ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ قرآن صوتی منهاج؛ متن، ترجمه و تفسیر قرآن کریم با امکاناتی کامل

قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان مملو از مفاهیم عمیق و حقایق شگفت انگیزی است که با یک روخوانی ساده نمی توان به آن ها پی برد. این موضوع سبب شده که تفاسیر متعددی از این کلام الهی به رشته ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان مملو از مفاهیم عمیق و حقایق شگفت انگیزی است که با یک روخوانی ساده نمی توان به آن ها پی برد. این موضوع سبب شده که تفاسیر متعددی از این کلام الهی به رشته تحریر درآیند تا فهم پیچیده ترین آیات برای همه افراد با هر سطحی از سواد ممکن شود.

اگر روزگاری کسب معرفت بیشتر در مورد قرآن نیازمند مطالعه ده ها کتاب قطور و سنگین بود، این روزها با یک اپلیکیشن موبایل هم می توان این کار را انجام داد. تا کنون در دیجیاتو نمونه های متعددی از این اپلیکیشن ها را با هم مرور کرده ایم، و امروز هم به معرفی یکی دیگر از این اپلیکیشن های قرآنی خواهیم پرداخت.

قرآن صوتی منهاج علاوه بر متن کامل قرآن ده ترجمه فارسی، پنج دوره ترتیل و چهار دوره تفسیر را در خود گنجانده و امکاناتی فراهم ساخته تا از قرائت این کتاب آسمانی در گجت های هوشمندتان نهایت بهره را ببرید.

Menhaj 2-w600

به محض ورود به اپلیکیشن، از شما خواسته می شود که اندازه، نوع قلم و فواصل پاراگراف ها را تنظیم کنید؛ گزینه ای بسیار خوب تا بسته به ابعاد نمایشگر کلمات را در بهترین و واضح ترین حالت ممکن بخوانید.

قرآن صوتی منهاج متن کامل قرآن را در بر گرفته، و موتور جستجوی قدرتمندش کلمات به کار رفته در آن را به همراه تعداد تکرار برایتان پیدا می کند. با انتخاب هر سوره یا آیه (که خوشبختانه به شکل عددی هم می توانید جستجویشان کنید) همزمان با قرائت، امکان مطالعه ترجمه و تفسیر را هم دارید.

تفاسیر شامل المیزان، مجمع البیان، راهنما و نور و ترجمه ها شامل 11 دوره ترجمه فارسی از مراجع بزرگ شیعه و اهل سنت هستند که البته پیش از استفاده لازم است دانلود شده و برای آزادسازی خریداری شوند.

تیم مرکز مطالعات و تحقیقات نَستوه نمی خواسته که با انتشار منهاج صرفا به یک قرآن دیجیتالی اکتفا کند. افرادی هستند که هدفشان از مراجعه به اپلیکیشن های قرآنی، حفظ این کتاب آسمانیست.

Menhaj 3-w600

منهاج برای یاری حافظان قرآن امکانات آموزشی را هم در دستور کار قرار داده. یکی از اصول مهم حفظ قرآن، تکرار مداوم آیات و یادگیری مفاهیم با ریشه کلمات است. منهاج برای این منظور 18 هزار لغت قرآنی را به همراه ترجمه و ریشه سه حرفی عربی به حافظان آموزش می دهد.

جالب این که کلمات مذکور را می توان در جعبه لایتنر ویژه منهاج هم وارد کرد، قابلیتی که قبلا در اپلیکیشن های آموزش زبان دیده بودیم، اما با استفاده از آن در منهاج خواهید دید که برای حفظ قرآن هم به شدت موثر و کاربردی است.

قرآن کتاب کوتاهی نیست و یقینا نمی توان به شیوه یک کتاب درسی حافظ آن شد. بنابراین سازندگان منهاج برای تسهیل این کار یکی دیگر از متدهای رایج حافظان قرآن را در اپلیکیشن پیاده سازی کرده اند، و آن هم چیزی نیست جز نمایش ارتباط آیات با هم.

اگر قصد حفظ دارید، خواهید دید که به کار گیری این متد چقدر می تواند موثر و مفید واقع شود. ضمنا منهاج فرآیند پیشرفت شما در حفظ را در منویی مجزا به نمایش در می آورد تا برای ادامه کارتان بهتر برنامه ریزی کنید.

این اپلیکیشن قرآن خوب فارسی انحصارا برای موبایل های اندرویدی منتشر شده، و می توانید همین حالا و به رایگان از کافه بازار آن را دانلود نمایید.

قرآن صوتی منهاج

قرآن صوتی منهاج

سازنده: مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محسن برجی
    محسن برجی | ۳۰ مهر ۱۳۹۵

    یکی از جامع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارها در این حوزه است.

  • محمد امین
    محمد امین | ۳۰ مهر ۱۳۹۵

    درست نیست برای یاد دادن قران پول گرفته شه

  • رهگذر
    رهگذر | ۳۰ مهر ۱۳۹۵

    دو دقیقه با این نرم افزار کار کردم و دو مورد بود که به نظرم باید بهش اشاره میشد:
    1- تمام امکانات نرم افزار مجانی نیست (مثلا پخش قرائت برای تمام سوره ها)
    2- برای قرائت هر سوره یک فایل صوتی جداگانه (از درون خود نرم افزار و به صورت خودکار) باید دانلود بشه.

    به عنوان یک فن، انتظارم از نویسندگان فهیم دیجیاتو این هست که برای مطلبی که قرار داده میشه حداقل چند دقیقه ای وقت بزارن و مطالب صرفا جنبه ریپورتاژ آگهی نداشته باشند.

مطالب پیشنهادی