ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با تلفن هوشمند گلکسی J5 Prime سامسونگ بیشتر آشنا شوید

خانواده سری J سامسونگ که حدودا یک سالی از معرفی نخستین عضو آن می گذرد، همانطور که می دانید در گروه محصولات میان رده این شرکت جای می گیرند که به خاطر فاکتورهای مختلفی از جمله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۳

خانواده سری J سامسونگ که حدودا یک سالی از معرفی نخستین عضو آن می گذرد، همانطور که می دانید در گروه محصولات میان رده این شرکت جای می گیرند که به خاطر فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت به سرعت توانستند جای خود را در دل کاربران باز کنند.

در این بخش توجه شما را به بیانیه رسمی خبری این شرکت در رابطه جدیدترین عضو این خانواده یعنی موبایل گلکسی J5 Prime جلب می کنیم.

تابستان سال ۹۴ بود که اولین محصولات سری J سامسونگ رونمایی و راهی بازارهای جهانی شدند. این سری از موبایل های سامسونگ به کمک قابلیت‌ ها و ویژگی‌های متنوع و البته قیمت معقول خود به سرعت جایگاه مناسبی در بازار پیدا کردند. موضوعی که باعث شد به فاصله یک سال از تولد اولین نسل تلفن های هوشمند سری J نسخه‌های ارتقا یافته‌ای از این دستگاه‌ ها آماده ورود به بازارهای جهانی شوند.

عضو جدید خانواده سری جی (J Series) تلفن همراه سامسونگ، یک اسمارت فون ۵ اینچی است که پسوند پرایم را با خود به همراه دارد.

گلکسی J5 Prime گرچه اندازه‌ای مانند نسخه قبلی J5 دارد، اما با داشتن ویژگی‌ هایی مانند بدنه تمام فلزی، حسگر اثر انگشت، پردازنده چهار هسته‌ای و محافظ نمایشگر گوریلاگلاس۴ قابلیت‌ هایی فراتر از یک موبایل میان‌رده را درون خود جای داده است.

تفاوت در بدنه

استفاده از فلز در بدنه اسمارت فون و ایجاد لبه‌ های منحنی میان قاب اصلی و پشتی آن نیز باعث شده بزرگترین تفاوت میان J5 پرایم با نسل اول خود در طراحی آن به وجود بیاید. با وجود استفاده از فلز در ساخت بدنه این موبایل اما J5 Prime با تنها ۱۴۳ گرم وزن و ضخامت ۸.۱ میلیمتری نیز به محصولی خوش‌ دست و سبک تبدیل شده است.

درگاه‌ های مربوط به هدفون و شارژر موبایل نیز مثل همیشه در پایین دستگاه قرار داده شده، با این تفاوت که این بار قاب پشتی دستگاه قابل بازگشایی نیست و به همین دلیل درگاه‌های مربوط به سیم‌ کارت و حافظه جانبی از پشت دستگاه به سمت چپ موبایل و درست در زیر دکمه‌های مربوط به صدا تغییر مکان داده‌ اند.

درگاه‌ هایی دوتایی که یکی از آنها برای قرار دادن سیم‌کارت در کنار میکرواس‌دی و درگاه دوم برای جاگذاری سیم‌کارت دوم تعبیه شده است. بد نیست بدانید که در این گجت هر دو سیم‌ کارت می‌ بایست از نوع نانو باشند.

عضو جدید چهار هسته‌ای‌ ها

Golden02

جدیدترین نسل موبایل های J5 سامسونگ، به پردازنده‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ای مجهز شده است. این پردازنده با همراهی رم ۲ گیگابایتی پرایم، به راحتی از پس اجرا و پردازش بی‌وقفه بازی‌های سنگین و نیمه‌سنگین موجود در بازار برخواهد آمد. ضمن اینکه با توجه به وجود باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در این کهکشانی مدت زمان بیشتری می‌توانید از این بازی‌ها لذت ببرید.

حافظه داخلی دستگاه ۱۶ گیگابایت است که ۶ گیگابایت آن به سیستم عامل اختصاص داده شده با این حال حافظه خارجی دستگاه تا ۲۵۶ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.

وجه تمایز اصلی نسخه پرایم با دیگر اعضای خانواده J5 استفاده از محافظ معروف نمایشگرهای موبایل یعنی گوریلاگلاس۴ است. گوریلاگلاس قرار است از صفحه نمایش اچ‌دی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و تراکم ۲۹۴ پیکسلی J5 Prime محافظت کند.

پیشرفت‌های نسخه پرایم سری J به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که سامسونگ برای اولین بار حسگر اثر انگشت را به این مجموعه اضافه کرده است. حسگر اثر انگشت J5 Prime بسیار سریع و دقیق عمل می‌کند و با همراهی پلت‌فرم امنیتی KNOX قدرت بیشتری در حفظ اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران پیدا کرده است.

یکی از بخش‌های مورد توجه تلفن های هوشمند میان‌رده کیفیت دوربین این دستگاه‌هاست. به همین دلیل در J5 Prime سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 به عنوان دوربین اصلی دستگاه قرار داده شده تا قادر به ثبت عکس‌هایی واضح و شفاف در تمامی شرایط و موقعیت‌ها باشد. ضمن اینکه دوربین سلفی دستگاه نیز با سنسور ۵ مگاپیکسلی به راحتی از پس وظیفه اصلی خود حتی در محیط‌های کم‌نور برخواهد آمد.

در J5 Prime راه میانبری برای دسترسی سریع به دوربین دستگاه در نظر گرفته شده، در این موبایل ها برای بازکردن سریع دوربین دستگاه کافی‌ا‌ست دکمه هوم را دو بار فشار دهید تا در کمتر از یک ثانیه قادر به ثبت لحظات مهم زندگی خود باشید.

 موبایل سازی با کمک جادوی لامسه

Golden04

مجهز شدن تلفن هوشمند J5 Prime به سیستم عامل اندروید مارشمالو و بهبود کیفی رابط کاربری تایچ‌ویز (TouchWiz) باعث شده تا کاربران کنترل بیشتری بر روی عملکرد اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های دستگاه داشته باشند. براین اساس امکان رصد و مشاهده دقیق دسترسی‌های امنیتی و خصوصی اپلیکیشن‌ها و همچنین کنترل اعلانات (notifications) برنامه‌ها بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی فراهم شده است.

ضمن اینکه بهبود رابط کاربری نسخه‌ پرایم موجب شده تا کاربران بتوانند به راحتی صفحه اصلی اسمارت فون را به میل و علاقه خود تغییر دهند. برای همین گزینه‌ای به نام صفحه اصلی در تنظیمات دستگاه قرار داده شده که در آن می‌توانید ویجت‌ها، عکس‌ها و اپلکیشن‌های پرکاربرد را در صفحه اصلی قرار دهید و اندازه هر کدام را با توجه به کاربردی که دارند تغییر دهید.

اضافه شدن مجموعه برنامه‌های مایکروسافت مانند آفیس ورد، پاورپوینت، اکسل، اسکایپ و... از دیگر تغییرات نرم‌افزاری موبایل های J5 Prime است. این مجموعه در کنار گروه اپلیکیشن‌های سامسونگ و گوگل کلکسیون کاملی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد و ضروری را به صورت پیش‌فرض در اختیار شما می‌گذارد. خبر خوب برای کاربران ایرانی پشتیبانی اپلیکیشن‌های آفیس مایکروسافت از زبان فارسی است که کار نوشتن و تهیه‌ پاورپوینت‌ در موبایل را تسهیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • عباس صادقی Sadeghi
    عباس صادقی Sadeghi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    باتری ۲۴۰۰ اصلا گزینه خوبی نیست اونم با دوتا سیمکارت که آنتن دهیا داغونن:|

  • Devil may cry
    Devil may cry | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    اگه گرون باشه ترجیح میدم سونی بگیرم

  • pedram pouyan
    pedram pouyan | ۲۴ مهر ۱۳۹۵

    میلن رده تو سامی آپدیت نمیشه فایده نداره خریدنش?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی