ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا و پاناسونیک برای ساخت پنل های خورشیدی همکاری می کنند

شب گذشته دو شرکت بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی، تسلا و پاناسونیک بر سر تولید پنل های خورشیدی برای نصب در منطقه بوفالو در شهر نیویورک به توافق رسمی رسیدند؛ اما بنا بر یک شرط: ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

شب گذشته دو شرکت بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی، تسلا و پاناسونیک بر سر تولید پنل های خورشیدی برای نصب در منطقه بوفالو در شهر نیویورک به توافق رسمی رسیدند؛ اما بنا بر یک شرط: اگر ایلان ماسک بتواند سهامداران تسلا موتورز را متقاعد کرده و سولار سیتی را با شرکت خودروساز ادغام نماید.

بر اساس گزارش وب سایت رسمی تسلا، به موجب این همکاری ماژول ها و سلول های خورشیدی فتو ولتائیکی ساخته خواهد شد که با منابع تغذیه انرژی تسلا همخوانی کامل خواهد داشت؛ این دستاورد احتمالاً محصول جدیدی است که کمپانی ماسک قصد دارد در 28 اکتبر (7 آبان) رسماً معرفی کند.

تسلا و پاناسونیک قبل از این نیز برای تولید باتری های کارخانجات بزرگ تسلا در ایالت نوادا با یکدیگر همکاری کرده اند، اما قرارداد جدید در وسعت بسیار بزرگتری نسبت به قبل صورت می گیرد.

جفری استرابل، یکی از مدیران تسلا معتقد است: «ما در حین ادغام تسلا و سولار سیتی، مشتاقانه از گسترش همکاری های خود با شرکت پاناسونیک استقبال می کنیم. به موجب قراردادهای پیش رو می توان سرعت تولید دستاورد های پربهره و قابل اتکای خورشیدی را با کمترین هزینه ممکن بالا برد.»

در تاریخ 17 نوامبر (27 آبان) تمام سهامداران دو شرکت تسلا و پاناسونیک بر سر این قرارداد مذاکره خواهند نمود، و از آنجایی که ایلان ماسک بزرگترین سهامدار بین این دو شرکت بوده، احتمال به سرانجام رسیدن آن بسیار بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی