ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل پروژه تایتان را متوقف کرد و به حوزه پلتفرم رانندگی هوشمند قدم گذاشت

به گزارش بلومبرگ، اپل برنامه کوتاه مدتش برای پروژه خودروهای الکتریکی موسوم به تایتان را تغییر داده، و فعلاً در مسیر دیگری قدم گذاشته. البته این تغییر استراتژی پس از اینکه ماه گذشته باب منسفیلد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

به گزارش بلومبرگ، اپل برنامه کوتاه مدتش برای پروژه خودروهای الکتریکی موسوم به تایتان را تغییر داده، و فعلاً در مسیر دیگری قدم گذاشته. البته این تغییر استراتژی پس از اینکه ماه گذشته باب منسفیلد سکان هدایت حوزه مذکور را در دست گرفت نیز پیش بینی شده بود.

در این تغییر و تحول، صدها نفر از کار برکنار شده یا به مسئولیت های جدیدی منصوب گشتند، تا توجه اصلی مجموعه به پلتفرم راننده مستقل و هوشمند معطوف گردد. احتمال می رود که اپل در آینده با همکاری یکی از تولیدکنندگان مطرح خودرو، دوباره به حوزه ماشین های خودران گام نهد.

طبق اخبار موجود مدیران اجرایی این کمپانی، حداکثر تا پایان سال 2017 به تیم فوق مهلت داده اند تا امکان پذیری طرح سیستم رانندگی مستقل را به اثبات برساند.

به نظر می رسد یکی از دلایل کنار گذاشتن پروژه تایتان که در سال 2014 استارت خورد، این است که اپل در فرایند تولید با مشکل مواجه شده. ظاهراً آنها در تأمین قطعات خودرو به اندازه کافی حمایت نمی شوند، و نتوانسته اند تسلطی که بر زنجیره تأمین قطعات موبایل دارند را در حوزه خودرو نیز به کار گیرند.

یکی دیگر از علل پیشرفت ضعیف برنامه خودروهای هوشمند اهالی کوپرتینو، بحران های مدیریتی است. همان طور که می دانید اوایل سال جاری میلادی، استیو زدسکی از مدیریت پروژه تایتان کناره گیری کرد که علت آن، ضعف شدید در رهبری و هدایت تیم عنوان شد.

با این تفاسیر، باید صبر کنیم و ببینیم سرانجام تلاش های اپل در حوزه خودروهای الکتریکی و ماشین های هوشمند خودران چه خواهد بود، زیرا تابحال ندیده ایم که این کمپانی در توسعه یک فناوری قدم بگذارد و سپس مجوز استفاده از آن را به دیگران اعطا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    ٣ خط اخر نابودم كرد :))

  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    بازار خودرو عین موبایل مسخره بازی نیست که بیای به یه عده نو کیسه یا کسی که دوس داره ادای نوکیسه ها رو در بیاره بفروشی بعد سال بعد بگی بیا این مدل جدید رو بخر چون رنگش وافعا سیاهه یا باکش کمتر جا می‌گیره یا موقع شارژ شدن ماشین نمی‌تونی درش رو باز کنی

مطالب پیشنهادی