ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید آئودی R8 الکتریکی بعد از تنها دو سال متوقف شد؛ درس تسلا به ارباب حلقه ها

کوپه موتور وسط R8 یکی از سریع ترین ساخته های آئودی است که بصورت انحصاری توسط بخش کواترو (متخصص در زمینه پرفورمنس) این شرکت آلمانی طراحی و توسعه یافته و از سال 2006 وارد خیابان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

کوپه موتور وسط R8 یکی از سریع ترین ساخته های آئودی است که بصورت انحصاری توسط بخش کواترو (متخصص در زمینه پرفورمنس) این شرکت آلمانی طراحی و توسعه یافته و از سال 2006 وارد خیابان ها شده است.

2017-audi-r8-v10-drive-15

این اتومبیل پرطرفدار که بر روی پلت فرم لامبورگینی گالاردو شکل گرفته، در طول دو نسل خود به پیشرانه های مختلف مجهز شده و از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

Audi R8 V10 Plus Vs GT Supercar Battle Of The Generations (1) Audi R8 V10 Plus Vs GT Supercar Battle Of The Generations (2)

در سال 2011 و در نمایشگاه فرانکفورت آئودی نمونه اولیه از R8 با پیشرانه کاملا الکتریکی را معرفی کرد. بعد از گذشت 4 سال، سرانجام نمونه تولیدی در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی شد.

audi-discontinues-r8-e-tron-after-less-than-100-sold-because-tesla-112109_1

این نسخه که R8 e-tron نامگذاری شده بود، با دو موتور الکتریکی 462 اسب بخار قدرت و 919 نیوتن متر گشتاور را در اختیار مالک ثروتمند خود می گذاشت.

با این مشخصات، شتاب صفر تا صد R8 برقی 3.9 ثانیه بود؛ اگر چه این رقم برای یک اتومبیل با موتور درون سوز مناسب ارزیابی می شود، اما برای خودرویی برقی آن هم در لباس R8 چندان قابل قبول نیست.

در واقع تسلا با مدل S اثبات کرد یک خودروی برقی می تواند شتابی بسیار شگفت انگیز داشته (زیر سه ثانیه) باشد و از این حیث آئودی در سایه محصول خانوادگی تسلا قرار گرفت.

audi-discontinues-r8-e-tron-after-less-than-100-sold-because-tesla_12

آئودی R8 e-tron در زمینه حداکثر سرعت هم حرفی برای گفتن نداشت، زیرا 201 کیلومتر در ساعت رقمی است که بسیاری از اتومبیل های معمولی هم قادر به عبور از آن هستند. با این حال البته امکان پیمایش 450 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ از نقاط قوت R8 برقی بود.

audi-discontinues-r8-e-tron-after-less-than-100-sold-because-tesla_10

مساله عجیب درباره این اسپورت برقی، قیمت گذاری بسیار غیر منطقی آن بود. کمتر کسی حاضر می شد یک میلیون یورو (1.1 میلیون دلار) برای اتومبیلی با این مشخصات پرداخت کند.

audi-discontinues-r8-e-tron-after-less-than-100-sold-because-tesla_2

جالب این که از سال گذشته تاکنون کمتر از 100 دستگاه از R8 e-tron فروخته شده که آماری اسفناک برای آئودی به شمار می رود. به همین دلیل این کمپانی آلمانی تصمیم به خداحافظی با محصول شکست خورده خود گرفته و تولید آن را متوقف کرده است.

audi-discontinues-r8-e-tron-after-less-than-100-sold-because-tesla_4audi-discontinues-r8-e-tron-after-less-than-100-sold-because-tesla_1

آئودی R8 e-tron نه مثل تسلا مدل S کارایی و عملکرد فنی بالایی از خود نشان داد و نه مثل i8 طراحی متفاوت و گیرایی داشت، قیمت نجومی هم که اصلا قابل توجیه نبود. شاید این اتفاق درس های زیادی به ارباب حلقه ها آموخته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Digik
    Digik | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    سیستم های نرم افزاری که تسلا استفاده میکنه بسیار منحصربفرده.

  • آریا
    آریا | ۲۸ مهر ۱۳۹۵

    تسلا بینظیره

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۲۸ مهر ۱۳۹۵

    اولین ایرادی که به مقاله میگیرم بخاطر سطحی بودن بیش از حدش هست! خیلی معذرت میخوام اقای علیپور اما مقایسه این دوتا ماشین بنظرم چیزی در حد جنون هست! ان هم فقط از منظر فنی پیشرانه!!!!!! و قیمتشون!!!!!!!!!!! نه در مورد کیفیت ساختشون چیزی گفتید ! نه در باب لذت رانندگیشون واپشن هاشون ! نه در مورد ایرودینامیک ماشین ها و نه در مورد مصرف سوختشون و نه در مورد ایمنی اون ها ! والا شما میگید تسلا اموخت و تسلا چنان شد ولی امار سهام کمپانی تسلابه خودی خود افتضاح هست! 87 میلیون دلار ضرر با وجود درامد .1.7 میلیارد دلاری ینی فاجعه! کاهش فروش میزان خودرو ها ! بنظر شما تسلا در حدی هست که بیاموزد؟ بله ماشین های خوبی داره . روی کاغذ حرف شما متین ولی نه در مقایسه با برند های مطرح اروپایی و ژآپنی .علت تعصب بیش از حد دیجیاتو روی اپل رو درک میکنم. اما تسلا! قمار بدی هست دیجیاتو!

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۳۹۵

      دوست گرامی سلام
      بنظر بنده درباره اینکه تسلا آغازگر عصری جدید در صنعت خودرو هست شکی وجود نداره؛ حرکت خودروسازان بزرگ به سمت تولید خودروهای برقی گویای این مساله هست.
      چندتا سوال دارم از خدمت شما
      از نظر شما نقاط قوت این آئودی 1.1 میلیون دلاری چی هست؟ دلیل این قیمت گذاری چیه؟
      به نظر شما آپشن کدوم یک از این خودروها بیشتره؟
      منظورتون از مصرف سوخت در یک خودروی برقی چیه؟

      قضاوت با مخاطبین گرامی

      • BOZORG#
        BOZORG# | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

        ببینید اقای علیپور عزیز!
        برای مثال خودروی تمام برقی مرسدس بنز sls حتی نمیتونه یک دور کامل پیست نوربرینگ رو طی کنه!منظور من هم سوخت فسیلی نیست! منظورم همون انرژی هست که برای تحرک مصرف میکنه! ولی قبول کنید مقاله خیلی سطح پایین بود! در حالت عادی اگر پیشرانه این دو تا ماشین رو بذارید کنار بخوبی متوجه میشید چه تفاوت هایی با هم دارند ! اینکه شما میاین توی دیجیاتو این ماشین رو با تسلا مقایسه میکنید اشتباست! برای نمونه شما نمیتونید یه ماشین مثل لامبورگینی گالاردو رو با ماشین تولید محدودی مثل LFA هاردکور ادیشن مقایسه کنید! ان هم صرفا از این جهت که سیلندر های یکسانی دارن و سوخت هردو فسیلی هست ! مطمعنا شما با مطالعه مشخصات هر دو خودرو و با توجه به تولید محدود بودن ائودی بهتر میتونید پی به تفاوت های این دو خودرو ببرید! بنده قصد جسارت نداشتم!

        • BOZORG#
          BOZORG# | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

          و در پایان وقتی یک خودرو رو از منظر فنی مقایسه میکنید اون هم در شرایطی که تفاوت قیمت زیادی با همدیگه دارن باید ریز به ریز مشخصات خودرو رو توضیح بدید که رسالت خبرگذاری شماست! برای نمونه پایداری یا فشار جانبی که به هردو خودرو وارد میشه رو مقایسه کنید . شتاب ثانویه رو مقایسه کنید! تعویض دهنده و حالت های مختلف رانندگی ائودی رو با تسلا مقایسه کنید! لذت رانندگی هر دو رو . ولی به این مساله توجه داشته باید که خودرویی برقی مثل ائودی انهم با این خارق العادست اونم در حالی که فقط 100 عدد از این محصول دست مشتری هست! برای مقام مقایسه خودروی شاهکاری مثل LFA در طول چندین سالی که تولید شد هدف فروشش فقط 400 دستگاه بود که خط تولیدش نزدیک به دو سالی هست بسته شده و قیمتش 380 هزار دلار بود . حالا بنظرتون خودروی تولید محدودی مثل ائودی فارغ از بحث توان و کیفیت و اینها . با قیمت میلیون دلاریش کم فروخته؟ در حالی که رقبایی سر سختدر اون رنج قیمت وجود داره!

          • BOZORG#
            BOZORG# | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

            فقط و فقط دستمزدی رو که طراح ائودی گرفته رو با دستمزد طراح تسلا مقایسه کنید . حتی از منظر کلاس هم در یک سطح نیستن

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۲۸ مهر ۱۳۹۵

    سلام دوستان
    بعد از یک سال برگشتم .
    دلم براتون تنگ شده بود . دیجیاتو هنوزم متعصبی ? ? ?

مطالب پیشنهادی