صخلت های دفاعی خود کنید. دل تان که نمی خواهد با کوچک ترین آسیبی از پای در آیید؟ نه Seal of Armor در صفحه رون تان قرار دهید تا آرمور تان در ابتدای بازی 9 واحد افزایش یابد. بدیون شکل آسیب فیزیکی کمتری را دریافت خواهید کرد.

برای تقویت مجیک رزیستنس خود، از Glyph of Magic Resistance کمک بگیرید. اگر که در برابر تان ساپورتی قرار گرفته که آسیب جادویی سنگین وارد می کند، صفحه رون تان را با 9 تا از این Glyph ها پر کنید. در غیر این صورت، چهار یا نهایتا پنج Glyph of Magic Resistance کار تان را راه می اندازد. جایگاه های باقی مانده را به Glyph of Attack Speed اختصاص دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی