ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غول جستجوی اینترنتی بایدو
تکنولوژی

بایدو ۳ میلیارد دلار را صرف حمایت از استارتاپ ها می کند

اگر کمپانی اینترنتی بایدو را گوگل آسیایی بنامیم، بی راه نیست. این شرکت کار خود را به عنوان یک موتور جستجو آغاز کرد و سپس کسب و کارش را در سایر حوزه ها توسعه داده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

اگر کمپانی اینترنتی بایدو را گوگل آسیایی بنامیم، بی راه نیست. این شرکت کار خود را به عنوان یک موتور جستجو آغاز کرد و سپس کسب و کارش را در سایر حوزه ها توسعه داده و امروز هم به مانند گوگل در حال کار بر روی خودروهای بدون راننده است. حال این کمپانی قصد دارد با ثروت عظیم خود از استارت آپ های تکنولوژیک با ایده های عالی حمایت کند.

ممنوعیت سرویس های گوگل در کشور چین به بایدو کمک کرد تا تقریباً تمام سرویس های مشابه کمپانی آمریکایی را به صورت بومی شده در اختیار کاربران میلیونی چینی قرار دهد. اما مدیران این شرکت می دانند که تنها راه بقا در بازار، توسعه تکنولوژی های نوین و حمایت از ایده های بکر است.

بایدو به تازگی در طی بیانه ای اعلام کرده که قصد دارد مبلغی معادل ۳ میلیارد دلار را در حدود ۳۰ تا ۶۰ کمپانی نوپای فعال در حوزه IT سرمایه گذاری کند.

در طی یک ماه گذشته این دومین بار است که کمپانی ساکن پکن از برنامه های سرمایه گذاری خود در تکنولوژی های جدید پرده برداری می کند. این شرکت مدتی قبل نیز اعلام کرده بود قصد دارد سرمایه ای ۲۰۰ میلیون دلاری را در استارت آپ های چینی فعال در زمینه هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خرج کند.

طبق بررسی های به عمل آماده حوزه هایی مثل موبایل، تبلیغات و کسب کارهای مبتنی بر جستجوهای اینترنتی دیگر به مانند گذشته جذاب نیستند و به مرز اشباع رسیده اند. همین مسئله سبب شده تمام شرکت های بزرگ به تکاپو افتاده و تلاش کنند منابع درآمدی جدیدی را برای خود دست و پا نمایند.

هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سه عرصه ای هستند که بیش از همه ظرفیت رشد و کسب سود را برای کمپانی های بزرگ ایجاد خواهند کرد. همین مسئله سبب می شود که سرمایه گذاری هنگفت ۳ میلیارد دلاری بایدو اقدامی هوشمندانه در این راستا در نظر گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی