ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و آغاز تولید انبوه چیپ های ۱۰ نانومتری

شرکت سامسونگ روز گذشته از طریق یک بیانیه خبری اعلام نمود که به عنوان اولین شرکت فعال در حوزه نیمه هادی، تولید انبوه چیپ هایی با تکنولوژی ۱۰ نانومتری را آغاز کرده است. این شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ مهر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

شرکت سامسونگ روز گذشته از طریق یک بیانیه خبری اعلام نمود که به عنوان اولین شرکت فعال در حوزه نیمه هادی، تولید انبوه چیپ هایی با تکنولوژی ۱۰ نانومتری را آغاز کرده است.

این شرکت کره ای در بیانیه اش خبر می دهد که در ابتدای سال آتی میلادی، یک محصول تکنولوژیک ارائه خواهد داد که در آن از چیپ ۱۰ نانومتری استفاده شده است. البته همانگونه که انتظار می رفت سامسونگ نامی از این گجت نبرده است.

در ابتدای ماه میلادی جاری تایید شد که سامسونگ چیپست قدرتمند و بعدی شرکت کوالکام (احتمالاً اسنپدراگون ۸۳۰) را با تکنولوژی ۱۰ نانومتری به تولید انبوه خواهد رساند و با این شرکت آمریکایی توافق کرده است. به احتمال بسیار زیاد، سامسونگ از همین چیپست مجتمع در تلفن هوشمند پرچمدار بعدی خود استفاده می کند.

در این میان برخی منابع اشاره دارند که سامسونگ تصمیم دارد از فناوری «FoPLP» در ساخت چیپست های ۱۰ نانومتری استفاده کند و به همین شکل، چیپ هایی باریک تر از حد معمول را در اختیار سازندگان موبایل و البته بخش موبایل شرکت خودش قرار دهد.

سامسونگ البته اکنون بی رقیب هم نیست و شرکت تایوانی TSMC تمایل دارد تا سال ۲۰۱۸ ساخت چیپ های ۷ نانومتری را به شکل انبوه انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • FARBOD
    FARBOD | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    این چاشنیشه!

  • Samuel jamali09339434229
    Samuel jamali09339434229 | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    درود ، بارها گفتم بازم میگم ، من طرفدار هیچ شرکتی نیستم و سال دیگه یعنی 2017 هر موبایلی بهترین شد و صفحه نمایش برترAMOLEDداشت رو خریداری میکنم از سامسونگ گرفته تا اچ تی سی و هوآوی و... البته خودم رو هم برای روبه رو شدن با مزایا و معایب آماده میکنم در تلفن همراه ها و یکی از مهمترین قطعه اون ((چیپست پردازنده )) چون میدونم موردی به عنوان کاملترین وجود نداره !اگر چه بهترین میتونه باشه ، در این شکی نیست که شرکت سامسونگ نتنها تولید کننده بزرگ بلکه به نوعی صاحب سبک و مخترع بزرگی هست با توجه به ایده هایی که داشته و داره و پنت ها .... و هرکه بخاد خلاف این رو بگه بی انصافی کرده و خودش رو گول زده و به نوعی به دیگران که تشنه دیدن نظرات و کسب اطلاعات هستند توهین کرده ! روزی که tsmc پا به فن آوری 7 نانومتر بزاره با این وضعیت که سامسونگ الان در 10نانومتر فعال هس مطمئنن اگه دست کم بگیریمش نگیم جلوترهس باtsmc هم سطح خواهد بود ، دعوا و تعصب رو کنار بزارید فقط موبایلی رو عشق است که با پردازنده کم مصرف و پرقدرت وپر سرعت 10 نانومتری در دست ما خواهد بود ضمنن در هر چیز مطمئن نباشیم و نباشم مطمئن هستم سامسونگ در پردازنده 10نانومتری اختصاصی خودش (( اکسینوس))با هر نامی چه8895 چه... قدرت و دقت بیشتری خواهد داشت و به طور طبیعی اکسینوس همیشه در قدرت و سرعت پردازش پردازنده مرکزی برتر بوده نسبت به رقبا به ویژه در عملکرد چند هسته ای که مثل اینکه شاید ورق برگرده در سال2017و در قدرت گرافیک اگر نگیم برتر از کوآلکوم مطمئنن هم سطح خواهد بود و شاید در شرایطی بهتر

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    فقط الان فن های سامسونگ نیان بگن واااای سامسونگ چه شرکت بزرگیه !! این روشهای تولید توسط شرکتهای آمریکایی مثل IBM و INtel درست میشه و تجهیزات تولید رو در ختیار تولید کننده هایی مثل سامسونگ و tsmc میزاره !!! یه بار فک کنم تو همین سایت بود یه دوستی میگفت میدونی finfet چیه که سامسونگ باهاش دنیارو تکون داده؟! خخخخخخخخ.. بیچاره فک میکرد برای سامسونگه طراحی ترانزیستورهای فین فت که با روش 14 نانو میشه تولیدشون کرد..

    • Amirhoseiin
      Amirhoseiin | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

      آها پس در راه خدا گفتن بیا سامسونگ اینکارو انجام بده برامون و شرکتهای دیگه تمایلی نداشتن! شما چرا با غرض این حرفارو میزنی؟ خب اگه بقیه شرکتها توانایی تکنولوژیک یا مالیشو داشتن حتما انجام میدادن. شرکتی مثل TSMC از غافله عقب موند و داره رو هفت نانومتری برای سالهای بعد کار میکنه که شاید بتونه اونجوری جبران کنه. چیزی که مشخصه اینه که فعلا سامسونگ پیشتازه.

    • Devil may cry
      Devil may cry | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

      تف نده پسرم

    • zarei
      zarei | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

      داداش سامسونگ اکسینوس هم 10نانومتری میخواد بزنه ...نکنه اونم ibm یاد سامسونگ داده چجوری بزنه؟؟؟

مطالب پیشنهادی